روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ اسفند - شماره 4567

هانی زاده در گفت و گو با کائنات:

سران کشورهای اسلامی بی عملی محض خود را در موضوع جنگ غزه نشان دادند


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: شواهد حاکی از آن است که متاسفانه شرایط در غزه هر روز بدتر از دیروز می شود و در آستانه ماه مبارک رمضان مردم غزه برای روزه داری و برگزاری مراسمات ماه رمضان و تامین نیازهای اصلی خود در غزه دچار مشکل خواهند شد.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در خصوص بی اقدامی دولتهای اسلامی درخصوص بحران غزه با شروع ماه مبارک رمضان گفت: با اینکه طی روزهای گذشته وزرای خارجه کشورهای اسلامی در جده برای حل بحران غزه گرد هم جمع شدند و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور داشت اما با آغاز ماه مبارک رمضان همچنان شاهد بی عملی و عدم تحرک لازم از سوی کشورهای اسلامی برای آتش بس و پایان دادن به جنگ در غزه هستیم.
وی در این باره یادآور شد: متاسفانه تنها نتیجه برگزاری اجلاس وزرای کشورهای اسلامی در جده اکتفا نمودن به صدور بیانیه بود اما جمهوری اسلامی بارها به این موضوع اشاره داشته نباید اجازه داد اسرائیل به صورت بی محابا در اراضی اشغالی و اینک در غزه نسل کشی کند.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی توضیح داد: با اینکه نماینده جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان پیشنهاداتی در راستای قطع رابطه و عدم همکاری کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ارائه دادند اما متاسفانه همکاری های اقتصادی و تجاری کشورهای اسلامی با اسرائیل نشان می دهد نشست هایی که برگزار می کنند بیشتر نمایشی است .
وی در این باره معتقد است: اگر نشست ها و اجلاس ها نمایشی نبود قطعا سران دولت های اسلامی باید با همکاری با هم پیشنهادات ایران را برای آتش بس درغزه به اسرائیل و آمریکا با قطع رابطه و همکاری خود با آمریکا تحمیل می کردند اما شاهد هستیم متاسفانه نشست وزرا نتیجه ای در جده به همراه نداشته است. وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: شواهد حاکی از آن است که متاسفانه شرایط در غزه هر روز بدتر از دیروز می شود و در آستانه ماه مبارک رمضان مردم غزه برای روزه داری و برگزاری مراسمات ماه رمضان و تامین نیازهای اصلی خود در غزه دچار مشکل خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه