روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ اسفند - شماره 4562

مدیرکل بنیاد شهید مازندران:

شهدا امیدآفرینی را برای جامعه رقم زده‌اند


 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به گرامیداشت روز شهید گفت: فضیلت شهدا و خانواده‌های صبور آنها ارزشمند است و امیدآفرینی برای جامعه اسلامی رقم زده‌اند.
سعید کهنسال در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بیانات رهبری در گام دوم انقلاب، گفت: تحکیم و تثبیت امید منجر به نهادینه شدن در افکار مردم شده است.
مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده به منظور اعتلای یاد و نام شهدا، افزود: در برنامه سلام شهید با خانواده‌هایی که در ماه رمضان و عید به شهادت رسیدند دیدار خواهیم داشت و مراسم تجلیل در تمام شهرها با حضور خانواده‌های شهدا انجام می‌شود.
وی تجلیل از ۳۷ شهید ضایعه نخاعی، شهدای ورزشی و فرزندان شهدا و جانبازان در استان را از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید مازندران دانست و ادامه داد: برنامه‌های راهیان نور در هفت تپه و سایر مناطق جنگی، درختکاری در پارک‌ها و حاشیه رودخانه‌ها به یاد شهدا، اکران فیلم، میز خدمت در همه شهرها انجام می‌شود.
کهنسال با اشاره به اعزام خانواده‌های تحت پوشش به مشهد مقدس گفت: خرید پرچم و عطرافشانی در یک هزارو ۵۰۸ گلزار امروز انجام شد و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد.
وی افزود: نمایش «خیابان‌های مظلوم» در ملامجدالدین و نمایش «حرم تا حرم» نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در مازندران است.
مدیرکل بنیاد شهید مازندران افزود: در بحث درمان جامعه ایثارگری، توانبخشی و بیمه تکمیلی برای ۴۹۲ نفر، برای۴۳ هزارو ۲۶۴ نفر بیمه پایه و برای ۸۵ هزارو ۹۵۸ جانباز و ایثارگر بیمه مکمل نیز انجام خواهد شد.
این مسئول با اعلام اینکه نیاز ۵۳ نفر جامعه نخاعی را خودمان به درب منزلشان می‌رسانیم، یادآور شد: وام ‌تبصره‌ای مسکن نیز ابلاغ شد و بانک‌های عامل سپه و مسکن به مبلغ ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کنند، همچنین وام ازدواج نیز پرداخت می‌شود.
کهنسال افزود: ۱۷ هزارو ۵۰ نفر عضو صندوق شاهد هستند که خدمات تسهیلات درصد پایین دریافت می‌کنند و همایش خیرین و خانه محیط زیست ایثارگر نیز در دستور کار قرار دارد.
کهنسال گفت: سه هزار و ۵۶۲ مادر شهید، یک هزار و ۵۰۰ پدر شهید، دو هزار و ۵۵۰ همسر شهید و سه هزار و ۳۰۰ فرزند پسر شهید در قید حیات بوده و ۹ هزار و ۲۵ نفر از پدران تک شهید هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه