روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ اسفند - شماره 4562

ترویج جلسات خانگی قرآنی همراه با ایرانگردی «سرزمین ستاره‌ها» روی آنتن رمضان


  مجموعه مستند قرآنی «سرزمین ستاره‌ها» در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.
علی‌اصغر سلطانی‌نژاد، تهیه‌کننده مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها ، بیان کرد: مستند سرزمین ستاره‌ها یک مجموعه مستند سفرنامه قرآنی است که در گروه مستند شبکه افق سیما با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده است. در این مجموعه مستند برادران حبیبی تصمیم می‌گیرند به دور از هیاهو، به جلسات خانگی قرآن کوچک و خاص در اقصی نقاط کشور رفته و راوی افراد و جلساتی قرآنی باشند که در عین سادگی برکات زیادی را برای مردم منطقه داشته‌اند.
وی افزود: راویان این مجموعه ضمن سفر به شهرهای مختلف ایران از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری آن منطقه بازدید می‌کنند و در طی ایرانگردی خودشان با گویش‌های مختلف آشنا می‌شوند و جلسات قرآنی خانگی متفاوتی را به تصویر می‌کشند.
سلطانی نژاد با اشاره به جزئیاتی از این برنامه، ادامه داد: این برنامه مستند سفرنامه‌ای، راوی محور است که علی و مهدی حبیبی، حافظان و اساتید بین المللی قرآن این برنامه را روایت می‌کنند. این دو برادر خارج از هیاهوی جلسات بزرگ قرآن برای به تصویر کشیدن و ترویج جلسات خانگی و کوچک قرآن، به مناطق مختلف که کمتر به آنها توجه شده است سفر می‌کنند.
وی افزود: سوژه‌های این برنامه عمدتا فعالان قرآنی هستند که در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار با کمترین امکانات و با سختی‌های فراوان تونسته‌اند در شهر و روستای خودشان جلسات قرآنی متفاوتی را برگزار کنند.
تهیه کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» اضافه کرد: از سوی دیگر این سوژه‌ها هر کدام داستان متفاوتی دارند که راویان ما به دنبال روایت قصه زندگی این افراد و نشان دادن جلسات کوچک و بزرگ خانگی قرآن‌شان هستند.
ما در این برنامه تلاش کردیم چهره‌ای که از فعالان قرآنی در ذهن عمومی مردم قرار گرفته است را تغییر دهیم
سلطانی‌نژاد گفت: همه ما فکر می‌کنیم اگر بخواهیم با قرآن مانوس باشیم و جلسات قرآنی برگزار کنیم حتما باید استاد قرآن باشیم و رسیدن به مقام استاد قرآن شدن کار خیلی سختی است؛ اما ما در این برنامه به مردم نشان می‌دهیم که اصلا لازم نیست شما استاد قرآن باشید و حتی یک نجار، یک بنا و یا یک دکتر هم می‌تواند برگزار کننده جلسات خانگی قرآن باشد و اصلی‌ترین مزیت جلسات خانگی قرآن همین است.
تهیه‌کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» با اشاره به اهداف این برنامه، اذعان داشت: هدف ما این بود که به مردم نشان بدهیم که جلسات قرآن می‌تواند در عین جذابیت و تنوع هر جایی و تحت هر شرایطی برگزار شود و مردم بدانند در هر شهر و روستایی که هستند می‌توانند با هر امکاناتی جلسات قرآن را برگزار کنند و از برکات خاص این جلسات در زندگی خودشان بهره‌مند شوند و ستاره‌های زمینی باشند برای اهل آسمان.
سلطانی نژاد در پایان اظهار کرد: ما در این برنامه تلاش کردیم چهره‌ای که از فعالین قرآنی در ذهن عمومی مردم قرار گرفته است را تغییر دهیم و چهره واقعی انسان‌های مانوس با قرآن را به نمایش بگذاریم. از طرفی تلفیق ایرانگردی با فعالیت‌های قرآنی تنوع خاصی به این مجموعه داده و از فضای یک نواخت برنامه‌های قرآنی خارج کرده است.

معاون سیاسی صداوسیما
استعفا کرد
  رییس سازمان صداوسیما در حکمی محمدعلی صائب را به سرپرستی معاونت سیاسی صداوسیما منصوب کرد. پیش از این، علیرضا خدابخشی از این سمت استعفا داده بود.
در حکم جبلی برای محمدعلی صائب آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‏عالی، شما را به ‏‏عنوان «سرپرست معاونت سیاسی» منصـوب می‌کنم. ضروری‏ است همه محورهای حکم انتصاب معاون سیاسی به‌صورت جدی در دستور کار شما و مورد پیگیری مستمر در آن حوزه باشد. تجربه عملیات رسانه‏ ای بی‏ سابقه و گسترده رسانه ملی در انتخابات اخیر نشان داد که شکوفایی ظرفیت ‏های بزرگ با همت و عزم همکاران قابل تحقق است و معاونت سیاسی می‏تواند در این زمینه یکی از پیشران‏ های رسانه ‏ملی باشد.
لازم می‏‌دانم از زحمات و تلاش‌‏های مفید برادر گرامی جناب آقای علیرضا خدابخشی که از این مسئولیت استعفا کرده‏‌اند قدردانی نمایم و برای شما در حفظ نقاط قوت گذشته و افزودن مزیت‏های جدید آرزوی توفیق دارم.» محمدعلی صائب از سال ۷۹ تا ۸۹ در سمت‌های خبری رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو ایران مشغول فعالیت بوده است. وی قائم‌مقامی اداره کل پخش اخبار صدا، خبرنگاری در معاونت خبر مرکز خراسان جنوبی تا سال ۹۴، معاونت خبر مرکز خراسان جنوبی تا سال ۹۸ و مسئولیت باشگاه خبرنگاران جوان این استان را نیز در کارنامه رسانه‌ای خود دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه