روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر - شماره 3997

معاون سازمان صمت استان ایلام:

۴۸۰۰ تن کالای اساسی در ایلام توزیع شد

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت ایلام از توزیع بیش از چهار هزار و ۸۰۰ تن کالای اساسی در استان طی سال جاری خبر داد.
به گزارش کائنات، سعید شریفی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۸۷۹ تن کالای اساسی در ایلام توزیع شده است.
وی ادامه داد: از این میزان یک هزار و ۱۱۱ تن روغن، یک هزار و ۷۱۲ تن شکر و قند، یک هزار و ۸۵۰ تن برنج، ۱۵۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۵۶ تن گوشت قرمز گوساله منجمد است.
وی افزود: این میزان کالای اساسی بر اساس شاخص جمعیت به شهرستان‌های اختصاص یافته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت ایلام یادآور شد: این کالاها از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و فروشگاه منتخب زیرمجموعه اصناف بین مردم توزیع شده است.

روند عملیات اجرایی تعریض محور کلیدبر - ماسال بررسی شد
 درجلسه ای با حضورمدیرکل ومعاون مهندسی وساخت راه وشهرسازی گیلان، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی وفرمانداراین شهرستان ، روند عملیات اجرایی چهار خطه کردن محورکلیدبر- ماسال مورد بررسی وبازدید میدانی قرار گرفت.لازم به ذکر است طول کلی این مسیر10.5 کیلومتر وعرض آن 22.40 متر است که عملیات اجرایی تعریض وبهسازی مسیردر بخشهایی از محوردر محدوده کلیدبر به سمت طاهر گوراب بطول 0.4 کیلومتر و از طاهرگوراب به سمت ماسال بطول 2.6 کیلومتر به اتمام رسیده ودر حال بهره برداری است ودر محدوده طاهر گوراب به سمت ماسال نیز در دو لاین رفت وبرگشت بطول 4.8 کیلومتر در حال اجراست.همچنین در این مسیر یک دستگاه پل بزرگ رودخانه ای بطول 36 متر در محدوده کنار گذر طاهر گوراب و یک زیر گذر در محل تقاطع با جاده گوراب زرمیخ با دهانه 8 متر طراحی شده است

ادامه عملیات پاکسازی زمین های خالی
 از سوی شهرداری گرگان
 به منظور پاکسازی فضاهای شهری و حفظ بهداشت عملیاتِ جمع آوری نخاله به صورت گسترده در حال اجرا است.در ادامه عملیات پاکسازی زمین های خالی، نیروهای پرتلاش خدمات شهری شهرداری گرگان طی روزهای گذشته در مناطق کوی مهندسین (انتهای سبطی 10)، کوی بهزیستی (کوچه کیانی و وحدت)، خیابان آفتاب 7، خیابان کاوش 2 و پشت شرکت نفت در بلوار صیاد شیرازی اقدام به جمع آوری خاک و نخاله نمودند.همچنین عملیات لایروبی و پاکسازی کانال سرپوشیده در استادیوم آزادی گرگان از سوی شهرداری گرگان انجام شد.

همکاری پلیس راهور گلستان و مرکز آموزش
و توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری گرگان
 رویکرد تازه ای در فعالیت‌های آموزشی بین پلیس راهور گلستان و مرکز آموزش و توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری گرگان ایجاد شده است.همزمان با آغاز هفته ناجا سرهنگ عباس بسطامی از مرکز آموزش و توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گرگان بازدید نمود و خواهان برنامه‌های آموزشی موثر و مشترک در طول سال با این مرکز شد.با هماهنگی‌های صورت گرفته و با برنامه‌ای متفاوت قرار است زنگ آداب ورود به شهر ویژه تعدادی از موتورسواران در هفته ناجا در این مرکز به صدا در آید.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گرگان برای راه اندازی این مرکز اختصاصی قدردانی کرد.

شهردار تبریز خبر داد؛
تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر
 بر اساس زمان‌بندی مشخص
آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: شهردار تبریز از تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر بر اساس زمان‌بندی تعریف شده و مشخص خبر داد.
به گزارش کائنات، عباس رنجبر در حاشیه جلسه مدیریت فنی و پشتیبانی تقاطع‌های غیرهمسطح شهر با اعلام این خبر، اظهار کرد: هر پروژه برنامه زمان‌بندی اجرایی خود را دارد و این برنامه منوط به اجرای تعهدات کارفرما و پیمانکار است که امروز این تعهدات را بررسی کردیم. وی افزود: تا به امروز مطابق زمان‌بندی تعیین‌شده برای پروژه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما باید مسائل و مشکلات موجود حل شود وگرنه از زمانبندی عقب خواهیم ماند. شهردار تبریز تصریح کرد: تلاش داریم قبل از زمان‌بندی تعریف‌شده پروژه‌ها را تمام کنیم اما اگر به هر دلیلی این امر محقق نشود، حداقل در زمان‌بندی مقرر به اتمام می‌رسانیم.
وی اضافه کرد: پیرو بازدیدی که به همراه اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران مناطق و مسئولان فنی شهرداری از پروژه‌های عمرانی و تقاطع‌های غیرهمسطح انجام داده بودیم، جلسات مدیریتی برای پیگیری پیشرفت کار و همچنین رفع مشکلات پیمانکاران تشکیل شد که در این جلسه تصمیمات لازم برای رفع مشکلات به‌حق پیمانکاران اتخاذ شده و به مناطق و سازمان‌ها برای حل مسائل دو هفته وقت دادیم. رنجبر خاطرنشان کرد: پیمانکاران پروژه‌ها نیز تسریع در اجرای عملیات عمرانی پروژه‌ها را باید در دستور کار قرار دهند و نهایتا دو هفته بعد در جلسه‌ای، طرفین گزارشی کامل از پیشرفت پروژه‌ها را اعلام کنند.
شهرداری جبهه ارزشمند در خدمتگزاری نظام اسلامی است
شهردار تبریز همچنین گفت: برای نشان دادن نمودی از دولت اسلامی، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم.
عباس رنجبر در دیدار با فرمانده سازمان بسیج شهرداری تبریز و جمعی از فرماندهان پایگاه‌ها و پرسنل این سازمان اظهار کرد: شهرداری در حوزه اجرایی به عنوان جبهه ارزشمند در خدمتگزاری نظام اسلامی قرار دارد. وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم نمودی از دولت اسلامی را به جامعه نشان دهیم، باید در امتداد آن وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. شهردار تبریز عنوان کرد: شهرداری تبریز به عنوان تشکیلاتی که جزو کوچکی از نظام است، برای خود مشکلات عریض و طویل دارد و بر این اساس نیاز است تا همه ما دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

طرح جاده وفاق در بوشهر
 با تزریق اعتبار سرعت می‌گیرد
 مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: جاده ساحلی وفاق که شهر‌های دیر و کنگان را به هم متصل می‌کند، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن تا ۱.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کائنات، فرزاد رستمی بیان کرد: جاده ساحلی وفاق یکی از مسیر‌های مهم ارتباطی بین شهرستان‌های دیر و کنگان است که چندین سال از زمان اجرای آن می‌گذرد.
وی افزود: این جاده به طول ۸ هزار و ۸۰۰ متر و عرض حدود ۳۵ متر یک مسیر گردشگری دریایی و آبزی پروری در جنوب استان بوشهر است که به صورت ۴ خطه ساخت می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از قطعه سمت کنگان که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر است  حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر آن آسفالت شده و بقیه مسیر نیز روسازی آن کار شده است.
وی ادامه داد: پل بزرگ روی خور بردستان ۱۳ دهانه ۱۲ متری دارد و به دلیل نزدیک بودن به فصل بارندگی قصد داریم هر چه زودتر زودتر عملیات حفاری  و شمع کوبی آن را به پایان برسانیم.
رستمی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد شمع‌ها کار شده و مشغول انجام عملیات هستیم، ادامه داد: قصد داریم  قبل از شروع بارندگی‌ها حفاری برای شمع‌ها به پایان برسد.
وی عنوان کرد: اگر تزریق اعتبار صورت بگیرد، تا یک سال و نیم دیگر مسیر را کامل به بهره‌برداری می‌رسانیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اعتبار مورد نیاز طرح را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه سهم وزارت نفت در این طرح کم بوده تامین منابعی از سمت این وزارت خانه به تسریع در اجرای آن کمک می‌کند.
وی گفت: فرمانداران دو شهرستان دیر و کنگان آنچه که در توان داشتند از محل منابع استانی اعتباراتی گذاشتند که منتظر تخصیص هستیم و امید داریم با مشارکت وزارت نفت بیشتر بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.
رستمی یادآور شد: در سفر جمعه گذشته رئیس جمهور به بوشهر قرار شد که اعتباری برای سرعت بخشیدن به جاده وفاق  اختصاص داده شود، ولی هنوز میزان اعتبار مشخص نیست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه