روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر - شماره 3997

حال خوش کودکی، بوی خوش زندگی

حضور مسئولین محیط زیست در جشن هفته ملی کودک کانون در روستای چنار باشی و اهدای بسته های فرهنگی به کودکان، توجه به محیط زیست را تلنگری با نشاط زد در ادامه ویژه برنامه هفته ملی کودک،کتابخانه های سیار روستایی شمار یک و دو و سه جشن هفته ملی کودک را در روستای چنار باشی از توابع شهرستان سیوان برگزار کردند.
به گزارش کائنات، در این برنامه بخش های متنوعی مانند مسابقه،نقاشی،نمایش خلاق،شعر خوانی،معرفی کتاب و اهدای کتاب و بسته های فرهنگی و همچنین بسته فرهنگی محیط زیست به کودکان دبستات سید جمالدین اسد آبادی هدیه داده شد.
حضور مدیر کل و کارشناسان محیط زیست استان در کنار سرپرست و مسئولین کانون استان از جنبه های قابل توجه این برنامه به شمار می رفت که نشان از روحیه مشارکت پذیری خوب و هم‌افزایی فرهنگی داشت.در ابتدا محمدرضا رستم پور سرپرست کانون و غلامرضا ابدالی مدیر کل محیط زیست استان دقایقی کوتاه و به زبان کودکانه با کودکان از هفته ملی کودک گفتند سپس برنامه های متنوعی توسط مربیان کتابخانه های سیار روستایی به اجرا درآمد
در حاشیه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: دوران کودکی مهمترین راه برای پرورش نگرش های محیط زیستی است . کودکان ارزشمندترین سرمایه های هر جامعه ای محسوب می شوند که از هم اکنون می توانند از طریق دریافت آموزش‌های زیست‌ محیطی زمینه ارتقای سطح دانش محیط زیستی افراد جامعه در آینده را فراهم نمایند.
وی  افزود: بی‌شک برای حفظ محیط زیست، دقت و توجه به آینده‌‎ سازان این سرزمین در زمره‌ مهمترین امور خواهد بود و این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.
ابدالی ادامه داد: بچه‌ها طبیعت را دوست دارند و باید در حفظ سلامت و نظافت آن تلاش کنند تا بیشتر از آن بهره ببرند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه