روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ سه شنبه ۳۰ شهريور - شماره 3983

روایت جهاد؛ از دفاع مقدس تا مدافعان سلامت

جنگ هنوز ادامه دارد

  دفاع مقدس یادآورحماسه ای سترگ و کم‌نظیر در تاریخ سرزمینی کهن؛ یادآور روزهایی سخت که مقاومت ملتی بزرگ، آن را در قابی از ایمان، شجاعت، اخلاص و شهامت به تصویر کشید و یاد و خاطره‌اش را در جان‌ها جاودان ساخت. امروز درجنگی نابرابر ودر صحنه مقابله با ویروس کرونا، حال و هوای هشت سال دفاع مقدس در یادها زنده شد و بار دیگر فرزندان این مرزو وبوم در جبهه سلامت همچون مدافعان وطن، جامه رزم پوشیده و برای حفظ سلامت مردم به میدان آمدند و ایثارگرانه در راه خدمت به بیماران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نیز به خیل شهدا پیوستند.گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در این روزهای سخت، هرگز از یاد ها نخواهد رفت و به فضل الهی، از این امتحان الهی نیز سربلند و سلامت بیرون خواهیم آمد.
در این میان درکنار همه آحاد جامعه ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی نیز به یاری حوزه سلامت آمد و در این نبرد سخت، در کنار مدافعان سلامت، مصداق واقعی دفاع مقدس از مردم را معنا بخشید.
و حالا در آستانه هفته دفاع مقدس امسال قرار است ٣ هزار و ٢٠٠ برنامه در ۴٧٠ ستاد کشوری برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود. شعار امسال «ما مقتدریم» است که این شعار در تمام برنامه‌ها به عنوان شعار اصلی و اساسی خواهد بود.
به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در تهران و ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور روز سه شنبه ۳۰ شهریور برگزار می‌شود.افتتاح نمایشگاه ملی «در لباس سربازی» (نقش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دفاع مقدس) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی رییس جمهوری افتتاح می‌شود.
برگزاری ۷۰ برنامه رونمایی کتاب شامل ۴۵۱ عنوان کتاب، ۲۰۰ همایش نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹۰۰۰ گلزار شهدا، ۸۹۷ مراسم تکریم و تجلیل از خانواده شهدا ایثارگران و فعالین حوزه دفاع مقدس، ۵۱ جشنواره با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌ها است.رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری بیش از ۱۴۵ یادواره شهدا، برگزاری ۱۰۱ مراسم شب شعر و خاطره، برگزاری ۲۷ اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری ۳۲۱ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی و انجام ۴۴۲ مورد برنامه سازی و تولید محتوا در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
نیرو‌های مسلح ۱۸ ستاد، وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشوری ۲۸ ستاد، استانی ۳۱ ستاد، شهرستانی ۴۰۰ ستاد که در مجموع ۴۷۷ ستاد با برگزاری برنامه‌های متنوع هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.در نیرو‌های مسلح معاونان هماهنگ کننده نیرو‌های مسلح مسئولیت ستاد‌های این نیرو را برعهده دارند. در وزارتخانه‌ها یکی از معاونان وزیر این مسئولیت را بر عهده دارد و در سازمان‌ها نیز یکی از معاونان رئیس سازمان ریاست ستاد را بر عهده دارد. همچنین در استان‌ها، استاندار‌ها مسئول ستاد هستند و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران مسئولیت این ستاد را بر عهده دارند.
 با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت، از سال ۱۳۹۶ از تعداد ۵۰۰ نفر از فرماندهان لشکر و هم‌تراز و در سال ۱۳۹۷، از تعداد ۲۰ هزار نفر از فرماندهان تیپ و هم‌تراز و در سال ۱۳۹۸ از تعداد ۲۰۰ هزار نفر از فرماندهان گردان و هم‌تراز تقدیر و تجلیل صورت گرفت.
در هفته دفاع مقدس سال ۱۳۹۹ طی یک مراسم بزرگ و سراسری که با ارتباط تصویری زنده با فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت تجلیل کردیم و در این مراسم از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بهره‌مند شدیم و امسال با حضور رییس جمهور این مراسم برگزار می‌شود.اجرای طرح سلاله‌ها برای دانش آموزان مدارس (آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا)، تجلیل از همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس، برگزاری مراسم تجلیل از عوامل طرح بانوان طلایه داران شفا، و برگزاری کارگروه شعر دفاع را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه