روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور - شماره 3977

اقتدار و اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما در رصد فعالیت‌ها و ارتباطات متهمان در خارج از کشور؛

اعترافات، افشاگری و توبه میلاد حاتمی

 میلاد حاتمی درباره پشت‌پرده شبکه قمار اعترافات تکان‌دهنده‌ای کرد و اسامی افرادی چون ندا یاسی، تتلو و پیام صادقیان را آورده است. بر این اساس تمام این افراد تحت اعلان قرمز اینترپل هستند.«میلاد حاتمی» یکی از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی گفت: با «سعدالله امیرشقاقی» و پسرش «فرشید امیرشقاقی» سردسته و رئیس شبکه قمار آشنا شدم. خودم جزو سردسته‌ها بودم و درآمدی از بازی‌کردن نداشتم، وانمود می‌کردم که از بازی‌کردن پول در می‌آورم. درآمدم از باخت کاربران بود.
میلاد حاتمی در اعترافات خود شبکه قمار را ترسیم می‌کند و نام افرادی نظیر ندا یاسی، امیر تتلو و پیام صادقیان فوتبالیست سابق، پویان مختاری و... را می آورد.حاتمی اعتراف کرد: اطلاعات سپاه جزئی‌ترین ملاقات‌های من را هم اطلاع داشته است.وی به این موضوع هم اشاره کرد که راس این شبکه سعدالله امیر شقاقی و پسرش هستند. میلاد حاتمی پس از جنجال محسن افشانی برای اینکه نشان دهد خیلی قدرتمند است فیلمی از داخل ماشین پلیس منتشر کرد که باعث خشم شهروندان ترک شد، به همین دلیل پلیس او را بازداشت کرد. بلافاصله پلیس اینترپل ایران که متوجه دستگیری میلاد حاتمی در استانبول شده بود، پرونده درخواست استرداد او را بار دیگر به جریان انداخت و موفق شد اسفند ماه سال گذشته او را از ترکیه تحویل و وارد ایران کند.
قرار است حاتمی به اتهامات اخلاقی و مالی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شود.تاکنون عناوین اتهامی او محرمانه اعلام شده است، اما آنچه مشخص است دو عنوان اصلی اتهامات وی اشاعه فساد و فحشا و تحصیل مال نامشروع است.باید دید علاوه بر این دو اتهام، این متهم با چه اتهامات دیگری محاکمه خواهد شد.
  انتقاد وکیل میلاد حاتمی از صداوسیما
کوهپایه‌زاده گفت: در قسمت‌هایی از این گفت‌و‌گویی که پخش شد، در خصوص زندگی شخصی و خانوادگی موکل مطالبی بیان شد که به هیچ وجه جایز نیست. دوستان ما در صدا و سیما در پخش این صحبت‌ها و اعترافات ولو با انگیزه عبرت آموزی و بازدارندگی مجاز به نقض قوانین و مقررات نیستند.
وکیل مدافع میلاد حاتمی گفت: پرونده موکل هنوز در مرحله دادسرا قرار دارد و هیچ رأی قطعی برای ایشان صادر نشده و در پناه اصل برائت به سر می‌برد و مطابق اصول متعدد قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت اشخاصی که بازداشت شده‌اند، به هیچ وجه جایز نیست.
رسول کوهپایه زاده، در خصوص پخش مصاحبه میلاد حاتمی توسط صدا و سیما، اظهار کرد: پخش مصاحبه موکل آقای میلاد حاتمی از خبر ۲۰:۳۰ و صحبت‌های ایشان درخصوص سایت‌های شرط‌بندی حائز نکات مهمی است؛ نکته اول اینکه اقتدار و اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما در رصد فعالیت‌ها و ارتباطات متهمان در خارج از کشور و اقدامات قانونی ایشان در این زمینه قابل توجه و شایسته تقدیر است. وکیل مدافع میلاد حاتمی افزود: نکته دوم؛ آنچه که از محتوای پخش شده اظهارات موکل استنباط می‌شود، صداقت و ندامت ایشان است. همکاری گسترده با ضابطان پرونده و مرجع قضایی در کشف جرم و شناسایی سایر متهمان پرونده در مرحله تحقیقات مؤید این صداقت و ندامت و توبه واقعی است که مطابق قوانین و مقررات موضوعه از موجبات تخفیف و تعلیق مجازات محسوب می‌شود که به عنوان وکیل ایشان امیدوارم در کیفرخواست انعکاس پیدا کند و ملحوظ نظر دادگاه صادرکننده رای قرار بگیرد. اساسا اصلاح متهمان و بازگشت آن‌ها به صراط مستقیم از وجوه تمایز عدالت اسلامی است. وی گفت: نکته سوم که بسیار مهم و اساسی است در خصوص حقوق موکل که اینک صرفاً در مظان اتهام قرار دارد این است که مطابق قوانین و مقررات موضوعه تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه صورت می‌گیرد و کلیه اشخاصی که در جریان این تحقیقات قرار می‌گیرند، موظف به حفظ این اسرار هستند و در صورت تخلف به مجازات افشای اسرار شغلی و حرفه‌ای محکوم می‌شوند. پرونده موکل هنوز در مرحله دادسرا قرار دارد و هیچ رأی قطعی برای ایشان صادر نشده و در پناه اصل برائت به سر می‌برد و مطابق اصول متعدد قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت اشخاصی که بازداشت شده‌اند، به هیچ وجه جایز نیست. کوهپایه‌زاده ادامه داد: در قسمت‌هایی از این گفت‌و‌گویی که پخش شد، در خصوص زندگی شخصی و خانوادگی موکل مطالبی بیان شد که به هیچ وجه جایز نیست. دوستان ما در صدا و سیما در پخش این صحبت‌ها و اعترافات ولو با انگیزه عبرت آموزی و بازدارندگی مجاز به نقض قوانین و مقررات نیستند و اساساً تا زمانی که رأی قطعی صادر نشده است، بدون مجوز قانونی اطلاع‌رسانی در این خصوص شایسته و پذیرفته نیست. به خصوص اینکه مطالبی در خصوص زندگی شخصی و خانوادگی موکل است که قانون اجازه این هتک حرمت و حیثیت را نمی‌دهد. یقیناً از باب حقوق قانونی موکل مواردی که موجبات این نقض حقوق را فراهم ساخته باشد، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه