روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

رییس نظام پزشکی تهران بزرگ:

پیگیری شود که چرا در دوره قبل واکسن وارد نشد

 رییس نظام پزشکی تهران بزرگ از مراکز نظارتی خواست که چرایی عدم واردات واکسن در دوره قبل پیگیری شود و گفت: در زمینه واکسن اعلام کردند که ما ملت ایران را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم، اما در دارو موش آزمایشگاهی کردند؛ این تناقض بود و باید سوال شود.
دکتر موید علویان در نشست خبری که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: ما به عنوان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، اولین پیامی که داریم، به وزارت بهداشت است و آن این است که همه ما در یک کشتی سوار شدیم و همه با هم دست به دست هم داده و برای پیشبرد برنامه‌های نظام سلامت در کشور همکاری کنیم. نظام پزشکی هم اعلام آمادگی می کند که با بخش‌های حاکمیتی مانند وزارت بهداشت برای پیشبرد برنامه‌ها همکاری کند.
درخواست نظام پزشکی برای حضور در ستاد کرونا
وی افزود: یکی از خواسته‌های جدی ما که فکر می‌کنیم جزو وظایف‌مان است، در بحث کروناست. ما در ستاد کرونا حضور نداریم، اما نظام پزشکی اعلام آمادگی می‌کند که در ستاد کرونا حضور یافته تا هم از فعالیت‌ها آگاهی پیدا کرده و هم راهنمایی‌های کارشناسی کند. وزارت بهداشت نباید خودش را از این بدنه عظیم کارشناسی در نظام پزشکی محروم کند. انجمن‌های علمی و... بدنه علمی کشور هستند و در قالب نظام پزشکی آماده‌اند که به وزارت بهداشت کمک کنند.
جامعه پزشکی در دوران کرونا از جان مایه گذاشت
علویان ادامه داد: پیام دوم ما در ارتباط با نظام پزشکی تهران، حفظ و حفاظت از کرامت جامعه پزشکی است. جامعه پزشکی مورد اعتماد مردم است و این اعتماد باید روزبروز با عمل نیک و رفتار و برنامه‌ها و خدمات صادقانه و خوب افزایش یابد. مردم دیدند که در ابتدای کرونا با وجود اینکه از جان کادر درمان حفاظت کامل نشد و واکسیناسیون کرونا در کادر درمان با تاخیر انجام شد که ناشی از بی مبالاتی یا کم سوادی یا ساده‌انگاری بود، اما به هر حال کادر درمان ایستادند و شهدایی را تقدیم حفظ سلامت مردم کردند. باید سر تعظیم نسبت به خانواده‌های آنها فرود آوریم. زیرا اکنون سرپرست و عضو خانواده آنها وجود ندارد. روز پزشک امسال برایم تبریک گفتن بسیار سخت بود. زیرا فکر می‌کردم داغ خانواده‌های داغدار تازه می‌شود. اینجاست که کادر پزشکی پای کار ایستادند و جانفشانی کردند. از همه بخش‌های حاکمیتی تقاضا می کنیم که قدر این سرمایه عظیم ملی را بدانند. این سرمایه با خون به دست آمده و اعتبارش با جان به دست آمده است. برای افزایش کرامت این جامعه دست به دست هم داده و کرامت پزشکی را افزایش دهیم.
حوزه هنری در نظام پزشکی فعال می‌شود
وی گفت: یکی از ابزارهای افزایش کرامت پزشکی و ایجاد اعتماد ملی در میان مردم، ارتباط نزدیک با جامعه است. ان‌شاءالله به زودی حوزه هنری را در نظام پزشکی تهران فعال می‌کنیم، گروه‌های ورزشی، سفرای سلامت، معتمدین هنری، اجتماعی و ... را راه اندازی و از آنها استفاده می‌کنیم. اجتماعی شدن پزشکی و نظام پزشکی جزو اهداف اصلی و جدی ماست. برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم، باید در بدنه جامعه بیشتر حضور یابیم.
اعتقاد به اتاق شیشه‌ای
علویان با بیان اینکه در نظام پزشکی تهران به شفافیت معتقدیم، گفت: برای ارائه فعالیت هایمان به اتاق شیشه‌ای اعتقاد داریم. یکی از مواردی که خواستم این است که تمام فعالیت‌ها، نامه ها و مکاتباتمان باید قابل مشاهده باشد. ما چیز محرمانه نداریم و همه احکام، قراردادها، برنامه ها و ... باید دیده شود. ما منتخب بخشی از جامعه پزشکی هستیم که به ما اعتماد کردند و ما هم باید با آنها شفاف باشیم.
وی با اشاره به چالش‌های موجود نیز گفت: در زمینه بحث های حاکمیتی مانند شهرداری ها و مالیات، موضوعاتی است که با قوت بیشتری روی آن‌ها فعالیت می‌کنیم. در مباحث اخلاق حرفه‌ای، پزشکی و حفظ حقوق بیمار پایبند هستیم و بر اساس قانون نظام پزشکی خودمان را به حفظ حقوق بیمار مکلف می‌داینم و برنامه‌های مدونی با مشارکن NGOها داریم. اصل داستان این است که جامعه پزشکی باید آرامش داشته باشد تا بتواند خدمات خوب ارائه کند و این با تعامل رخ می دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه