روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور - شماره 3976

وزیر بهداشت از فعالیت مراکز تا ساعت ۲۰ خبر داد؛

برنامه ویژه برای واکسیناسیون

 آرزو مدنی| این روزها ورود محموله های واکسن به کشور و روند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده است. وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم صبح خیلی زود و قبل از بازگشایی مراکز واکسیناسیون به پایگاه‌ها مراجعه نکنند؛ گفت: ساعات کار این مراکز باید تا ساعت ۲۰ ادامه داشته باشد.وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز به صورت سرزده با حضور در مراکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی کردستان و پارک ترافیک امیرآباد تهران، از روند واکسیناسیون در این مراکز بازدید کرد.
دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مرکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی کردستان در بزرگراه کردستان تهران گفت: مردم صبح خیلی زود و قبل از بازگشایی مراکز واکسیناسیون به این پایگاه‌ها مراجعه نکنند؛ چون ساعات کار این مراکز باید تا ساعت ۲۰ ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: برخورد پرسنل مراکز واکسیناسیون با مراجعین حتما باید با احترام باشد و مردم تکریم شوند؛ چراکه ما موظف به خدمتگزاری همراه با حسن خلق به مردم هستیم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: برای واکسیناسیون تهران برنامه ویژه ای داریم که هم تیم های واکسیناتور و هم مراکز واکسیناسیون باید افزایش پیدا کند. البته از روزهای گذشته تیم‌های بازرسی وزارت بهداشت از مراکز واکسیناسیون بازدید می کنند.وی همچنین در بازدید از مرکز واکسیناسیون پارک ترافیک واقع در خیابان امیرآباد و گفتگو با مردم، ضمن ناکافی دانستن نیروهای این مرکز و سه تیم واکسیناتور فعال، گفت: تیم های واکسیناتور حتما باید افزایش یابند تا معطلی مردم برای تزریق واکسیناسیون وجود نداشته باشد و کار تزریق واکسن در کوتاه‌ترین زمان با حفظ عزت و احترام مردم انجام شود. عین اللهی با بیان اینکه اعلام سن برای تزریق واکسن جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت است، افزود: بازدیدهای سرزده بنده و تیم های بازرسی وزارت بهداشت از مراکز واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.
پیشنهاد تعلیق دو تا سه هفته‌ای طرح محدودیت تردد شبانه در تهران
به گزارش کائنات، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران نیز با اشاره به روند شبانه روزی شدن واکسیناسیون، از ارایه درخواست معلق شدن طرح محدودیت تردد شبانه در تهران به مدت دو تا سه هفته خبر داد.دکتر علیرضا زالی گفت: با توجه به شبانه روزی شدن روند واکسیناسیون در تهران، از دکتر عین اللهی _ وزیر بهداشت، درخواست کردیم در زمانی که قرار است فرانید واکسن تسریع شود، هماهنگی برای تعلیق طرح محدودیت تردد شبانه صورت گیرد.وی گفت: فعلا پیشنهاد ما این است که محدودیت تردد شبانه در تهران برای دو تا سه هفته تعلیق شود که شهروندن بتوانند از مراکز تجمیعی ۲۴ ساعته تهران استفاده بهینه کنند.
احساس نیاز به طب سنتی برای درمان کرونا
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر لزوم به‌کارگیری طب سنتی برای کمک به درمان کرونا گفت: انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد ولی می‌تواند علائم یا حتی طول مدت بستری را کاهش دهد.عاطفه عابدینی گفت: با توجه به این که در کمیته علمی کرونا زیرکمیته‌های مختلف علمی داریم، دستورالعملی از کمیته‌ها استخراج شده و به مراکز ابلاغ می‌شود. با توجه به این که لزوم به‌کارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی به عنوان طب کمکی حس می‌شد و با توجه به این که در تمام جهان داروهای گیاهی استفاده می‌شود، ما هم جلساتی با متخصصان طب سنتی و بالینی داشتیم و خواستیم دستورالعملی پیرامون این موضوع هم ابلاغ شود.
وی افزود: با توجه به تغییرات کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته طب ایرانی از اردیبهشت ماه با کمک همکاران در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل شد تا طب ایرانی به عنوان طب کمکی در پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود. انتظار نداریم درمان طب ایرانی بتواند معالجه کامل انجام دهد ولی می‌تواند علائم یا حتی طول مدت بستری را کاهش دهد. ترکیب طب ایرانی و درمان شیمیایی می‌تواند زودتر علائم و عوارض بیماری کرونا را التیام ببخشد. عابدینی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل طب ایرانی همکاران مراکز درمانی می‌توانند از متخصصان طب ایرانی مشاوره بگیرند اما این به معنای آن نیست که کلیه روند درمان را به همکاران طب سنتی بسپاریم. درمان‌های ثابت‌نشده کارکرد چندانی ندارد. در مراکز درمانی دانشگاهی که طب ایرانی مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شود قاعدتا بیمه‌ها می‌توانند درمان‌ها را تحت پوشش قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه