روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور - شماره 3973

چهارمین نشست هماهنگی مدیران حوزه فناوری ارتباطات در آذربایجان غربی برگزار شد

 چهارمین نشست هماهنگی مدیران حوزه فناوری ارتباطات در آذربایجان غربی به میزبانی  مخابرات منطقه آذربایجان غربی در  سالن ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش کائنات،‌ در این نشست نوری سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی، جلیل نژاد مدیرکل رتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی و برازش مدیرکل زیرساخت استان حضور داشتند.
نوری سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای توسعه زیرساخت های مخابراتی در دولت جدید اظهار کرد: امیدواریم روند توسعه این زیرساخت ها و اختصاص تجهیزات مخابراتی برای استان در دولت جدید با شتاب بیشتر ادامه داشته باشد.
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مخابرات منطقه آذربایجان غربی در سال 1400 گفت:  از ابتدای سال 34 میلیارد تومان پروژه در شهرستان های آذربایجان غربی از سوی مخابرات منطقه آذربایجان غربی افتتاح شده است.
نوری تصریح کرد: روند افزایشی تعداد مشترکین ADSL  نیز قابل توجه است و  ما خوشحالیم که پهنای باند مناسبی در اختیار آنان قرار گرفته و خوشبختانه IP نیز به تعداد کافی در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: بیش از 40 پروژه در بخش تلفن ثابت در استان در این مدت اجرا شده و بخشی نیز در دست اجراست که در جریان آن ها 40 کیلومتر کابل کشی انجام خواهد شد.
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال 5500 مشترک تلفن ثابت جدید و بیش از 15 هزار مشترک ADSL به جمع مشترکین مخابرات منطقه آذربایجان غربی افزوده شده، مضافا اینکه 6 هزار  مشترک FTTH نیز در استان وجود دارد.
او همچنین از ارتقاء 50 سایت همراه اول در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
نوری ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت مدیران و نمایندگان مجلس برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان در ماه های پیش رو استفاده کند.

حضور رئیس اداره مخابرات کلاله در جلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با سرقت
 رئیس اداره مخابرات کلاله در جلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با سرقت این شهرستان حضور یافت .مهندس مهران مرادی خواجه نفس درجلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با سرقت شهرستان کلاله حضور یافت.این جلسه که با حضور دادستان ، فرماندار شهرستان کلاله و عوامل نیروی انتظامی برگزار شده بود  در خصوص راههای پیشگیری از سرقت بحث و تبادل نظر شد و سپس هریک از دستگاههای خدمت رسان گزارشی از سرقت تجهیزات ارائه و خواستار همکاری تمام نهادهای قضایی و انتظامی درجهت کاهش و پیشگیری از سرقت شده اند.رئیس اداره مخابرات شهرستان کلاله که در حاشیه این جلسه سخن می گفت : با ابراز نگرانی از ایجاد اختلال در ارائه خدمات و واگذاری سرویسهای مخابراتی به مشتریان در اثر سرقت های پیاپی گفت : متاسفانه سرقت امکانات و تجهیزات موجب تاخیر در ارائه خدمت شده و نارضایتی مشتریان را در پی خواهد داشت .وی با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان مخابرات شهرستان کلاله تاکید کرد : خدمت رسانی به مشتریان وظیفه است و از حداکثر توان و ظرفیت در این زمینه بهره خواهیم برد.

تاکید بر اجرای صحیح قوانین در جلسه شورای مدیران مخابرات منطقه گلستان
 ششمین جلسه شورای مدیران مخابرات منطقه گلستان تشکیل شد .با حضور دکتر غلامعلی شهمرادی ششمین جلسه شورای مدیران در سال 1400 برگزار و در خصوص مصوبات جلسات قبلی بحث و تبادل نظر شد و پیشرفت هرکدام از اقدامات تعریف شده مورد بررسی قرار گرفت .مدیر مخابرات منطقه گلستان ، با تاکید بر اجرای به موقع مصوبات انحام شده ، از مدیران مخابرات استان خواست با رفع موانع و پشتیبانی مناسب در جهت اجرای طرح ها و پروژ ه ها اقدامات لازم را انجام داده  تا موجب تسریع در پایان یافتن پروژه ها شود.وی با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط اداری بر سلامت فرآیندهای کاری تاکید کرد و افزود: ارائه خدمت و اجرای وظایف با اجرای صحیح قوانین باید صورت گیرد و از سلامت کامل برخوردار باشد .همچنین در این جلسه در خصوص ساماندهی تجهیزات موجود در انبار های مخابرات استان تبادل نظر شد و بر تعیین تکلیف اقلام مازاد و بلا استفاده تصمیم گیری های لازم صورت گرفت و بر اجرای مصوبات در این زمینه تاکید شد.دکتر غلامعلی شهمرادی با تشریح وضعیت سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح استان بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی درکاهش و پیشگیری از سرقت ها اشاره داشت و گفت : اختلال در خدمت رسانی ناشی از سرقت تجهیزات ،  موجب ایجاد نارضایتی برای مردم خواهد شد که شدیدا خلاف اهداف ما می باشد و باید در این زمینه اقدامات مناسب در کوتاهترین زمان صورت گیرد.

بیش از 880 هزار خدمت مرتبط با گاز در سطح گیلان ارائه شده است
 رشت-زینب قلیپور- حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص خدمات الکترونیک این شرکت گفت: در مرداد ماه 1400 از طریق درگاه های غیرحضوری شامل نرم افزار موبایلی، سایت، سامانه تلفنی و دفاتر پیشخوان دولت مجموعاً 882 هزار و 583 خدمت به مشترکین گاز در گیلان ارائه شده است.
به گزارش کائنات، وی با بیان این خبر اظهار داشت: بیشترین خدمات دریافت شده مربوط به نمایش قبض با بیش از 238 هزار مورد و پس از آن پرداخت بدهی با 174 هزار مورد می باشد. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه با بیان اینکه بیش از 46 درصد از خدمات ارائه شده در مردادماه امسال یعنی بیش از 412 هزار خدمت از طریق نرم افزار موبایلی این شرکت ارائه شده است، گفت: بحمدالله با اطلاع رسانی گسترده درخصوص استفاده از درگاه های غیرحضوری، هم اکنون شاهد افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن گاز در استان هستیم و البته باید تلاش کنیم تا در آینده همه مشترکین و متقاضیان گاز به خوبی از این نرم افزار استفاده کنند. حسین اکبر همچنین درخصوص ارائه خدمات از سایر درگاه های غیرحضوری شرکت گاز گفت: در مردادماه امسال، 262 هزار خدمت از طریق دفاتر پیشخوان، 193 هزار خدمت از طریق سایت شرکت گاز استان گیلان و بیش از 15 هزار خدمت از طریق تلفن گویای 3414 به مردم ارائه شده است.وی در خاتمه با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در استان از همه مشترکین و متقاضیان گاز طبیعی درخواست کرد تا کلیه خدمات مورد نیاز خود را از درگاه های غیرحضوری دریافت کرده و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان حتی المقدور از مراجعه به ادارات گاز خودداری نمایند.

مدیرکل اوقاف قم عنوان کرد:
 توزیع ۴ هزار بسته معیشتی و تحصیلی در چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی
 مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی، ۴ هزار بسته معیشتی و تحصلی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین آغاز چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی که در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۳ دوره طرح تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از محل عواید موقوفات در سطح کشور و به تبع آن در استان قم به مرحله اجرا درآمده است و امروز چهاردهمین مرحله آن اجرایی می‌شود. وی افزود: بر این اساس دو هزار بسته معیشتی و دو هزار بسته لوازم التحریر در قالب طرح «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» توسط اوقاف قم تهیه شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بسته‌های معیشتی شامل برنج، حبوبات و برخی دیگر از اقلام ضروری است گفت: در مجموع یک میلیارد و یکصد میلیون تومان برای تهیه این بسته‌ها هزینه شده و همین مقدار هم برای تهیه و توزیع بسته‌های مربوط به مهر تحصیلی در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: منابع اصلی این طرح از عواید موقوفات مرتبط، بقاع متبرکه و مراکز افق و کمک‌های خیرین تامین می‌شود. اسکندری تصریح کرد: در سال گذشته و در سطح استان قم، طرح‌های مختلفی در حوزه اجتماعی اجرایی شده که شامل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه کمک‌های نقدی به نیازمندان و تهیه دستگاه‌های کمک پزشکی برای مراکز درمانی بوده و در مجموع ۱۹ میلیارد تومان برای این کارها هزینه شده است ضمن اینکه این روند در سال جاری هم تداوم خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه