روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور - شماره 3973

بعنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیست محیطی شمالغرب کشور؛

تبریز صاحب پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب شهری می شود

آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی- با بهره برداری از مدول دوم، تبریز صاحب پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب شهری می شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از روند احداث پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز بازدید کرد.
به گزارش کائنات، متفکرآزاد به همراه علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از این پروژه در جریان اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته برای احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در جریان این بازدید ضمن قدردانی از حضور متفکرآزاد در محل احداث این پروژه مهم، گفت: ظرفیت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز حدود 207000 مترمکعب در شبانه روز است و جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر در شبانه روز خواهد بود.
علیرضا ایمانلو اضافه کرد: احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 با قرارداد به مبلغ 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED است که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری می باشد.
ایمانلو همچنین اظهار کرد: با اجرای این طرح بالغ بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: این پروژه یکی از مهمترین و همچنین یکی از بزرگترین پروژه های زیست محیطی شمالغرب کشور و استان آذربایجان شرقی و همچنین یکی از بزرگترین تصفیه خانه در حال احداث کشور می باشد.
نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در پی بازدید از پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز، مراتب تشکر خود را از تلاش ها و زحمات مصروفه مدیریت و مجموعه متخصصان و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان، ابراز و اعلام کرد.
متفکرآزاد در این بازدید به ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب به منظور تامین آب برای زمین های کشاورزی و همچنین صنایع پایین دست شهر تاکید کرد و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان را در این خصوص خواستار شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه