روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور - شماره 3973

عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم بالا بردن تاب آوری فضای سبز پایتخت توسط شورای شهر ششم

 عضو سابق شورای شهر تهران، مدیریت شهری تهران را ثمره اقدامات مستمر و پیوسته شوراها در همه ادوار خود خواند و گفت: شورای جدید باید تاب آوری فضای سبز شهر را با توجه به تغییرات اقلیمی کشور ما در برابر خطرات بالا ببرد. آرش حسینی میلانی با اشاره به لزوم پیوستگی سیاست‌های مدیریت شهری اظهارکرد: فعالیت‌ها و اقداماتی که در جهت اصلاح روندها در مدیریت شهری انجام می‌گیرد، محدود به یک دوره مدیریتی نیست و انجام پروژه‌ها و رفع مشکلات در برخی موارد نیازمند عملکرد مستمر چندیدن دوره از شورای شهر است. لذا زمانی که شورای پنجم نیز کار خود را شروع کرد ، اقدامات مثبت زیادی نظیر لغو مصوبه برج - باغ انجام شد، در واقع امتدادی که در مدیریت شهری وجود دارد سبب اداره مناسب شهر می‌شود و هر دوره مستقل فعالیت نمی کند.
اصلاح چرخه مدیریت پسماند از اولویت های اصلی است
وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهری گفت: یکی از اولویت های اصلی ما اصلاح چرخه مدیریت پسماند است. یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر پنجم در این زمینه پیگیری و تصویب طرح جامع مدیریت پسماند بود. این طرح برنامه‌ای بیست ساله در این زمینه برای شهر تهران مشخص کرده که در بازه های پنج ساله تقسیم شده است. همچنین این طرح به تصویب شورا وفرمانداری نیز رسیده و فهرستی از مطالعات و اقدامات مورد نیاز برای دوره ۵ ساله اول در آن تبیین گردیده است.علاوه براین در راستای اجرای پروژه تفکیک از مبدا پسماند ها طرح کاپ نیز در دوره شورای پنجم در چهار منطقه اجرایی شده است. نتایج این طرح باید مورد بررسی شورای ششم قرار بگیرد و پیگیری شود.
حفظ فضای سبز مسئله‌ای غیر قابل چشم پوشی است
میلانی حفظ فضای سبز را مسئله‌ای غیر قابل چشم پوشی خواند و گفت: موضوع بعدی طرح جامع فضای سبز است که مطالعات و اجرای آن در دوره پنجم شورای شهر به پایان نرسید و شورای شهر ششم باید در زمینه حفظ، توسعه و فضای سبز به خصوص در کمربند سبز اقدامات مستمری داشته باشد و با اتخاذ استراتژی ها و سیاست ها و نوآوری های مناسب از این پروژه صیانت کند. همچنین شورای جدید باید تاب آوری فضای سبز شهر را با توجه به تغییرات اقلیمی کشور ما در برابر خطرات بالاببرد. عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به دیگر اقدامات مثبت شورای پنجم ادامه داد: پروژه دیگر شورای شهر پنجم تملک باغات با استفاده از تجمیع عوارض قطع درختان به خصوص در مناطق محروم بوده است. شورای شهر همچنین همواره در راستای محرومیت زدایی تلاش داشته و با استفاده از این طرح توانسته فضای سبز بسیاری از مناطق محروم را تامین کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه