روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور - شماره 3973

استاندار تهران خبر داد؛

تشکیل قرارگاه شدت بخشی واکسیناسیون درتهران

 استاندار تهران از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی جهت دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون و افزایش تزریق واکسن روزانه در تهران به حدود ۳۰۰ دز خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: گزارشاتی که در جلسه امروز در ارتباط با کارگروه های آموزش اطلاع رسانی، واکسیناسیون و تقویت درمان سرپایی ارائه شد نشان داد که در روندی قرار گرفتیم که از شرایطی که در گذشته با آن مواجه بوده ایم عبور کرده ایم به شکلی که بیماران سرپایی ۹ درصد و بستری ها نسبت به هفته گذشته در استان تهران ۸.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: البته هنوز آمار فوتی ها بالاست که امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار فوتی ها نیز باشیم. قطعا در این مسیر اقداماتی که در حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اقداماتی که توسط نیروی انتظامی انجام شده است بسیار سخت بوده اما نتایج خوبی را به همراه داشته، بی تردید ۶۴ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استانی همچون تهران با تراکم جمعیت بالایی که دارد نیازمند اقدامات بسیاری بوده اما خوشبختانه رعایت پروتکل ها نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاتر است که دقت و مراقبت مسئولین در صف را نشان می دهد.
کاهش بستری های استان تهران به ۷۹۰۰ بیمار
وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت مشاهده نشد که بیماری پشت در بیمارستان بماند. با توجه به کاهش بستری ها ۷۹۰۰ بیمار بستری در حال حاضر در استان تهران وجود دارد که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.
سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، دارای پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها
وی تاکید کرد: در حوزه صیانت از سلامت شهروندان متاسفانه هنوز دستگاه هایی همچون سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها پایین ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع باعث شده در مجموعه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش پیدا کند. وی گفت: بی تردید تمامی دستگاه ها موظف به رعایت پروتکل ها هستند و در این زمینه دستورالعملی تهیه شده که نظارت ها به صورت دقیق اجرایی شود و قطعا با دستگاه هایی که میزان رعایت پروتکل ها در آنها کم است پس از تذکر اگر رعایت نکنند با هدف صیانت از سلامت شهروندان با آنها برخورد قضایی انجام خواهد شد.
پاساژها شیفت بندی می‌شوند
وی تصریح کرد: برای پاساژها باید تمهیداتی اندیشیده شود که مغازه های درون پاساژ به صورت شیفت بندی کار کنند و به این ترتیب هم کسب و کار وجود داشته باشد و توامان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه