روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد - شماره 3919

همتی:

توسعه اقتصادی نیازمند تعامل جدی با دنیاست

  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه با تهاتر نمی‌شود کشور را اداره کرد، گفت: ما نیاز به تعامل با دنیا داریم.هیچ کشوری در دنیا به رشد و توسعه اقتصادی مناسبی نرسیده مگر اینکه تعامل جدی با دنیا داشته باشد.
عبدالناصر همتی در نشست خبری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اظهار کرد: علت ورود من به انتخابات این بود که احساس کردم روند امور اقتصادی کشور و شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مسیر توسعه پایدار نیست. ما عقب ماندگی‌های جدی اقتصادی داریم و ملت ایران سزاوار این شرایط با منابع عظیم نیست.  نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید استراتژی، تاکتیک و روش‌های رسیدن به هدف را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: حکمرانی اقتصادی در کشور نامطلوب بوده و به نفع مردم و توسعه نیست. سال‌ها سیاسیون برای کشور تصمیم گرفتند و نتیجه اش این شد که هم اکنون شاهد آن هستیم. حالا اجازه بدهند اقتصاددانان اداره کننده امور باشند و باید در این مدت اصلاحات اقتصادی انجام دهیم.  همتی در بخش دیگری از این نشست درباره توافق هسته ای گفت: برجام مسئله مهم و مورد تایید نظام هست و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی هم هست و ایشان هم فرمودند که ما مصمم هستیم برجام اجرایی شود.دولت فعلی هم دنبال آن هست و من امیدوارم آمریکا همانطور که از برجام خارج شده مجدداً برگردد و تعهداتش را اجرا کند و تعهدات آمریکا راستی‌آزمایی شود و ایران هم به تعهداتش پایبند خواهد بود.
وی اضافه کرد: اگر در دولت فعلی هرچه زودتر حل شود و تحریم‌ها برداشته شود، در مورد توجه و استقبال من است و امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر بیفتد اگر هم در این دولت نشود حتماً جزو اولویت‌های اول من هست که موضوع را پیگیری کنم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تاثیرات برجام در مروادات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی گفت: مشکل کشور ما باید به طور جدی حل شود. ما نیاز به تعامل با دنیا داریم.هیچ کشوری در دنیا به رشد و توسعه اقتصادی مناسبی نرسیده مگر اینکه تعامل جدی با دنیا داشته باشد. ما به سرمایه خارجی، تکنولوژی خارجی و بازارهای صادراتی نیاز داریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه