روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد - شماره 3919

دعوت سخنگوی دولت از مردم برای مشارکت در انتخابات

سخنگوی دولت مردم را به مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کرد.


علی ربیعی در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: من می خوام بنا به اعتقادات دولت مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنم. نیک می دانیم امروز در کشور عده ای نگران محدود شدن سبد انتخاباتی شان هستند؛ اما من می خواهم به مردم بگویم آنچه مهم است ایران و آینده ایران است. باید به مردم بگوییم چرا باید مشارکت حداکثری داشته باشید و چه کسانی از شرایط پیش آمده بیش ترین نفع را خواهند داشت.
 ربیعی همچنین گفت: سومین مناظره از سلسله مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز به پایان رسید. به لطف این مناظره ها در موازات دیگر برنامه های تبلیغی نامزدها، امروز تصویر نسبتاً روشن تری از مواضع نامزدهای محترم و رویکردهای آنها در خصوص موضوعات مختلف وجود دارد. هرچند هنوز نارضایتی های قابل درک از سوی شماری از مردم و جریان های سیاسی درباره عدم احراز صلاحیت ها وجود دارد،  اما با این حال به نظر می رسد که شور و شوق انتخاباتی در میان مردم و همه جریان ها و احزاب سیاسی در حال افزایش است.
وی ادامه داد: همزمان با این تب و تاب انتخاباتی، جریان های شناخته شده دیگری هم هستند که مشارکت بالای مردم در انتخابات و صحنه آرایی بدیعی توسط مردم، آنها را به واهمه انداخته و بر شدت فعالیت های ضد مردمی خود برای مایوس سازی رای دهندگان افزوده اند. دلایل زیادی وجود دارد که  مردم را در پای صندوق های رای دعوت کنیم و مشاهده کنیم. ربیعی گفت: نگاه کنید به کسانی که پرچمدار عدم مشارکت شده اند. نخستین گروه مزدبگیران فشار حداکثری به مردم و ایران هستند. آنانی که تحریم را تحسین می کردند و جنگ علیه ایران را تشویق می کردند، متاسفانه کسان دیگری هم هستند که در اوج غلفت در مبانی پیش گفته در این تصور هستند که هر چه علیه دولت در تنور ناامیدی بدمند محصول آن به طور مستقیم عاید منافع سیاسی جناحی آنها خواهد شد.سخنگوی دولت یادآور شد: اینکه عده ای مصلحت را نسنجیدند و درک نکرده‌اند باعث رفع مسئولیت سیاسی اجتماعی همه ایرانیان نخواهد بود. راه مشارکت بالا و غافلگیر کننده مردم در پای صندوق های رای می تواند همه جریان های مخالف ایران را در برابر اراده شکست ناپذیر مردم تسلیم کند. وی ادامه داد: مردم ما با مشکلات زیاد ناشی از تحریم ها، دست و پنجه نرم می کنند که سزاوار آن نیستند و مطالبات بر حقی دارند که تامین آن یک اولویت فوری و ضروری است اما دولتی قادر خواهد بود مسائل عظیمی مثل آثار تحریم، تورم ناشی از تحریم و محدودیت های فراقانونی بر حقوق مدنی را حل کند و محدودیت های ظالمانه بین المللی را رفع کند که با مشارکت بالای مردم به قدرت رسیده باشد. ربیعی خاطرنشان کرد: در طرف دیگر، این واقعیت کتمان پذیر نیست که تنها دولتی که با مشارکت بالا در صندوق های رای تشکیل شده، به مردم پاسخگو خواهد بود. مشارکت حداکثری هیچ معنای دیگری جز این ندارد که مطالبات قانونی مردم مطابق با آرمان‌های انقلاب و حقوق مندرج در قانون اساسی تعطیل پذیر و دور زدنی نیست و این قویترین و رساترین پیامی است که مردم ما می توانند با حضور در انتخابات و نقش بر آب کردن نقشه ی بدخواهان مخابره کنند.  وی گفت: به عنوان کسی که در 5 دهه گذشته، همچنان به آرمان اصلاح و ترقی بر مبنای ارزش های انقلاب اسلامی متعهد و کوشا بوده ایم، می گویم که مشارکت حداکثری و تلاش برای بارور کردن بذرهای امید، تنها راه اصلاح خردمندانه و ماندگار است.سخنگوی دولت ابراز همچنین عنوان کرد: از صمیم قلب امیدوارم که روز جمعه یکبار دیگر ثابت کنیم که اجازه نخواهیم داد عده ای روزنه‌های امید ما را ببندند و عده ای دیگر با این مصیبت، سور و سات پایکوبی خود را در کنار ظالمان، علیه ایران فراهم کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه