روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد - شماره 3919

مدیر کل بهزیستی مازندران؛

مهمترین اهداف جشنواره ایجاد حس امنیت روانی کودکان است

 با حضور دکتر محمود علی گو مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمسیون اجتماعی مجلس و مسوولان کشوری و استانی آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ، هنری و ورزشی لبخند زندگی ویژه کودکان کار بهزیستی استان مازندران برگزار شد.
دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: یکی از تدابیر سازمان بهزیستی جهت حمایت اجتماعی و تقویت روحی فرزندان تحت پوشش، برگزاری جشنواره فرهنگی ، هنری و ورزشی لبخند زندگی ویژه کودکان کار است.
وی افزود: مهمترین اهداف جشنواره ایجاد حس امنیت عاطفی و روانی کودکان ، تقویت حس توجه و حمایت های اجتماعی در فرزندان ، کشف استعدادها ، ایجاد فضای رقابتی ، شناسایی زمینه های رشد و بالندگی در آن ها، تقویت حس ارزشمندی ، قرار گرفتن در فضای نشاط و شادابی و فاصله گرفتن از فضای کار می باشد.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این جشنواره در مقطع سنی 6-10 سال، 11-14 سال و 15 - 18 سال و در دو بخش برگزار شده است ، ادامه داد: در این جشنواره 143 نفر در حوزه ورزشی و 74  نفر در حوزه فرهنگی و هنری شرکت کردند.
دکتر گوهردهی با اعلام اینکه نفرات اول تا سوم در دو بخش تقدیر می شوند، گفت: در این جشنواره 32 نفر در بخش ورزشی و 28 نفر در بخش فرهنگی - هنری از 11 پایگاه خدمات اجتماعی و سه مرکز کودکان کار و خیابانی تحت پوشش موفق به اخذ رتبه های برتر شدند.
وی یکی از فعالیت های بهزیستی را حمایت و ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب دانست و افزود: خدمات مختلف از جمله مددکاری اجتماعی، روانشناسی و آگاه سازی با کمک شرکای اجتماعی به این دختران ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره ویژه  دختران در دو بخش کتبی و تصویری با موضوع تهیه کلیپ و دل نوشته برای والدین برگزار شد که نفرات برتر انتخاب شدند.
در پایان این جشنواره ازنفرات برتر جشنواره فرهنگی ، هنری ، ورزشی لبخند زندگی تقدیر بعمل آمد.

جلسه کارگروه اطفا حریق شهرستان گنبد کاووس برگزار شد
 جلسه کارگروه اطفا حریق شهرستان گنبد کاووس با حضور معاونین و روسای ادارات در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.فرشید رحمانی گفت: این جلسه با هدف پیشگیری و مقابله با حریق های احتمالی و لزوم همکاری و مشارکت ارگان های مربوطه با اداره منابع طبیعی در زمان های حریق برگزار گردید.وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ مقابله با ایجاد حریق ادامه داد: دهیاری های محترم می توانند در خصوص ممنوعیت آتش زدن پسماندهای کشاورزی و مقابله با حریق های احتمالی و در اختیار دادن امکاناتی چون تراکتور همکاری فعال داشته باشند.  رحمانی اذعان داشت: در هنگام حریق مشارکت دستگاه های اجرایی هچون اداره حمل و نقل، سازمان جهاد کشاورزی و محیط زیست و آتش نشانی نقش موثری داشته و در اقداماتی چون ایجاد آتش براز مسیر جاده  به نهال های حاشیه جاده و مراتع و از همه مهمتر آماده باش نیروها و انتقال سریع به منطقه در هنگام حریق حضور و همکاری داشته باشند.وی به آماده باش تمامی نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی و امکانات موجود و همچنین نقش مهم عموم مردم در پیشگیری از حریق اشاره کرد و گفت: تلفن رایگان 139 و 1504 به صورت شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و آماده دریافت از تخریب، حریق و هرگونه گزارش در خصوص منابع طبیعی می باشد.

10 کیلومتر بنچ مارک در اراضی ساحلی ترکمن تا گمیشان نصب شد
 طاهر دلیجه خاطرنشان ساخت: در سال جدید، تاکنون 10 کیلومتر بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستثنیات اشخاص نصب شد.طاهر دلیجه با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه برای بیشتر پلاک های اراضی بندرترکمن و گمیشان کاداستر و یا سند تک برگ صادر شد لذا جهت تثبیت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران پروژه ملی بنچ مارک نیز در حدود 10 کیلومتر از اراضی ساحلی ترکمن تا گمیشان اجرایی شد.وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار صرف شده 4 میلیارد و 853 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی،  ادامه داد: این پروژه در حد و مرز اراضی ملی ومستثنیات اشخاص مطابق با نقشه اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها اجرا می‌شود.رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گمیشان تاکید کرد: از مزایای این پروژه می‌توان به مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها، توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای مأموریت‌های محوله به یگان حفاظت اشاره کرد.

پیش‌بینی آبرسانی سیار به 161 روستای همدان
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آبرسانی سیار به ۳۶ روستای استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی و اُفت آب‌های زیرزمینی در روستاهای استان شاید به ۱۶۱ روستا هم برسد.
سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه ۷۸۰روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اظهار کرد: اگر مشترکین استان ۵۰ لیتر در شبانه روز مصارف خود را کاهش دهند، تابستان امسال را بدون قطعی سپری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند، تصریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که ۷۶ درصد از این جمعیت از خدمات فاضلاب برخوردارند.
حسینی بیدار با بیان اینکه میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است، افزود: متوسط بارندگی استان ۲۳۳ میلی متر بوده اما سال گذشته ۴۱۴ میلی متر بارش در استان داشتیم که کاهش ۴۴ درصدی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۱۰ میلی متر بارندگی نسبت به سال گذشته کم داشتیم به طوریکه سال گذشته در این مدت سد اکباتان ۱۰۰ درصد پر بود یعنی ۳۵ میلیون مترمکعب آب داشت اما امسال ۱۹ میلیون مترمکعب معادل ۶۰ درصد آب دارد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در شهر همدان ۱۹۷ لیتر آب مصرف می شود که ۵۰ لیتر بیشتر از استاندارد است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب در همدان تولید می شود. حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۶۵۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب تصفیه و بازچرخانی می شود، افزود: این آمادگی وجود دارد هر صنعتی که در حاشیه جاده تهران وجود داشته باشد تأمین آب کنیم.
وی اظهار کرد: مطالبات شرکت آب و فاضلاب از مشترکین ۲۶ میلیارد تومان است که ۱۶.۶ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی، ۲.۳ میلیارد تومان بخش تجاری، ۹۰۰ میلیون تومان در بخش اداری و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش آموزشی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره هدررفت آب در همدان مطرح کرد: هدررفت واقعی آب در همدان ۱۳ درصد بوده که از هدررفت کشوری پایین تر است. وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای استان مصوب شده است، یادآور شد: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش آب روستاها و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش فاضلاب سرمایه‌گذاری شده است.

پیشرو شدن کارکنان شرکت توزیع نیروی برق قزوین در اهدای خون
 مدیر عامل و جمعی از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در روز جهانی اهداء خون با هدف نهادینه سازی فرهنگ و اهدای خون در اداره کل انتقال خون استان قزوین حضور یافته و خون خودرا به بیماران نیارمند هدیه کردند .همزمان با 24 خرداد روز جهانی اهدای خون و در راستای گسترش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ اهداء خون ، مهندس سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع برق و جمعی از کارکنان و مدیران این شرکت با حضور در مرکز انتقال خون به بیماران نیازمند هدیه نمودندبهادیوند چگینی هدف از این اقدام را کمک به هم نوعان و نجات جان بیماران در شرایط تداوم بیماری کرونا بیان نموده و مسئولیت آحاد جامعه در ترویج این امر خداپسندانه به عنوان یک رفتار حسنه و معروف اجتماعی مورد تاکید قرار دادند.دکترمریم مدرسی مدیر کل انتقال استان قزوین نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی از همکاران برق استان در اشاعه فرهنگ اهدا خون تقدیر نمودند .گفتنی است در طول سال و به مناسبت های مختلف کارکنان برق استان با روحیه جهادی در انجام کمک های مومنانه به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن و حفظ ذخایر بانک خون مشارکت فعالی داشته اند .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه