روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد - شماره 3916
تیتر خبرها

نامزد انتخابات خبرگان:

وارد عرصه شدم تا مسیر مطالبه‌گری را باز کنم

 نامزد انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب۲ سال پیش در جمع خبرگان فرمودند که خبرگان باید از دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند و این مطالبه‌گری باید از دستگاه‌های اجرایی، قضائیه و مقننه انجام شود.بر همین اساس وارد این عرصه شدم تا مسیر مطالبه‌گری را باز کنم.
حجت الاسلام «حیدر مصلحی» روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مغفول ماندن نقش و جایگاه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری به درستی به آن پرداخته نشده و جوانان امروز از نقش مجلس خبرگان آگاه نیست.
وی افزود: زمانی کسی فکر نمی‌کرد که روزی امام را از دست بدهیم. اما مجلس خبرگان رهبری به درستی نقش خود را ایفا کرد و فردی را انتخاب کرد که ما امروز پیشرفت نظام مقدس انقلاب اسلامی به رغم توطئه های دشمن می‌بینیم.
مصلحی با بیان اینکه توطئه‌های سرویس های جاسوسی طبق گفته خود آنها می توانست هر کشوری را نابود کند، گفت: استکبار بر این موضوع تاکید دارد که به رغم همه این هزینه‌ها هنوز نتوانستند در مقابله با انقلاب اسلامی به موفقیت برسند.  
نامزد انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری افزود: در جنگ، ‌فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی سرویس‌های جاسوسی هزینه های زیادی را برای غلبه بر نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند ولی با درایت رهبر معظم انقلاب هیچ گاه نتوانستند به موفقیت برسند و این کار مجلس خبرگان رهبری است که کاری فنی، تخصصی، فقهی و علمی است.
وی درباره رد صلاحیت‌هایی که توسط شورای نگهبان در بخش‌های مختلف انجام شده است، گفت: شورای نگهبان برای مواردی از وزارت اطلاعات کمک می‌گیرد ولی در شورای نگهبان مجموعه ای شکل گرفته و ابعاد مختلف فرد را در بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی می‌کند و نباید فکر کنیم که شورای نگهبان بر اساس برگه‌ای که دستگاه امنیتی به این دستگاه می‌دهد، تصمیم گیری می‌کند. البته خیلی از موارد نیز شورای نگهبان بر اساس کلان نظام تصمیم‌گیری می‌کند که سبب هزینه- فایده برای نظام است و این برای کمترین هزینه و بیشترین فایده برای کشور و نظام است.
نامزد میان دوره ای انتخابات خبرگان رهبری با ذکر مثالی اظهار کرد: زمانی برای فردی بررسی کردم که تایید صلاحیت این فرد برای نظام چه هزینه ای و چه فایده‌ای دارد و در جلسه شورای نگهبان هزینه- فایده فرد را در ۲ صفحه تشریح کردم. اعضای شورای نگهبان افرادی حقوق‌دادن و فقهی هستند که به راحتی هر مطلبی را قبول نمی‌کنند. اما در نهایت آقایان گفتند که بنده همه بخش‌های این فرد را دیدم. ولی درباره شخصیت این فرد صحبتی نمی‌کنم بلکه درباره هزینه فایده این فرد صحبت می کنم.
نامزد انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری ادامه داد: در وزارت اطلاعات باید فرد اجتهاد فقهی داشته باشد چرا که این وزارت برای کل نظام است. اما ایشان انتظار داشت گزارش‌هایی که در رده رهبری است به وی داده شود. ولی این اتفاق از طرف بنده صورت نمی‌گرفت  و حتی انتظار داشتند که افراد نزدیک به خودشان را به خدمت بگیرم که این موضوع برای ایشان قابل تحمل نبود.
مصلحی ادامه داد: احمدی نژاد حتی به بنده پیشنهاد استعفا، همچنین مشاوره داد که بنده قبول نکردم و گفتم که شما می‌توانید عزل کنید که در جلسه هیات دولت خیلی کوتاه این موضوع را رسانه ای کرد. البته مشکل ایشان با بنده به دلیل اطرافیان وی بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه