روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد - شماره 3914

زاکانی:

مشارکت نخبگان مبنای کار دولت اقدام و اصلاح است

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مبنای کار دولت احتمالی خود تحت عنوان «اقدام و اصلاح» را براساس مشارکت حداکثری نخبگان و مردم توصیف کرد.
علیرضا زاکانی در نشست خبری در تسنیم گفت: سیاست خارجی اگر  فعال باشد بخشی از این ارکان را ایرانیان خارج از کشور بر عهده می‌گیرد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر مردم در صحنه باشند و نخبگان میدان‌داری کنند ناامیدی و سرخوردگی معنا ندارد زیرا خودشان رافع مشکلات هستند.
زاکانی افزود: مردم درپی عدالت پیشرفت و معنویت هستند و اساس حرکت ما ناظر به فهم واقعیت‌ها و مشکلات کشور است.
وی گفت: اگر بخواهیم به همه مشکلات بپردازیم وقت کافی نداریم و باید مساله مهم کشور در دستور کار دولت آینده قرار گیرد. موضوع مسکن و اشتغال از مهمترین دغدغه‌های مردم است. زاکانی دولت اقدام را نه آقا بلکه نوکر توصیف کرد و افزود: کسانی که در دفتر کار خود مسایل و مشکلات مردم را رصد می‌کنند نمی‌توانند درد مردم را بفهمند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برخی مشکلات مانند اشتغال همه کشور را در بر می‌گیرد اما برخی مسایل مانند گرد و غبار مختص خوزستان و استان‌های مرزی است.
زاکانی با بیان اینکه نخبگان باید در دولت آینده میدان داری کنند، افزود: امروز بخش زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی نخبه هستند و اگر خود آنها محور تحول و کار باشند، سرخوردگی معنا ندارد. توجه ما به این است که در عرض چهارسال یک تحول همه‌جانبه در ایران بوجود آوریم؛ دولت نوکر مردم است ادبیات‌ها باید تغییر کند. نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید یک حرکت موزون و هماهنگ برای پیشرفت کشور در نظر بگیریم. برنامه ما ناظر به حقایق کشور است تا اتاق‌ مسوولان تبدیل به اتاق‌ شیشه‌ای و میزهای آن‌ها تبدیل به میز خدمت شود، از این رو آمایش سرزمین برای ما مهم است.
زاکانی خاطر نشان کرد: کار خوبی را حسن روحانی انجام داد، آن همین آمایش سرزمینی بود ما استراتژی صنعتی نداریم و متناسب با همین آمایش سرزمین باید یک برنامه اقتصادی فرهنگی اجتماعی داشته باشیم و بعد برای ۴۵۰ شهرستان و با کمک نخبگان و مردم تحول را آغاز کنیم. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری،  گفت: برنامه ما مبتنی بر ارتباط با کارشناسان و نخبگان شهرستانی است و در حال حاضر هم می‌خواهیم یک مدلی را رونمایی کنیم که از این پس شهرستان‌ها برای ما موضوعیت داشته باشد. اگر توانمندی کشور متناسب با مشکلات موجود به کار گرفته شود، موجب می‌شود بتوانیم در هر شهرستان متناسب با همان مشکلات کار کنیم.
وی افزود: بر همین اساس سامانه دولت یار را رونمایی می‌کنیم که مشکلات ۴۵۱ شهرستان را احصا کرده است. در این برنامه حساب ملی را استخراج کردیم و ۱۸۴۱ مساله شهرستانی را در معرض دید مردم گذاشتیم و مردم می‌توانند ببینند و بعد مسایلی را به آن اضافه کنند اما باید ۱۰۰ نفر از مردم شهرستان نیز این مشکل جدید را تایید کنند تا در ردیف مسایل شهرستان قرار بگیرد بعد مشکلات استخراج شده را بین وزارتخانه‌ها تقسیم کرده و در بودجه سال ۱۴۰۱ برای آن اعتبار می بینیم. زاکانی، دولت اقدام و اصلاح را پاسخگو دانست و تصریح کرد: ۷۸ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که بر اساس کار غیرکارشناسی انجام شده است و برای کشور مشکل ایجاد کرده است  و سامانه دولت یار که از امروز رونمایی شده است به مردم امکان نظارت بر مسوولان را می دهد با این برنامه اصول ۲۷ و ۸ قانون اساسی را احیا می‌کنیم. این بازسازی نوین امکان اجرای بند بندِ قانون اساسی را نیز فراهم می‌کند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مساله کرونا گفت:این بیماری یک امر فرابخشی است و این یکی از اشتباهات دولت روحانی سپردن ان مساله به وزارت بهداشت بود. این بیماری یک پاندمی است و در کشور ما در حال گرفتن جان انسانها است رییس‌جمهوری باید با همه امکانات به جنگ ویروس کرونا برود ‌و یکی از اشتباهات روحانی این بود که این موضوع را به حوزه بهداشت و درمان منحصر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه