روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد - شماره 3914

رئیسی:

فاصله طبقاتی محصول بی‌عدالتی است

  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی، سیاست های نادرست اقتصادی و نوع تصمیم گیری هایی است که منجر به فاصله‌های مختلف می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی  در دومین مناظره با محوریت فرهنگی، اجتماعی در پاسخ به سوالی با موضوع فاصله طبقاتی اظهارداشت:  جلسه قبل برخی بداخلاقی‌ها شد که به مثابه آنچه در قانون آمده، اجازه داده شد من چند دقیقه ای از خود دفاع کنم اما من نمی خواهم از این حق دفاع استفاده  کنم و دفاع را در این باب به مردم محول می‌کنم؛ مردم عزیز در این رابطه دفاع خواهند داشت.
وی ادامه داد:‌ امیدوارم آنچه در این نشست و مناظره هست بر اساس اخلاق و قانون و طبق آنچه اقتضای این نشست مناظراتی است، اتفاق افتد البته آذری زبان های عزیز از استان های ترک نشین بسیار بنده  را  مورد محبت قرار دادند که  صمیمانه از کرامت، لطف و عنایت این عزیزان تشکر می کنم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع فاصله طبقاتی به اجرای برخی طرح‌ها اشاره کرد وگفت: در طرح سلامت برخی صد میلیون و ۲۰۰ میلیون دریافت می کردند در حالی که برخی پرستاران و پزشکان دریافت های ناچیز داشتند همچنین در اداره و سازمان هم گاهی کارکنان مختلف، پرداخت های مختلف دارند.
رئیسی اضافه کرد: برخی بخشنامه‌ها صادر شده که اگر رأی مردم به من تعلق گیرد در بخشنامه ها تجدیدنظر می کنیم و چند برابر کردن حقوق مدیران را به عدالت نزدیک می کنیم.
وی توضیح داد: منظور از عدالت، عدالت در جذب، نگهداری نیروی انسانی، ارتقا و پرداخت حقوق است. حقوق باید به عدالت پرداخت شود همچنین ظرفیت‌ها باید براساس عدالت توزیع شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ اگر همه ظرفیت‌ها  در کشور به عدالت توزیع شود، شاهد این میزان فاصله طبقاتی نیستیم.
رئیسی پرداخت تسهیلات به شکل ناعادلانه را از جمله  زمینه‌های ایجاد فاصله‌های طبقاتی دانست.
وی همچنین گفت: بسیاری از فاصله های طبقاتی محصول تصمیم گیری های ناعادلانه است. نتیجه ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون نظارت همچنین نظام قیمت گذاری، نظام نظارت بر تامین و تولید تا مصرف می تواند به فاصله طبقاتی منجر شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه