روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد - شماره 3913

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

اتمام طرح های نیمه کاره آب و خاک ضروری است

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به اتمام رساندن تمام طرح های نیمه کاره آب و خاک در طول چند ماه آینده را ضروری دانست.
اکبر فتحی در کارگروه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت:  الزام ورود شهرستان ها در تکمیل طرح های آب و خاک به این معناست که بایستی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها تکمیل و اتمام طرح های آب و خاک را در دستور کار خود قرار داده و ظرف چند ماه آینده، پروژه ها به مرحله بهره برداری برسند.
وی تاکید کرد: اولویت با طرح هایی است که در سال های گذشته به ماخذ ۸۵ درصد از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری تامین اعتبار شده اند و مدیریت های شهرستان ها بایستی نسبت به اخذ سهم ۱۵ درصدی خودیاری بهره برداران اقدام کنند. وی حل این موضوع و به اتمام رساندن تمام پروژه های نیمه کاره را در طول چند ماه آینده در گروی هنر مدیریت سازمان در جامعه شهرستانی و روستایی برای اقناع اهالی جهت مشارکت در پروژه دانست و اظهار کرد: تامین ۱۵ درصد سهم خودیاری با  ایجاد احساس تعلق خاطر بهره برداران به پروژه و مشارکت آنان در این زمینه ضروری به نظر می رسد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در همین راستا به اجرای این امر در مورد پروژه پایاب سد مقصودلو هریس اشاره کرد و با بیان اینکه در شهرستان سراب نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است، ادامه داد: باید مبالغ باقیمانده با پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و پیمانکار از محل سهم خودیاری و بهره برداران تامین شود. فتحی علت تحویل نشدن قطعی پروژه هایی که تحویل موقت شده اند را عدم پیگیری از طرف خود کارفرمایان و کشاورزان و پیمانکاران دانست و پیگیری جدی مدیریت آب و خاک استان و مدیریت های شهرستان ها را بصورت جدی خواستار شد.
وی بر لزوم رفع این مشکل بر تعیین بازه زمانی برای شهرستان ها و بررسی دقیق پروژه هایی که تحویل قطعی می شوند، تاکید کرد و گفت: از این پس نباید به پیمانکارانی که زمان تحویل موقت شان سپری شده و به تحویل قطعی منجر نشده است، پروژه ای ارجاع شود و تنها پس از تعیین تکلیف پروژه های سابق باید پروژه جدیدی برای شان تعریف شود.
بنا بر اعلام مسوولان آذربایجان شرقی در زمان حاضر حدود ۷۶۴ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها مربوط به حوزه آب و خاک است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه