روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد - شماره 3913

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس:

شاهد اقدامات مهم در حوزه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هستیم

  آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح های آبرسانی روستایی و شهری گفت: امروزه شاهد اقدامات مهم و اساسی در حوزه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه هستیم.
وی در آیین افتتاح 28 طرح آبرسانی شهری و روستایی که همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان مراغه مورد بهره برداری قرار گرفت، با اعلام این مطلب اظهار داشت: مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و سلیمانی مدیرعامل آبفای شهرستان مراغه، کار جهادی و نمونه ای در حوزه آب و فاضلاب و تامین آب شرب مردم شهرستان مراغه انجام دادند که شایسته تقدیر است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری پروژه های آبرسانی بودیم که نزدیک 20 میلیارد تومان هزینه گردیده که از جمله این طرح ها بحث احداث مخزن زلال ساز می باشد.
به گفته علیرضا ایمانلو، در روستاها طرح های حفرچاه و خطوط انتقال و احداث مخازن انجام شده که نزدیک 14 میلیارد تومان هزینه شده است. ایمانلو اضافه کرد: برای سال 1400 شرکت آب و فاضلاب استان، طرح هایی با اعتبار 27 میلیارد تومان در دست اجرا دارد که ان شاء الله بتوانیم به هدف و وعده خود که آبرسانی به روستاهای شهرستان و تکمیل خطوط انتقال آب و حفرچاه است، عمل کرده باشیم. مدیرعامل شرکت آبفا آذربایجان شرقی ادامه داد: بحث شروع طرح های فاضلاب به شهرک های جدید و روستای علویان را در دستور کار خواهیم داشت و در آینده نزدیک نیز شاهد اجرای فاز 3 تصفیه خانه فاضلاب شهرستان خواهیم بود.
علیرضا ایمانلو تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان مراغه از جمله شهرهایی به شمار می رود که از صددرصد اعتبارات عمرانی برابر موافقت نامه ها عمل کرده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین افتتاح این طرح ها گفت: ارائه خدمات زیربنایی به جمعیت روستایی با توجه به نقش روستاها به عنوان جمعیت مولد در کشور، همواره حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین رسالت‌های شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین آب شرب شهرها و روستاها محسوب می شود.

مهر تایید معاون استاندار در خصوص عملکرد موفق و قابل قبول آبفا آذربایجان شرقی
رحمتی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در راستای محرومیت زدایی و تامین آب روستایی و شهری عملکرد موفق و قابل قبولی داشته که نمود آن را در این طرح ها شاهد هستیم.
وی افزود: با اجرای طرح های آبرسانی به روستاها شاهد شکوفایی و افزایش امید به زندگی و رفاه حال این عزیزان خواهیم بود و جا دارد از تلاش های شبانه روزی مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان مراغه تقدیر نمائیم.
لازم به ذکر است از جمله طرح هایی که در این مراسم به صورت آنلاین و مجازی افتتاح و کلنگ زنی گردید، عبارتند از: آغاز عملیات بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعابات فاضلاب ساکنین شهرک زیباشهر طول شبکه فاضلاب 6/800 کیلومتر با اعتبار 35 میلیارد ریال، آغاز بهره برداری از پروژه انتقال و احداث ساختمان دیزل ژنراتور برق اضطراری با ظرفیت راه اندازی کلیه الکترو پمپ های ایستگاه پمپاژ ولی عصر یک با قدرت 810 کیلو وات آمپر و با اعتبار 5 میلیارد ریال، آغاز بهره برداری از پروژه تامین آب شرب روستای اسفستانج با تجهیز یک حلقه چاه، احداث مخزن ذخیره و نیرورسانی با اعتبار 9 میلیارد ریال، آغاز بهره برداری از پروژه تامین آب شرب روستای قشلاق با اجرای احداث شبکه داخلی و خط انتقال بطول 3/8 کیلومتر و احداث مخزن ذخیره و نیرورسانی با اعتبار 6/4 میلیارد ریال، آغاز بهره برداری و تامین آب شرب روستای آشان با اجرای خط انتقال بطول 1/8 کیلومتر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتبار 6 میلیارد ریال، آئین کلنگ زنی و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب به روستای علویان با اعتبار 100 میلیارد ریال، آئین کلنگ زنی از پروژه های آبرسانی به شهرک های امام حسن ( ع ) و شهرک الهیه؛ طول اجرای شبکه  18 کیلومتر و با اعتبار 70 میلیارد ریال می باشد.  
خاطرنشان می سازد در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه و مدیر امور آب و فاضلاب شهر خداجو با اهدای لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه