روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت - شماره 3901

نامگذاری یكی از خیابان های شهر بنام شهید محسن لك

 اولین جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری اندیشه در سال ۱۴۰۰ برگزار گردید.
به گزارش کائنات، در این جلسه علی ملکی شهردار اندیشه ضمن عرض تبریک عید سعید فطر بار دیگر شهادت آتش نشان فداکار  محسن لک را به همکاران و خانواده بزرگ شهرداری اندیشه تبریک و تسلیت عرض نموده و بابت حضور پرشکوه همکاران و شهروندان محترم ، در ارج نهادن به تلاش‌های این شهید والامقام تشکر نمودند
شهردار اندیشه در ادامه این جلسه با اشاره به سرفصلهای اصلی برنامه ریزی های سال ١۴٠٠ و تبیین آن به مدیران شهرداری گفت:  با توجه به نزدیک شدن اتمام دوره چهار ساله شورای شهر و زمان سه ماهه باقیمانده ، شایسته است هر کدام از مسئولین و مدیران شهری اثری ماندگار از خود بجای بگذاریم و در این مدت کوتاه از خدمت ، خود را با توان هر چه بیشتر به خدمت شهروندان گرامی بپردازیم در ادامه جلسه معاونین و مدیران هر یک به ارائه گزارش در خصوص روند اقدامات خود در سال جاری ، تببین برنامه های آتی حوزه خود و بیان مشکلات پیش رو پرداختند.  همچنین مقرر شد ضمن نامگذاری یکی از خیابان های اصلی شهر بنام آتش نشان فداکار شهید محسن لک ، تندیس ایشان نیز ساخته و در ابتدای خیابان نصب گردد.

برگزاری مانور اطفاء حریق با هدف آمادگی نیروها و تجهیزات آتش نشانی شهرداری گرگان
 مانور اطفاء حریق در بافتهای قدیمی شهر با هدف آمادگی آتش‌نشانان و تجهیزات در مواقع بروز آتش‌سوزی احتمالی برگزار شد.موسی الرضا صفری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اظهار داشت: مقابله با آتش سوزی در بافتهای تاریخی فرهنگی به عنوان شاخص و هویت شهر گرگان، وجود اماکن میراثی و گردشگری به عنوان سرمایه ملی، حضور شهروندان با فرهنگ ها، قومیت و ملیت های مختلف، عدم دسترسی خودروهای امدادی، جنس مصالح مورد استفاده در بافت و وجود مراکز کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.صفری افزود: عملیات های آتش نشانی در محدوده این بافت تحت الشعاع موارد زیادی قرار می گیرند که باعث کندی و گسترش حریق می گردد.مواردی مانند: 1- باریک و صعب العبور بودن کوچه ها 2- پارک خودروها در کوچه هایی که امکان عبور وجود دارد 3- عدم استفاده از آب فراوان و پر فشار با توجه به نوع سازه های بافت 4- دوطرفه بودن بعضی از کوچه ها که به سختی امکان عبور و مرور وجود دارد 5- تیرهای برق وسط کوچه ها 6 - وجود علمک های گاز درون کوچه ها

بازدید استاندار گلستان از مرکز همگانی واکسیناسیون در شهرداری گرگان
 استاندار گلستان از نخستین مرکز همگانی واکسیناسیون در شهرداری گرگان بازدید به عمل آورد.دکتر «هادی حق شناس» استاندار گلستان به همراه مهندس حمیدی فرماندار شهرستان گرگان و تعدادی مقامات استانی و شهرستانی از اولین مرکز همگانی واکسیناسیون کرونا در سالن ورزشی امامرضا (ع) تحت پوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان بازدید کرد.سالن امام رضا (ع) توسط سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در اختیار اداره بهداشت شهرستان گذاشته شده و عملیات واکسیناسیون از روز 21 اردیبهشت 1400دراین  سالن ورزشی با اولویت سنی درحال انجام است.

رشد 20برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت
 در همدان
 مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان از تحقق رشد 20برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت خبر داد.
به گزارش کائنات، فریدون حسن پور مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان در این بازدید گفت: بحران کووید 19 نشان داد باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح مدیریتی نابرابری دیجیتال را در شهر و روستاها کاهش داد و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
وی بیان کرد: به همین منظور از ابتدای شروع بحران تاکنون با توسعه زیرساخت‌های مخابراتی منجر به رشد 20برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت در شهرها و اکثر روستاهای استان شد.
غلامحسین سرفچگانی رئیس اداره نگهداری و پشتیبانی سیار استان همدان (همراه اول) نیز در مرکز مخابرات خضریان همدان گفت: اپراتور همراه اول به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای غرب آسیا مدعی است که می‌تواند هم راستای استانداردهای جهانی فعالیت کند.
وی ادامه داد:ما به عنوان مجموعه‌ای هستیم که مرتبط با همراه اول وظیفه نگهداری سایت‌ها به صورت شبانه روزی و در 7 روز هفته و پایش و رفع خرابی شبکه ارتباط سیار استان همدان داریم. وی افزود: سال گذشته مرکز سوئیچینگ ارتباطات سیار استان همدان موفق به کسب رتبه اول کشوری در نگهداری سالن و همچنین نگهداری شبکه رادیویی ایران شد.
وی به ظرفیت مخابرات استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: به خاطر نوع کارکردی که در مجموعه نگهداری استان همدان داریم این ظرفیت وجود دارد که استان همدان با نصب تجهیزات کیفیتی حجیم خودش مرکز ورودی اینترنت باشد.
وی در رابطه با سامانه 9290 نیز گفت: در صورت عدم پوشش در مناطق مردم می‌توانند با سامانه 9290 تماس بگیرند و در اسرع وقت به مشکل آنان رسیدگی خواهد شد.
در بازدید از مخابرات باباطاهر نیز افشین جاودانی هما مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات استان همدان گفت: مدیریت شبکه دیتا وظیفه اصلی که برعهده دارد برقراری، پایداری و تأمین ارتباطات دیتا است. به عبارتی اینترنت، اینترانت و تمامی ارتباطی که برای رد و بدل کردن اطلاعات نیازمند است در حوزه مدیریت شبکه دیتا مخابرات انجام می‌شود.
جاودانی افزود: در ایام عید به صورت شبانه روزی تلاش شد که ارتباطات را توسعه و رشد دهیم و بتوانیم نیازمندی جامعه را فراهم کنیم و با همکاری و همیاری مدیر مخابرات در تأمین برخی تجهیزات این ارتباطات را برقرار و دایر کردیم و در مدت اندکی به رقم 27 الی 28جی توسعه دادیم. وی به توسعه ارتباطات در بخش روستایی نیز اشاره کرد و افزود: استان همدان دارای تعداد روستاهای زیادی است و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که این ارتباطات را توسعه دهیم و پهنه باندهای خروجی را توسعه داده و در بستر فیبر این انتقال صورت گرفت که پهنای باند به 20 تا 30 برابر توسعه یافته است.

نظارت بسیج بر مدیریت مصرف برق
 فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شرکت برق منطقه ای خوزستان با هدف نظارت بر مدیریت مصرف برق، از ناحیه جنوب غرب این شرکت بازدید کرد.
به گزارش کائنات، این سفر با توجه به ابلاغیه کمیته مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ که در آن مقرر شده بود بسیج، نظارت بر اجرای این طرح را در شرکت بر عهده بگیرد و همکاری و هماهنگی های لازم را در این خصوص به عمل آورد، صورت گرفته است.
یعقوب دانشی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در این زمینه بیان کرد: در این بازدید یک تیم از همکاران بسیج شناسایی و ساماندهی شد تا با توجه به پیشامدهای مختلف در اسرع وقت از ظرفیت آنها استفاده شود به ویژه آنکه در موضوع ابلاغی نظارت بر مدیریت مصرف برق، فعالیت و نظارت لازم را در ناحیه جنوب غرب داشته باشند. وی با تاکید بر اقدامات مدیریت مصرف برق، افزود: علاوه بر بازدید و نظارت که در دستور کار است یک چک لیست مدیریت مصرف انرژی تهیه و به بخش های مختلف شرکت ابلاغ شده است تا با رعایت آن، مصرف برق در شرکت کاهش پیدا کند. از جمله این موارد می توان به تعیین مسئول انرژی برای هر ساختمان توسط بالاترین مقام واحد، تعطیلی پرسنل راس ساعت اداری (به جز در شرایط خاص و با دستور مدیر مربوطه)، شستشوی فیلتر کولرها و کاهش روشنایی اشاره کرد. بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط خاص امسال و کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی، مقرر شده است که این کمبود از طریق مدیریت مصرف جبران شود و شرکت برق منطقه ای خوزستان خود در این زمینه پیشگام شده است.

موفقیت دو ورزشکار برق منطقه ای خوزستان در رشته‌های کاراته و کوهنوردی
دو کارمند شرکت برق منطقه ای خوزستان موفق به کسب مقام سوم وزارت نیرو در رشته کاراته و کسب سیمرغ ملی کوهنوردی کشور در رشته کوهنوردی، شدند. به گزارش کائنات، مصطفی بهمنی لشتر با صعود به ۳۱ قله مرتفع در ۳۱ استان کشور موفق به اخذ سیمرغ ملی کوهنوردی کشور شد. مصطفی بهمنی لشتر با پیمودن ۶۱ هزار کیلومتر مسافت جاده ای، پیمایش کوهنوردی بیش از ۶۵۰ کیلومتر و مجموع ارتفاعات قله های صعود شده با بیش از ۱۱۷ هزار متر، به این موفقیت دست پیدا کرده است. تمامی این صعودها تحت نظارت مستقیم فدراسیون کوهنوردی اجرا و به نتیجه رسیده است. در کارنامه وی همچنین صعود به چندین قله مطرح کشور، سرپرستی صعود تیم های مختلف دیگر استانها نیز وجود دارد.
در یک رویداد ورزشی دیگر، پویان قنبری از کارکنان معاونت بهره برداری شرق اهواز موفق به کسب مقام سوم مسابقات مجازی رزمی وزارت نیرو در رشته کاراته شد.
اولین دوره مسابقات مجازی رزمی وزارت نیرو با حضور ۱۴ استان و ۴۴ ورزشکار در ۸ رده سنی به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان البرز برگزار شد.
در این دوره از مسابقات پویان قنبری مسئول انجمن ورزش های رزمی صنعت آب و برق خوزستان موفق به کسب مقام سوم در رده سنی زیر ۴۰ سال در رشته کاراته گردید. ‬‬

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه