روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت - شماره 3901

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

توسعه راه آهن در گرو حمایت از تولید داخل

 وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم هفتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن با تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت حمل و نقل را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شان مردم ایران باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: حمایت از تولید داخل نقش بسزایی در توسعه راه آهن دارد، چون تفاوت در دانش و فناوری شکل می‌گیرد و برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم.
اسلامی ادامه داد: نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرایند‌ها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که بخشی از نتایج این تحول در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده است. به عنوان مثال ایجاد خطوط ریلی شش و نیم برابر معدل سال‌های گذشته بوده است و این ثمره هم عزیزان فعال در این حوزه بوده است.
هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن با حضور مدیرعامل راه آهن، در دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد این کنفرانس بین المللی با حضور کارشناسان، پژوهشگران و فعالان ریلی برگزار می‌شود.
کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن (ICRARE) یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین کنفرانس‌های برگزار شده در زمینه مهندسی راه آهن در غرب آسیا می‌باشد. تاکنون شش دوره موفق از این رویداد بین المللی علمی و صنعتی همراه با استقبال کم نظیر اساتید، محققین و صنعتگران داخلی و خارجی توسط دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردیده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه