روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت - شماره 3901

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

امضای 650 هزار میلیارد تومان قرارداد اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر

 وزیر صنعت، معدن و تجارت از انعقاد ۶۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر در هفته جاری خبر داد. علیرضا رزم‌حسینی افزود: در قالب طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» پارسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری به امضا رسید که این هفته نیز در همین راستا ۶۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر انعقاد قرارداد انجام می‌شود.
*صدور بخشنامه‌های روان‌ساز تولید
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: از نخستین روز فروردین ماه بسته پیشنهادی این وزارتخانه در سه محور دنبال شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: محور نخست مربوط به خود وزارت صنعت و اقدام‌هایی است که می‌تواند در راستای حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها انجام دهد که در این راستا بخشنامه‌های روان‌ساز در حوزه تولید در حال صادر شدن است تا شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران آسان شود.
*احصای قوانین مزاحم و مخل تولید
رزم‌حسینی اضافه‌کرد: در محور دوم، قوانین مزاحم و مخل تولید احصاء و به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارسال شد و محور سوم درباره هم افزایی دستگاه‌های موثر در امر تولید است که در این راستا اقدام‌های لازم را در هیات دولت انجام خواهیم داد. وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های وزارت صنعت گفت: روان‌سازی صادرات در حال انجام است، صادرکنندگان مجاهدان اقتصادی هستند و صادرات کشور با این روان‌سازی روز به روز در حال بهبود است.
طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر از طرح‌های ابتکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تقویت رفتارهای کارآفرینانه است که به منظور حمایت از تولید و هدایت سرمایه‌ها به این بخش مولد به اجرا درآمده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه