روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 3897

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد؛

تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان رفتارهای مصداق خشونت در استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با تشخیص به موقع این وضعیت، سند جامع پیشگیری از خشونت با همکاری دستگاه‌های دخیل در این زمینه تهیه و تدوین شده است.
به گزارش کائنات، بدر شکوهی در تشریح وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص موضوع خشونت، اظهار داشت: در تبصره‌های ذیل ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا با بهره گیری از کلیه‌ی ظرفیت‌ دستگاه‌ها سمت و سویی تعریف کند که تا پایان برنامه پنج ساله ششم میزان درصد آسیب‌های اجتماعی را ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش دهد و ما نیز با تأسی از این ماده، سندی را در خصوص بحث مواجهه با خشونت در استان پیش‌بینی کردیم. وی تاکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند تا برای عملیاتی کردن این موضوع، یکسری فرایندهایی را طی کنند و دورنمای موضوع نشان می‌دهد که اقدامات درستی در این راستا انجام شده است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث خودکشی و خشونت با حضور دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز، اداره کل بهزیستی و با استفاده از ظرفیت مردمی در جهت کاهش این آسیب‌ها اقداماتی انجام شد که نشان می‌دهد برای پاسخ گویی و مواجهه منطقی با دو موضوع خودکشی و خشونت گام‌های موثری برداشته‌ایم و مسیر طی شده و مجموعه اقدامات نتیجه بخش بوده است. وی در رابطه با موضوع طلاق نیز گفت: در بحث طلاق وضعیت مان چندان خوب نیست و حتما لازم است تا تمامی دستگاه‌های متولی این بخش با عزم بیشتر و نقشه‌ی راه عملیاتی تر تلاش کنند؛‌ چرا که مقوله‌ی طلاق می‌تواند مسائل دیگری را ایجاد کند.
شکوهی در پایان گفت: موضوع اعتیاد برخلاف سطح کشور که به عنوان اولویت اول مسائل اجتماعی مطرح است، در استان ما این طور نیست و ما به دلایل مختلف به خصوص اقدامات دستگاه‌های ذی صلاح و فرهنگ عمیق مردم، چندان درگیر این مسئله نیستیم و اعتیاد اولویت اول ما در حوزه مسائل اجتماعی نیست، بطوری که رتبه‌ی ما در حوزه‌ی اعتیاد در سطح کشور ۲۸ به بعد است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه