روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 3897

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران:

امتحان حضوری دانش آموزان مازندران در ۲۷۶ حوزه برگزار می‌شود

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که امتحان حضوری دانش آموزان پایه تحصیلی نهم و دوازدهم استان در ۲۷۶ حوزه برگزار می‌شود، گفت: این تعداد یکصد حوزه بیشتر از شرایط عادی است تا امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.
به گزارش کائنات، اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون پایه نهم از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت تا روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه به صورت حضوری برگزار می شود.
علیرضا سعدی‌پور روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تمامی نکات بهداشتی لازم در حوزه‌های امتحانی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان در برابر ویروس کرونا اندیشیده شده و خانواده‌ها هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
وی برگزاری امتحان حضوری برای این دو پایه تحصیلی را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت که با برگزاری امتحانات نهایی بویژه در پایه نهم، کار هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سهولت و دقت بیشتری انجام می‌شود و حق هیچ دانش‌آموزی تضییع نخواهد شد.
سعدی پور توضیح داد: برگزاری امتحانات به شیوه حضوری تاثیر مهمی در شناسایی استعداد واقعی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی آنان خواهد داشت و از جمله این که از ایجاد تراکم دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم خواهد کاست.
وی تعداد دانش آموزان مقطع نهم مازندران را ۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت که ۲۲ هزار دانش آموز استان هم در مقطع دوازدهم تحصیل می‌کنند و لازم است تمامی این دانش‌آموزان خودشان را برای امتحان حضوری آماده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که طراحی سئوال امتحان پایه نهم استانی و دوازدهم کشوری است، افزود: برگه امتحانی برای دانش‌آموزان مقطع نهم را معلمان هر مدرسه تصحیح خواهند کرد و صحیح کردن برگه امتحانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز استانی خواهد بود.
وی توضیح داد: در حوزه امتحانی تمامی سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله‌ها، پریز و کلیدهای برق پیش از برگزاری جلسه امتحان گندزدایی و ضدعفونی می‌شود تا دانش آموزان در امنیت کامل وارد محل امتحان شوند.
این مسئول از تامین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی کننده دست برای استفاده دانش آموزان و مراقبان و کادر حاضر در حوزه‌ها امتحانی خبر داد و تاکید کرد: برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است تا از تجمع دانش‌آموزان در ورود به محل امتحان و خروج از آن جلوگیری شود و نظارت کامل هم بر این مورد صورت خواهد گرفت.
سعدی پور گفت: به هیچ وجه اجازه ازدحام همراهان دانش‌آموزان قبل و بعد از برگزاری امتحان داده نخواهد شد و تمامی دانش آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وارد محیط امتحان شده و از آن خارج خواهند شد.
وی با اظهار این که تمامی حوزه های امتحانی دارای تهویه مناسب هوا است، افزود: به هیچ وجه اجازه برگزاری امتحان در مکانی که از تهویه مناسب برخوردار نباشد، داده نمی‌شود و این مورد به همراه سایر نکات تعریف شده چند بار پیش از برگزاری جلسه امتحان کنترل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه