روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين - شماره 3879

نظر حضرت آیت الله خامنه ای درباره ابطال روزه با اجبار

 حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به پرسشی حکم ابطال روزه با اجبار را بیان کردند .
متن سوال مطرح شده از رهبری و پاسخ معظم له به این شرح است:
اگر چیزی به زور وارد دهان روزه‌دار شود و یا سر او به همان صورت داخل آب گردد، آیا روزه اش باطل می شود؟ اگر وادار به باطل کردن روزه اش شود، مثلاً به او بگویند که اگر روزه ات را نخوری، ضرری به خودت یا مالت وارد می سازیم، او هم برای دفع این ضرر غذا بخورد، آیا روزه اش صحیح است؟
روزه شخص روزه‌دار با داخل شدن چیزی در حلقش بدون اختیار و یا با فرو بردن سرش به همان صورت به زیر آب باطل نمی شود، ولی اگر خودش بر اثر اکراه دیگری مرتکب مفطری شود، روزه اش باطل خواهد شد.

کمک 500 میلیون تومانی رهبر انقلاب
 برای آزادی زندانیان نیازمند
 در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ی کمک به آزادی زندانیان نیازمند، رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

شناسایی عامل اقدام خرابکارانه در سایت نطنز
 عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته ای نطنز از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد.
رضا کریمی عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز توسط وزارت اطلاعات شناسایی شد .
 وی قبل از حادثه نطنز به خارج از کشور متواری شده است.

رئیس جلسه کمیسیون مشترک برجام:
در کاری بسیار سخت، پیشرفت انجام شده است
 رئیس جلسه کمیسیون مشترک برجام در پیامی توییتری به نشست شرکای برجام درباره احیای توافق هسته ای پرداخت.
انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و رئیس جلسه کمیسیون مشترک برچام پس از اتمام نشست در صفحه توییترش نوشت: پس از مذاکراتی سنگین یک ارزیابی از امور را در جلسه کمیسیون انجام دادیم. در کاری بسیار سخت، پیش رفت انجام شده است. حالا به فعالیت مفصل تری احتیاج داریم. مهم است که همه پایبند هدف های مشترک باشند،  یعنی بازگشت آمریکا به برجام و اجرایی شدن کامل آن.

319 فوتی جدید کرونا در کشور
 بنابر اعلام وزارت بهداشت ۲۱هزار و ۳۱۲ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۳۱۹ تن نیز جان باختند.
تا کنون ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دُز رسید. همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند.
بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید. همچنین متاسفانه ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار و  ۶۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه