روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ فروردين - شماره 3875

سه اپراتور مختل کننده ارتباطات کلاب‌هاوس اخطار گرفتند

«تکرار» با پیگرد قضایی

 سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آنها ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را بر طرف کنند.
این هشدار دیروز با نامه حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات خطاب به مدیرعامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران ابلاغ شده است.
بر اساس این گزارش، در این هشدار ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی که ایجاد اختلال در ارتباطات را جرم‌انگاری کرده مورد استناد قرار گرفته است. البته بند ف ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این وزارت خانه را طبق قانون مامور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اطلاع رسانی می‌نماید. متن نامه همچنین متذکر می‌شود، در صورت استمرار این اختلال و با توجه به جمع‌آوری ادله فنی، گزارش رخداد جرم برای پیگیری قضایی به دادسرا ارائه و درخواست پیگرد قضایی آمران و عاملان این اختلال ثبت و پیگیری خواهد شد. بحث داغ بسیاری از محافل این روزها یک شبکه اجتماعی جدید است؛ کلاب هاوس. در کلاب هاوس نه خبری از عکس و فیلم است و نه خبری از متن و نوشته. همه چیز صدا است و گفت‌و‌گو. عده‌ای از ایرانیان هم از مشتریان پروپاقرص این شبکه اجتماعی هستند و هر روز بحث هایی داغ در اتاق های مختلف این شبکه در جریان است. اکثر آن‌ها به نوعی مرتبط با اختلافات سیاسی است.

شناسایی ۲۱۰۶۳ بیمار جدید
 سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام شناسایی ۲۱هزار و ۶۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور در عین حال از جان باختن ۲۵۸ تن به دلیل این بیماری خبر داد.
دکتر سیماسادات لاری گفت:  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند.
وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسید.
لاری ادامه داد: متاسفانه ۲۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار و  ۹۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. وی افزود: چهار هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. لاری ادامه داد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.
وی گفت:  همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزیر دارایی عراق:
مطالبات برق و گاز ایران به زودی پرداخت می‌شود
 همزمان با سفر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به عراق، علی عبدالامیر علاوی وزیر دارایی کشور میزبان اعلام کرد مطالبات برق و گاز ایران از عراق به زودی پرداخت می شود.
محمد شریعتمداری،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سفر جاری به عراق با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارائی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار بر توسعه دانش و انتقال تجربیات در حوزه های مختلف، امضای موافقتنامه«اجتناب از مالیات مضاعف»، گسترش همکاری های بیمه ای و گمرکی  بین ایران و عراق تاکید شد. شریعتمداری با اشاره به اشتراکات فراوان، همجواری و همسایگی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل تجربیات در حوزه های مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با وزارتخانه تحت اختیارش اعلام کرد.
در ادامه این دیدار، وزیر دارایی عراق بیان داشت: ایران در زمینه های مختلف به ویژه توسعه منابع و آموزش نیروی انسانی  از تجارب خوب و ارزنده ای برخوردار است و  ما برای رشد، رونق و پیشبرد اقتصاد عراق از آن استقبال می کنیم. علاوی، همچنین به مطالبات برق و گاز ایران از عراق اشاره کرد و گفت: این مطالبات به زودی پرداخت می شود. وی ابراز امیدواری کرد؛ با امضای توافق نامه ای همه جانبه، روابط اقتصادی و مالی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و زمینه شکوفایی اقتصاد عراق و بهره مندی ایران فراهم شود. وزیر دارایی عراق همچنین با اشاره به میراث غنی و ارزشمند کشورمان عنوان کرد: ما از ایده های ایران در زمینه های فنی و حرفه ای، تاسیس مدارس آموزش مهارتی ،صنایع دستی و میراث فرهنگی استقبال می کنیم. وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور گفت و گو پیرامون موضوعات مشترک و گسترش تعاملات و روابط در حوزه های مرتبط با این وزارتخانه، به عراق سفر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه