روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند - شماره 3858

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

در سال جاری مبلغ 110میلیارد ریال جهت بستری و درمان بیمه شدگان مبتلا به کووید19 استان بوشهر پرداخت شده است

 به گزارش کائنات، دکتر پرویز رمضانی مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهرگفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان بوشهر تا کنون 170هزار ویزیت و 180هزار نسخه الکترونیک در سامانه ثبت گردیده است که شامل تجویز دارو و خدمات است که در داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک سرپایی و بیمارستانی به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت : در این شرایط شیوع بیماری کرونا ، سازمان بیمه سلامت حامی مردم و تأمین کننده مالی و پشتیبان حوزه سلامت است و یکی از مشکلاتی که اغلب بیماران بستری بخصوص مبتلایان به کرونا در بیمارستان  با آن مواجه بودند ، بحث پوشش بیمه ای بود که خوشبختانه این امکان فراهم شد تا از آذرماه سال جاری با پیشنهاد سازمان و تصویب ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ،  افرادی که تحت پوشش هیچگونه بیمه ای نیستند بدون ارزیابی وسع بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند . به تمام بیمارستانهای طرف قرارداد نیز اعلام شد در بدو ورود بیماران به بیمارستان چنانچه فاقد بیمه باشند راهنمایی شوند تا اقدام به بیمه نمودن خود نمایند  و با آسودگی و اطمینان از پوشش هزینه ها از سوی بیمه سلامت ، خدمات تشخیصی درمانی را دریافت نمایند.
دکتر رمضانی با بیان این مطلب که تاکنون 2400نفر از جمعیت بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر ، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بوده اند گفت : اداره کل بیمه سلامت استان بوشهردر سال جاری مبلغ 110میلیارد ریال  جهت درمان بیماران کرونایی بستری در استان پرداخت نموده است.

با حضور معاون وزیر بهداشت؛
برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در مازندران رونمایی شد
 برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی در بستر سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع( پارسا) با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران رونمایی شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان  در آیین رونمایی از نسخه نویسی الکترونیکی در بستر سامانه «پارسا» پزشکان خانواده شهری استان مازندران در ساری گفت: براساس مصوبه قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه وزارت بهداشت و درمان به دنبال تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بود و نسخه نویسی الکترونیکی نیز در ادامه این برنامه در دستور کار قرار داشت.
دکتر علیرضا رییسی صرفه جویی در کاغذ ،کاهش اشتباهات نسخه پزشکان، ارزیابی میزان مصرف دارویی و نظارت دقیق بر نحوه تجویز دارو از سوی وزارت بهداشت و شرکت های بیمه‌ای را از مهمترین مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد.
برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در استان مازندران همانند ۳۱ استان دیگر کشور به طور آزمایشی از سال ۹۷ در یکی از شهرستان های این خطه شمال کشور (بابلسر) شروع شد و همزمان با حذف دفترچه بیمه های تامین اجتماعی و سلامت، برنامه نسخه نویسی در سامانه پرونده الکترونیکی سلامت و ارجاع موسوم به پارسا قرار گرفت و با اتصال داروخانه ها به این سامانه از این پس نسخه های کاغذی به مروز از دسترس تمام پزشکان خانواده شهری حذف می شود و این برنامه در یک مدت زمان یک ساله قرار است در قالب نظام ارجاع در سطح دوم خدمات پزشکی که شامل پزشکان متخصص و سایر مراکز درمانی دیگر از جمله بیمارستان های مازندران نیز اجرایی شود.
استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از آنها در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند و طرح پزشک خانواده در این استان از سال ۹۱ وارد فاز اجرایی شد و حدود ۶۵۰ پزشک خانواده ، خانوارهای شهری این استان را تحت پوشش خدمات درمانی و سلامت محور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان كرد:
اولویت‌ بندی اصلاح نقاط پرتصادف در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۴۸ نقطه پرتصادف در محورهای استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ نقطه پرتصادف ایمن سازی شده است.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ،فریبرز کرمی، با بیان اینکه ۱۴۸ نقطه‌ پرتصادف (پرحادثه) در محورهای استان شناسایی شده، اظهار داشت: این تعداد سال گذشته ۱۰۲ مورد بوده که امسال نقاط جدیدی که بستر پرتصادف زیادی داشتند به آن اضافه شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال در دو مرحله، رفع نقص ۲۴ نقطه مرتفع شد، که اقداماتی از جمله: اصلاح هندسی، آشکارسازی و ایمن سازی برای آن ها انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش قابل توجه رفع نقاط پرتصادف استان نسبت به سال قبل هم یاد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ نقطه را اصلاح کردیم و امسال نیز در زمینه اصلاح نقاط پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان، مقام اول را در سطح کشور کسب کرده ایم که کسب این موفقیت بسیار مهم است.
کرمی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری که برای رفع نقاط پرتصادف وجود دارد، یادآور شد: اصلاح نقاط پرتصادف را اولویت بندی و نقاطی که میزان حوادث رانندگی بیشتری دارد را در دستورکار قرار داده ایم.
وی تأکید کرد: رفع نقاط پرتصادف محورهای کرمانشاه سال آینده نیز در برنامه است، اما اینکه بتوانیم چه تعداد نقطه را اصلاح کنیم به میزان اعتبارات تخصیص یافته بستگی دارد.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، برای سایر نقاط که به دلیل محدودیت اعتبارات امکان اصلاح وجود ندارد، اقداماتی مانند آشکارسازی برای کاهش حوادث انجام خواهد شد.

طراحی شبکه گازرسانی به 310 روستای آذربایجان‌غربی در سال‌جاری
 رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی از طراحی شبکه گازرسانی به ۳۱۰ روستای استان در سال‌جاری خبر داد.
به گزارش کائنات، رضا اصغری، با اشاره به فعالیت واحد خدمات فنی و مهندسی در قالب دو بخش، اظهار کرد: این بخش‌ها شامل: ساختمان و شبکه‌های گازرسانی است که در قالب بخش دوم اقدام به طراحی شبکه‌ها، حفاظت کاتدیک و نقشه‌برداری پروژه‌های گازرسانی و همچنین GIS می‌شود.
وی به طراحی شبکه گازرسانی به ۳۱۰ روستای آذربایجان‌غربی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: طول شبکه طراحی شده برای این روستاها ۲۵۰۰ کیلومتر است که همه آن به اتمام رسیده و به امور قراردادهای شرکت ارسال شده است.
رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین از طراحی حفرات خالی ۱۰ شهر به طول ۲۵۰ کیلومتر شبکه‌ی گازرسانی خبر داد و گفت: علاوه بر این امسال خط انتقال ۴۳ کیلومتری گاز شهر قطور خوی نیز طراحی شده و برای پیمان‌سپاری به امور قراردادها ارجاع شده است.
اصغری در ادامه به نقشه‌برداری شبکه گازرسانی ۲۰ روستای آذربایجان‌غربی با مجموع ۴۵۰ کیلومتر طول شبکه آنها طی سال‌جاری اشاره کرد و افزود: گذشته از آن، نقشه‌برداری حفرات خالی شهرها که دشوارتر از روستاهاست نیز امسال انجام شده که مجموع طول شبکه‌ی این حفرات نیز ۳۲۰ کیلومتر بوده است.
به گفته‌ وی، نقشه موزاییک ۲۰ روستای مورد اشاره و حفرات خالی شهرها نیز در سال‌جاری تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس همین شرایط بوده که در قراردادهای پیمانکاری، ۲۵ درصد کاهش و یا افزایش مبلغ پیمان در نظر گرفته شده است.
رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو به ۶۰۰ مورد طراحی شبکه‌ برای املاک خارج از طرح هادی روستایی که با هزینه‌ی شخصی انجام می‌گیرد اشاره و اظهار کرد: همچنین امسال به ۳۰۰ مورد از استعلام‌ ارگان‌ها و سازمان‌ها با استفاده از سامانه GIS پاسخگویی شده است.
به گفته اصغری، ۲۰۰ مورد بررسی و صدور مجوز برداشت برای گازرسانی به صنایع نیز در سال‌جاری انجام گرفته است.
وی افزود: امسال همچنین ۵۰ مورد نقشه‌های کروکی مربوط به ایستگاه‌های تقلیل فشار و یا معارضین اراضی تهیه شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه