روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند - شماره 3858

رئیس مرکز تخصصی مهدویت:

بچه‌های مسجد نقشی مهم در مقابله با تهدیدات علیه مهدویت دارند

 حجت‌الاسلام کلباسی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی درباره مهدویت اصیل و آسیب‌هایی که آن را تهدید می‌کند از رسالت‌های کانون‌های مسجدی است، گفت: معرفت افزایی و مهارت افزایی دو شرط فعالیت مهدوی بچه‌های مسجد است.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی درباره ضرورت و بایدهای معرفت و انس بچه های مسجد با مهدویت و امام زمان(عج)، اظهار کرد: مسئله مسجد و نقش آن در جامعه اسلامی کاملا روشن است و نیازی نیست این نقش تبیین شود؛ طبیعتا فعالیت های فرهنگی در مساجد علاوه بر فعالیت های معمول مثل اقامه نماز و برگزاری مراسم ها، نیازی جدی است یعنی باید در مسجد جمعی فعال باشند و برای محله و منطقه برنامه ریزی کنند و بتوانند اقشار مختلف را به خانه های خدا جذب کنند.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: این کار نیازمند برنامه ریزی و تخصص است، کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای شکلگیری این فعالیت ها هستند و می توانند افراد از اقشار مختلف را جذب مسجد کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت مهدوی در مساجد نیازمند برنامه ریزی مستمر و هدف دار است، گفت: این باور به دلیل ویژگی های خاص از موضوعاتی است که هم بسیار می تواند تحرک آفرین و هم بسیار خاطرناک شود شاید بعد از مسئله نبوت و ادعای پیامبری، در جوامع اسلامی و نه فقط در جوامع شیعی، موضوعی پرمدعاتر و آسیب پذیرتر از مهدویت وجود نداشته باشد به گونه ای که تا کنون صدها نفر در تاریخ اسلام ادعای مهدویت کرده اند و این ادعا گاهی منجر به فتنه هایی شده است، ادعاهای دیگر همچون بابیت، ارتباط با امام عصر(عج) و … هم به کرات رخ داده است!
وی اضافه کرد: آرمان های مطرح در مهدویت شامل شعارها و دستاوردهای حکومت مهدوی اعم از علم و توانایی و … جامعه به ویژه جوانان را به حرکت درمی آرود چراکه توان ترسیم کامل این هدف را برای قدرتمندی، بی نیازی و روی پای خود ایستادن و اینکه حداقل در ایده پردازی ها نیازمند واردات نباشیم، دارد از این رو در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری درباره تمدن نوین اسلامی و پیوند و ارتباط آن با موضوع مهدویت بسیار تاکید دارند.
حجت الاسلام کلباسی در پایان با توصیه به بچه های مسجد، یادآور شد: باید سطح آگاهی و مهارتی بچه های مسجد افزایش بیابد، آگاهی یعنی معرفت افزایی و آگاه شدن نسبت به مسائل و تفکر عمیق و اینکه نگاه صحیح و جامعی به مسائل اعتقادی  ازجمله مهدویت داشته باشند، مطالعه مفید و شرکت در دوره های آموزشی به انضمام دستیابی به مهارت در تبلیغ و درک که بسیار کارساز است. امروز دستگاه های تبلیغی دنیا با مهارت های ویژه از همه ابزارها استفاده می کنند تا پیام مدنظرشان را برسانند و در این مسیر از هیچ کاری فروگذار نمی کنند. از این رو، معرفت افزایی و مهارت افزایی دو شرط فعالیت مهدوی بچه های مسجد است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه