روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند - شماره 3858

معاون استاندار مرکزی:

خیرین درصدد همگانی‌سازی خیراندیشی در جامعه هستند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: خیرین به دنبال همگانی‌سازی خیراندیشی و کار خیر در جامعه هستند.
به گزارش کائنات به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، بهروز اکرمی عصر روز گذشته، پنجم اسفندماه در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با اشاره به اینکه خیرین در عمل شرافت خود را به نمایش گذاشته اند، افزود: خداوند سعادت عمل خیر را به هر کسی عطا نمی کند و فقط انسان های شایسته هستند که لایق این سعادت هستند و در واقع هر فردی لیاقت خیر بودن را ندارد، خیرین انسان های سعادتمندی هستند.
وی با بیان اینکه کار خیر انواع و اقسامی دارد، گفت: ارزش کار خیرین مدرسه ساز قابل تبدیل به اعداد و قابل احصا نیست و اثرات دائمی در جامعه دارد. مدرسه سازی کاری است که خیرات آن سال های سال به حساب و توشه خیر واریز می شود.
اکرمی تصریح کرد: انتظار می رود که کار خیر خیرین بازتولید شود، اگر جامعه ای قدردان خیرین خود باشد قطعا تعداد خیرین همراه با کیفیت کار خیر افزایش می یابد، درست است که خیرین با منابع مالی و پول خود مدرسه می سازند، اما بالاتر از این مدرسه سازی ایجاد فرهنگ خیراندیشی در جامعه است، و کار خیرین به جامعه القا می کند که چطور با مادیات می توان معنویات به ارمغان آورد.
در این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی اظهار کرد: ابتدای امسال ۹۹ پروژه نیمه تمام به مساحت ۹۲ هزار مترمربع با میانگین پیشرفت ۳۲ درصد در استان مرکزی وجود داشت که در حال حاضر، ۲۴ پروژه تکمیل شده است و ۲۱ پروژه با مشارکت دولت و خیرین به انجام رسیده است و باقی نیز توسط دولت به اتمام رسید. محمدی گفت: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی مساحت و زیربنای پروژه ها هستیم که به کمک خیرین این امر حاصل شده است. وی با بیان اینکه بیشترین مشارکت خیرین استان در بحث پروژه های آموزشی بوده است، افزود: هر هفته حدود ۴ کلاس درس و هر روز ۸۴ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه شده است که این رقم در سال آتی به کمک خیرین افزایش خواهد یافت. محمدی با اشاره به افزایش سهم استان از منابع ملی و با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان افزایش تخصیص منابع ملی و استانی رقم خورده است، افزود: این امر به تکمیل بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام کمک کرد و در حال حاضر به جز حدود ۵ پروژه نیمه تمام خیرین، پروژه رها شده توسط خیرین که به دوش دولت مانده باشد در استان مرکزی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه