روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند - شماره 3853

خیرین مدرسه ساز کرمانشاه تجلیل شدند

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کرمانشاه با تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد.

مهرداد سالاری در این جشنواره که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز استان در ساخت و ساز فضاهای آموزشی پس از زلزله بزرگ سال 1396، گفت: کمک های خیرین مدرسه ساز استان در بخش آموزش زبانزد شد و آنها نشان دادند که با همکاری و مشارکت همگانی می توان کارهای بزرگی انجام داد.
وی ادامه داد: با تلاش های خیرین مدرسه ساز استان در کنار حمایت های دولتی، سرانه آموزشی استان ارتقا پیدا کرد،  بنحوی که امروز آموزش و پرورش استان در دو بعد ابنیه و نیروی آموزشی کمبودی ندارد.
 معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در حوزه تجهیزاتی هم کارهای خوبی در مجموعه آموزش و پرورش استان انجام شده، هرچند این حوزه نیاز به کار بیشتری دارد و خیرین می توانند با ورود به تجهیز مدارس برای ارتقای شاخص های آموزشی پای کار بیایند.
سالاری اشاره ای هم به کیفیت بالای ساخت و ساز فضاهای آموزشی استان داشت و اضافه کرد: فضاهای ساخته شده در مجموعه نوسازی مدارس استان کرمانشاه بالاترین کیفیت را در بین دستگاه های اجرایی استان دارد. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در جهت جذب کمک های مردمی برای امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی، گفت: در این طرح خیرین می توانند با پرداخت هزینه حتی یک آجر در مدرسه سازی مشارکت کنند.
سالاری ادامه داد: در پویش محرمی طرح آجر به آجر ۱۲ هزار خیر استان کرمانشاه مشارکت داشتند که در نهایت ۳۷۰ میلیون تومان پول جمع آوری شد که قرار است با آن یک مدرسه در مناطق محروم استان ساخته شود. سالاری با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۴ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی دارد، گفت: ۲۴۷ خیر مدرسه ساز استان آقا و ۶۶ خیر مدرسه ساز بانو هستند، ضمن اینکه ۶۶ خیر حقوقی هم داریم. در ادامه این مراسم که به دلیل شرایط کرونایی با حضور مسئولین کشوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه به صورت نمادین تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه