روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند - شماره 3853

اختصاص ۳۷۰ میلیون ریال برای تهیه و نصب تابلو‌های معرفی آثار تاریخی در ایلام

 معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تهیه و نصب تابلوهای بتنی معرفی آثار تاریخی در چهار شهرستان خبر داد.علی سنایی نژاد معاون میراث فرهنگی اداره‌کل با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص ۳۷۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی تابلوهای بتنی معرفی آثار تاریخی در شهرستان‌های چرداول، دره‌شهر، هلیلان و آبدانان تهیه و نصب می‌شوند.
وی  افزود: این تابلو‌ها با هدف معرفی، حفاظت از آثار ملی و نیز آگاه‌سازی از مجازات اسلامی در رابطه با تخریب بنا‌های تاریخی، تهیه و نصب می‌شوند. سنایی‌نژاد تصریح کرد: تابلوهای معرفی آثار تاریخی این شهرستان‌ها برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های تاریخی در سطح شهرستان‌ها نصب می‌شوند و تا به نوعی شناسنامه و شرح مختصری از آثار تاریخی را به مسافران عرضه کنند. وی معرفی آثار تاریخی به گردشگران را حائز اهمیت دانست و افزود: با این اقدام گردشگران ورودی به استان ایلام علاوه بر بازدید از آثار تاریخی استان با تاریخچه اثر نیز آشنا می شوند
دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در آبدانان ایلام
همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در کلات مورموری شهرستان آبدانان خبر داد. شنبه زاده ضمن تقدیر از سرپرست انتظامی و کلانتری شهرستان آبدانان در راستای پیشگیری از جرائم علیه ‌فرهنگی و تعامل و همکاری با این اداره کل خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه