روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند - شماره 3851

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو:

مرزها هم باز شود، قطعات را از سازندگان داخلی تامین می‌کنیم

  مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر اینکه خودرو تارا، محصول تحریم‌ها و نماد خودکفایی در صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رود، اعلام کرد که حتی در صورت باز شدن مرزهای کشور، قطعات مورد نیاز از سازندگان داخلی تامین خواهد شد و پایبند سیاست منع واردات برای قطعاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، خواهیم بود.
پس از مراسم افتتاح تعدادی از قطعات محصول تارا که آخرین آن، افتتاح خط تولید چراغ جلو سورن پلاس بوده است، فرشاد مقیمی، زمان آغاز اجرای تعهدات این خودرو را تیرماه سال آینده اعلام کرده و گفت: در حال حاضر مراحل تایید کیفیت محصول را پشت سر می‌گذاریم و تارا به زودی و در ماه جاری وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.
طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدیرعامل این شرکت تاخیر در ایفای تعهدات تارا را خط قرمز ایران خودرو خوانده و اظهار کرد: این آمادگی در مجموعه سازندگان و ایران‌خودرو ایجاد شده است که حتی زودتر از موعد تحویل، خودرو را به دست مشتریان برسانیم. تارا اعتبار و جایگاه اصلی ایران‌خودرو را در اذهان مشتریان و جامعه احیا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اقدامات مجموعه سازندگان و زنجیره تامین در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و در شرایط سخت تحریم، یک گام جلوتر از ایثار بوده و ایران‌خودرو نیز قدردان این همراهی و همدلی است، تولید بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در پایان بهمن ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حاصل این همدلی دانست.
مقیمی ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید، ‌ محصولات را ارتقا داده و محصول جدیدی عرضه خواهیم کرد تا بخشی از انتظارات مشتریان را تامین کنیم. تامین انتظارات کیفی و عملکردی مشتریان از تارا نشان از نظارت‌های مستمر بر کیفیت قطعات تولیدی زنجیره تامین داشته است. مشتریان می‌توانند اعتبار و اطمینان به محصول داخلی را در محصول تارا تجربه کنند.
این مدیرعامل خودروساز از اختصاص سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان استان البرز از اوراق گام ایران‌خودرو خبر داد و گفت: توانسته‌ایم از روش‌های نوین مالی به شکل بهینه‌ای استفاده کنیم؛ قطعه‌سازان البرز نیز می‌توانند برای تامین بخشی از منابع مالی تولید، از این امکان بهره‌مند شوند. وی خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن پروژه تارا در بازه زمانی ۱۳ ماهه، یکی از ویژگی‌های بارز و مهم آن است. نسخه اتوماتیک تارا از تیرماه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. فاز اجرایی پروژه کراس اوور K۱۲۵ نیز به زودی کلید خواهد خورد و ظرف مدت یکسال آینده وارد بازار خواهد شد.
*مخالف واردات خودرو نیستیم؛ اما وقتی خودمان توانایی تامین نیاز بازار را داریم، واردات لزومی ندارد
مقیمی تصریح کرد: علیرغم اینکه مخالفتی با واردات خودرو نداریم اما وقتی متخصصان کشور توان تامین و تولید نیاز بازار در این حوزه را دارند، نباید اقدام به واردات کنیم. در صدد هستیم تا کیفیت محصولات را به‌گونه‌ای افزایش دهیم که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشیم و در این راهبرد، استوار خواهیم بود؛ تحریم‌ها صنعت خودروی کشور را توانمندتر از گذشته کرده است.
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن اعلام برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاهی تارا در سال آینده، ‌ از هدف‌گذاری تولید ۳۰ درصدی محصولات جدید و ارتقا یافته در سبد تولیدات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به فکر رضایتمندی تمامی ذی‌نفعان ایران خودرو هستیم. امیدوار هستیم که سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران، سبب شوند تا کم‌ترین خللی به فرآیندهای توسعه‌ای در ایران‌خودرو وارد نشده و مسیر شکل گرفته در این مجموعه، با موفقیت و با برداشتن گام‌های مستحکم‌تر ادامه یابد.
*در حوزه قطعات خورو، امکانات بالقوه بسیاری می‌توانند بالفعل شوند
 لازم به ذکر است، همانطور که اشاره شد، آخرین خط تولید افتتاح شده در جریان بازدیدهای مدیرعامل ایران‌خودرو با همراهی اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی و نیرو محرکه، افتتاح خط تولید چراغ جلو سورن پلاس بوده است، علی حقیقی، مدیر سازنده این قطعه ضمن قدردانی از باور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به توانمندی‌های قطعه‌سازان داخلی، اظهار کرد: در صنایع داخلی به‌ویژه در حوزه ساخت قطعات خودرو، امکانات بالقوه قابل توجهی در کشور وجود دارد که قابلیت بالفعل شدن را دارد.
وی افزود: نیروی انسانی کارآمد بالاترین سرمایه صنعت قطعه‌سازی است. در گذشته شرایط بسیار سخت‌تر از این را هم تجربه کرده‌ایم؛ بنابراین از پس مشکلات موجود نیز به بر خواهیم آمد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه