روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند - شماره 3851

وزیر صمت:

واگذاری ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران متعهد ‌

  وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۶ هزار معدن تا پایان سال به سرمایه‌گذاران متعهد تحویل می‌شود، گفت: باید به‌سمت ایجاد کسب‌وکار در روستاهای کم‌برخوردار باشیم.
علیرضا رزم‌حسینی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق با قدردانی از خیّر این پروژه اظهار داشت: هر جایی تولید باشد آبادانی هم هست، تمام امکانات برق، گاز، آب و تلفن در این مناطق وجود دارد ولی کسب‌وکار نیست.
وی گفت: چیزی که باید به‌دنبال آن باشیم ایجاد کسب‌وکار در روستاها و شهرستان‌های دورافتاده و کم‌برخوردار است تا از مهاجرت جلوگیری شود.
وزیر صمت افزود: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی هم در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده است و سرمایه‌گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی کرده است.
رزم‌حسینی بیان کرد: بهاباد و بافق یک منطقه معدن‌خیز است و شاید آب کم داشته باشد ولی معادن سنگی دارد که با اکتشاف، استخراج و تولید می‌تواند کسب‌وکار روستا و درآمد منطقه را افزایش دهد.
وی با اشاره به گمرکات، صادرات، واردات و ترخیص کالا یادآور شد: صنعت، معدن و تجارت حدود 40 درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار برنامه‌هایی برای رشد اقتصادی داریم و در حوزه معدن قرار است با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین 5 تا 6 هزار معدن در اختیار سرمایه‌گذاران متعهد قرار گیرد.
*تداوم ممنوعیت واردات ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به کشور
وزیر صنعت همچنین گفت: با اشاره به اینکه واردات ۲ هزار و ۵۰۰ کالا در کشور محدود و حتی تحریم شده است، افزود: این محدودیت‌ها برای رونق تولید داخل انجام شده و حتی اگر تحریم‌ها لغو شود، محدودیت واردات این کالا‌ها ادامه خواهد یافت.
علیرضا رزم حسینی اظهار کرد: ساخت قطعات داخلی در بسیاری از رشته‌ها افزایش یافته به نحوی که اکنون در لوازم خانگی تا ۷۵ درصد و خودرو تا ۸۰ درصد به تولید داخلی رسیده‌ایم.
او عنوان کرد: در حوزه پوشاک نیز کارخانجات در حال کار و فعالیت هستند و با توجه به اینکه صرفه واردات پوشاک کاهش یافته، کار کارخانجات تولید پوشاک رونق گرفته است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه واردات ۲ هزار و ۵۰۰ کالا در کشور محدود و حتی تحریم شده است، افزود: این محدودیت‌ها برای رونق تولید داخل انجام شده و حتی اگر تحریم‌ها لغو شود، محدودیت واردات این کالا‌ها ادامه خواهد یافت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد مرغ و تخم مرغ نیز بیان کرد: تولید مرغ و تخم مرغ ما ۸۵ درصد وابسته به خارج از کشور است، زیرا خوراک دام از خارج وارد می‌شود، اما جهاد کشاورزی به دنبال تولید کلزا است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه