روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند - شماره 3851

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ظریف دیدار کرد

 رافائل گروسی مدیر کل آژانس که شب گذشته وارد تهران شده است روز گذشته  در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تلاش آژانس برای حل و فصل موضوعات فیمابین و همچنین همکاری‌های ایران و آژانس در چارچوب پادمان از مهمترین موضوعات مورد گفت و گو و تبادل نظر در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این دیدار بود.
 وی صبح دیروز هم با حضور در سازمان انرژی اتمی با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی برای هماهنگی جهت اجرای همزمان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» و فعالیت‌های پادمانی آژانس تبادل نظر کرد.
کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، امروز با انتشار توییتی با اشاره به گفت و گوهای گروسی با صالحی نوشت: ایران و آژانس گفتگوهای مفیدی را بر اساس احترام متقابل داشتند که نتایج آن امشب منتشر خواهد شد.
* حمایت اروپا از تلاش‌های مدیرکل آژانس برای حل وفصل مسائل پیرامون توافق هسته‌ای
در همین حال نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین المللی در وین با حمایت از تلاش‌های مدیرکل آژانس برای حل وفصل مسائل پیرامون توافق هسته ای تاکید کرد که فعالیت های آژانس در چارچوب برجام بسیار حائز اهمیت است. استفان کلمنت، نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که از فعالیت‌های اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص توافق هسته ای پشتیبانی می کند. وی در پیام خود نوشت: اتحادیه اروپا کماکان از تلاش های  رافائل گروسی مدیرکل آژانس برای یافتن یک فهم مشترک با ایران حمایت می‌کند تا این سازمان بتواند به فعالیت های ضروری نظارتی خود در ایران که از اهمیت بسیار بالایی در چارچوب توافق هسته ای برخوردار است، ادامه ‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه