روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ بهمن - شماره 3846

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم نقد شدن مصوبات دولت و مجلس توسط شهردار تهران

 رییس شورای شهر تهران بر لزوم نقد شدن مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه مدیریت شهری توسط شهردار تهران تاکید کرد.
محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و فرصت بازگشت به خود در این ماه برای آماده شدن ضیافت الهی در ماه رمضان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر رفتارهای مغایر با معیارهای اخلاقی و انسانی و سیاسی از سوی برخی اشخاص و گروه‌ها، توهین و عبور از مرزهای ادب و اخلاق را نشان داد. بی‌تردید این کار از سوی هر فرد در هرجایگاهی زیبنده نیست اما اگر به صورت سازماندهی شده و با اهداف سیاسی صورت بگیرد بسیار نگران کننده‌تر است، چرا که از سطح یک خطای فردی خارج می‌شود. امیدواریم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری به اینگونه خطاهای اخلاقی به شدت رسیدگی و نتیجه آن به مردم اعلام شود.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم در موقعیت فعلی تحمل فشارهای اقتصادی برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا شده و همه مسئولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند و نمی‌توان این شرایط را به صورت جزیره‌ای به گردن یک نفر، یک دستگاه یا قوه خاص انداخت.
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید مسئولیت پذیری برعهده همه باشد و همه مسئولین، دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این شرایط باید در جهت بهبود شرایط اقتصادی مردم بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و انتخاباتی حرکت کنند تا بتوانیم امید به آینده را حفظ کنیم، اگر این مهم محقق نشود با این فشاری که بر روی مردم است کسی در داخل نظام برنده نخواهد شد. قطعا اگر مردم در رنج باشند باید بدانیم همه بازنده هستیم.
هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از شهردار تهران برای مصاحبه روشنگرایانه خود در روز گذشته، اظهار کرد: در این مصاحبه چند نکته‌ی مهم بود که لازم است اعضای شورا نیز در صحبت‌های خود به این موارد بپردازند و روابط عمومی شهرداری نیز باید این مسائل را بهتر باز کند تا مردم از تلاشی که در این دوره مدیریت شهری انجام شده آگاه باشند.
وی اضافه کرد: شهردار تهران از لغت خارجی پارادایم شیفت استفاده کرد منظور این است که روند اداره امور شهر در گذشته روندی بود که ادامه آن امکان پذیر نبود و باید در آن تغییری رخ می‌داد. ما دچار چرخه باطلی شده بودیم که شهر را بفروشیم و پروژه‌ها را اجرا کنیم و معلوم نبود این پروژه‌ها تا چه میزان به درد شهر می‌خورد لازم بود ابتدا به سکونی برسیم و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. باید این روش را تغییر می‌دادیم که خوشبختانه در این دوره اتفاق افتاد و شورا و شهرداری به همه وعده‌هایی که داده بودند به ویژه در حوزه شهرسازی عمل کرد.
وی ادامه داد: شهردار تهران روز گذشته خبر مهمی دادند که متاسفانه صدا و سیما روی آن کار نکرد و خبر این بود که شهرفروشی و تراکم‌ فروشی در سال جاری به صفر رسیده یعنی شهر را اداره کردیم و تراکم فروشی به صفر رسانده شد. این پیروزی اساسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مدیریت شهری است که باید به عنوان الگو در سایر شهرها نیز تسری پیدا کند. باید صداوسیما این موضوع را تبلیغ کند، اما عملا صحبت‌های شهردار تهران سانسور شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه