روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن - شماره 3831

پیگیری ضرب و شتم مامور راهور توسط نماینده مجلسی که دست بزن پیدا کرده است؛

عبور دناپلاس از خط ویژه با چاشنی سیلی

  در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است. حسام الدین آشنا توئیت کرده است که چه زود دست بزن پیدا کرده اند! نائب رئیس مجلس هم در مورد درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور گفته است: با مقصر قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.همه در برابر قانون مساوی هستند.
ناجا در واکنش اعلام کرده که فرمانده ناجا برای پیگیری ضرب و شتم مامور راهور توسط نماینده مجلس دستور ویژه ای صادر کرده است.ناجا گفته است در صورت احراز تقصیر نماینده، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.خبرگزاری تسنیم، «عنابستانی نماینده سبزوار» را فردی دانسته که به صورت سرباز راهور سیلی زده است.
* واکنش ستاد کل نیروهای مسلح به سیلی خوردن سرباز ناجا توسط نماینده مجلس
امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد که پرونده سیلی خوردن سرباز در تهران در دست بررسی است.
امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح  گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است.
از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد. فرض کنیم که سر باز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد. این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
* دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری ضرب و شتم مامور راهور توسط نماینده مجلس
سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه سردار « اشتری « برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مامور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد
 سردار « مهدی حاجیان « در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار «حسین اشتری»؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور  و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.
وی  با اشاره به اینکه صیانت از حقوق  آحاد پرسنل ناجا  از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد، باور و  تاکید  سردار» اشتری»  همواره  بر این است که سربازان وظیفه  را نیز چون فرزندان خود  بدانیم  و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوقشان  لحظه ای دریغ و درنگ  نکنیم، ایشان بارها به همه فرماندهان تاکید کرده‌اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند  بنابر این اجازه رانمی دهیم  به ساحت مقدس سبزپوشان  خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.
در فیلم منتشرشده این سرباز خود را حامد اکبری معرفی می‌کند و می‌گوید که خودرو این نماینده مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است.در این فیلم توقف خودرو این نماینده در ابتدای خط ویژه باعث ترافیک شده و رانندگان اتوبوس و تعدادی از مردم به این اقدام او اعتراض می‌کنند. ماه گذشته نیز برخورد با یک سرباز با دستور بازپرس دادگستری بابل خبرساز شده بود.بر اساس گزارش‌ها محمدحسن کریمی، سرباز نگهبانی ساختمان دادگستری بابل پس از مراجعه یک بازپرس دادسرا وقتی به دلیل داشتن ماسک او را نشناخته و تقاضای کارت شناسایی کرده، با برخورد شدید از جانب او و سپس «ضرب وشتم» در محل کارش مواجه شد. غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود که با وجود گذشت سرباز از جنبه فردی، موضوع «بدرفتاری» از لحاظ جنبه عمومی و سازمانی آن به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه