روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن - شماره 3831

آخر خط مصاحبه کننده با محمود احمدی نژاد، باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج دبلیو بوش، جورج بوش، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، کالین پاول، الگور و ... .

کینگ؛ حرفه‌ای‌ترین راننده درمسیر گفت وگو

  لری کینگ هنرمندی بود که همیشه مصاحبه هایش تازگی داشت. مجله تایم گفته است که او ،بیش از ۵۰۰۰۰ گفت و گو با شخصیت های مشهور جهان برگزار کرده است و حتماً توجه دارید که سال، ۳۶۵ روز بیشتر نیست!
اوفرزند پدری مهاجراز اتریش و مادری خیاط پیشه ازاهالی بلاروس بوده است که کار خود را از نظافت در یک ایستگاه رادیویی در فلوراید آغاز کرده و پله پله تا ملاقات رویایی به نام سی ان ان بالا رفته است. او ۲۵ سال،‌پربیننده ترین برنامه شبکه سی ان ان را داشته و مزه شهرت را چشیده است.شهرتی که یکبار زیر پایش را خالی و او را به خاطر کلاهبرداری روانه زندان کرد.
لری کینگ، یک مجری تلویزیونی بود که از کتاب رکوردهای گینس سردرآورده است. اما چگونه؟!… او خیلی مشکوک است.چرا که ازتمام جزئیات کاروزندگی مهمانانش خبرداشته است و اصلاً برایش مهم نبود که آن فرد، اوبامای ساکن کاخ سفید باشد یا تام کروز،ستاره پر سروصدای هالیوود و یا حتی بیل گیتس، آقای اسکناس، پاوراتی از خوانندگان مشهور اپرا درباره او گفته بود:«وقتی روبروی لری کینگ می نشینی،انگار که روی یک صندلی داغ نشسته ای و نمی توانی راحت باشی!» کینگ هنگامی که روبروی هاوکینگ فیزیکدان می نشیند درباره نظریه ریسمان می پرسد و زمانی که با پاوراتی موسیقیدان طرف حساب می شود از زندگی خصوصی اقای اپراخوان،یک برگ برنده رو می کند. خلاصه این که لری کینگ آدم بسیارمشکوکی است و شاید پرونده زندگی شما هم زیردست او باشد.
لری کینگ در آغاز دوئلی که با پاوراتی درباره موسیقی داشت. ازهر چیزی سؤال کرد، به جز موسیقی! اپرا خوان مشهورایتالیایی هم با طعنه به اوگفت که قرار بود تا ازموسیقی بپرسد. البته مجری برنامه هم درنهایت همین کار را انجام داد؛ اما با روش خودش.
اواز رابطه پاوراتی با پدرش پرسید و ناگهان به هنررسید. کینگ، رانندگی درمسیر گفت وگو را خوب بلد ابود و احتمالا گواهی پایه یک هم داشت. لری کینگ، درحین گفت و گو که تصمیم می گیرد، فرمان برنامه را به کدام سمت بچرخاند و شاید به همین دلیل است که در مصاحبه ای که در سال ۲۰۰۹ میلادی با نیویورک تایمز داشت،اعلام کرد که درهیچ مصاحبه ای، سؤالات را از قبل تعیین نمی کند.
در بیانیه رسمی ارسال شده به حساب توئیتر لری کینگ آمده است که این مجری تلویزیونی امریکایی دیروز در سن ۸۷ سالگی در یک مرکز پزشکی در لس آنجلس درگذشت.
لری کینگ برای ۶۳ سال در رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال، هزاران مصاحبه انجام داد و جوایز و تحسین‌های جهانی او شاهدی بر استعداد بی‌نظیر و ماندگارش بود.
او با برنامه «اجرای زنده لری کینگ» در شبکه سی‌ان‌ان در سطح بین‌المللی مشهور شد که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰ در این شبکه پخش می‌شد. و در شش هزار اپیزود این برنامه کینگ با افرادی از جمله رئیس‌جمهورها، سناتورها، ستارگان سینما و موسیقی و سایر افراد مشهور به گفتگو نشست.
لری از زمان ریاست جمهوری جرالد فورد با همه روسای جمهور آمریکا گفت و گو کرده است.او در سال ۲۰۰۹ در گفت و گویی با روزنامه نیویورک پست در خصوص اجرای برنامه‌های گفت و گو با شخصیت‌ها گفت؛ در این برنامه‌ها هیچ سوالی را از پیش طراحی و پیش نویس نمی‌کند.
همچنین او مدتی مجری برنامه‌ای شبانه در شبکه تلویزیونی سی ان ان با نام «اجرای زنده لری کینگ» بود.شهرت لری کینگ به خاطر گفت و گوی زنده با چهره‌های مشهور سیاسی و هنری از سراسر جهان است.
شخصیت‌های سیاسی مشهوری از جمله: محمود احمدی نژاد، باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج دبلیو بوش، جورج بوش، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، کالین پاول، الگور و ... .
همچنین با ستاره‌های سینما و موسیقی نیز مصاحبه‌های جنجالی اجرا کرده از جمله گفت و گو با مارلون براندو، الیزابت تیلور، سلین دیون، آنجلینا جولی، جیم کری، مدونا، تام کروز و ...

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه