روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي - شماره 3824

روند اجرای آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر بررسی شد

 عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بررسی روند اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر نقش این پروژه در حل مشکلات آب شرب بوشهر را مهم دانست و اظهار داشت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که تسریع در روند اجرای آن مورد تاکید است.
به گزارش کائنات، وی، با بیان اینکه حل مشکلات آب آشامیدنی استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ها و طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده که اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر از آن جمله است.استاندار بوشهر روند اجرای این پروژه را مطلوب دانست و با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: بر اساس برنامه‌زمان‌بندی فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید می‌شود که تکمیل آن مشکل تامین آب شرب بوشهر برطرف می‌کند.پیشرفت فیزیکی پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر ۵۰ درصد است که بر اساس برنامه زمان‌بندی ۳۰ درصد ظرفیت آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر فصل بهار وارد مدار تولید می‌شود.همچنین پیشرفت فیزیکی فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر ۸۰ درصد است.تاکنون برای اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

تجلیل وزارت نیرو از برگزارکنندگان مانور زلزله در سطح شرکت‌های آب و برق شمالغرب کشور
 مراسم تجلیل از برگزار کنندگان اولین مانور منطقه‌ای زلزله در سطح شرکت‌های آب و برق شمالغرب کشور با حضور رجبی نماینده مدیریت بحران در وزارت نیرو برگزار شد.
به گزارش کائنات، اولین مانور منطقه‌ای زلزله در سطح شرکت‌های آب و برق شمالغرب کشور در منطقه فرضی سیلوانا با حضور شرکت‌های توزیع نیروی برق شمالغرب کشور ۳۰ مهرماه ۹۹ به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی جهت بالابردن آمادگی اکیپ‌های اجرایی و روحیه کارگروهی در سطح وسیع، افزایش سرعت عمل و پاسخگویی مناسب نسبت به وقوع حوادث به صورت موفق برگزار شد.
در این مراسم رجبی نماینده مدیریت بحران در وزارت نیرو،جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، مدیران عامل شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان و همکاران شرکت توزیع نیروی برق و آب حضور داشته و از عملکرد مطلوب و موفق شرکت‌های همکار در برگزاری این مانور تجلیل و قدردانی شد.  رجبی نماینده مدیریت بحران در وزارت نیرو در این مراسم عنوان کرد: برگزاری این مانورها زمینه عملکرد مطلوب را در زمان بحران فراهم می‌کند و درصد خطا را در صحنه واقعی کاهش می‌دهد.
* قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی
رجبی ضمن قدردانی از میزبانی مناسب شرکت توزیع نیروی #برق_آذربایجان_غربی و زحمات اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان در برگزاری موفق این مانور گفت: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همواره پیشرو بوده و همواره در تمامی زمینه‌ها فعالیت‌های قابل تقدیری داشته‌ و جهت بهینه شدن و پویایی انجام امور در راستای خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم و شتاب بخشی به خدمات نیاز به همکاری، تعامل و هم افزایی و تبادل تجربیات بین شرکت‌های صنعت آب و برق داریم.

بازسازی بیش از ۹۴۳ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز
 مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با بازسازی تعداد ۱۲۱ قطعه در آذر ماه امسال، مجموع قطعات بازسازی شده در این نیروگاه طی ۹ ماه سال ۹۹ به ۹۴۳ قطعه رسید.
به گزارش کائنات، خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه با اشاره به عمر بالای بسیاری از تجهیزات در این نیروگاه و اثرگذاری این موضوع بر میزان راندمان و بازدهی در تولید انرژی برق گفت: نبود قطعات مورد نیاز و انجام تعمیرات در زمان مناسب، امکان خارج شدن واحد‌ها از مدار یا کاهش میزان تولید را در پی دارد. او با بیان اینکه بازسازی و بهسازی قطعات نیروگاهی از رویکرد‌های مهم در نگهداری و پایداری واحد‌های تولید برق محسوب می‌شود، افزود: مهمترین مزیت بازسازی قطعات در داخل نیروگاه، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش زمان تعمیرات تجهیزات نیروگاه به شمار می‌رود. محمدی اظهار داشت: با بازسازی تعداد ۱۲۱ قطعه در آذر ماه امسال، مجموع قطعات بازسازی شده نیروگاه رامین در ۹ ماه سال ۹۹ به ۹۴۳ قطعه رسید.
نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت قرار می‌دهد.

آغاز اجرای «طرح شهید قاسم سلیمانی» در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
 رئیس اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی (طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محل محور) در این شرکت خبر داد .
به گزارش کائنات، نادر فتاحی در رابطه با اجرای « طرح شهید قاسم سلیمانی » در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت :  در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، این طرح با همکاری اداره (HSE) شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و مشارکت پایگاه سلامت بهداشت و درمان شهرستان پلدختر استان لرستان آغاز شد.
نادر فتاحی رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری کرونا در راستای حفظ، صیانت و ارتقای سلامت کارکنان شرکت بصورت مستمر و مدون صورت می گیرد، اظهار نمود: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده، تیمی از پرستاران و مراقبین سلامت شهرستان پلدختر با حضور پزشک منطقه عملیاتی سرکان/مالکوه به وسیله کیت های پی سی آر و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در محیطی ایزوله و استریل از تعداد 54 نفر از کارکنان این منطقه، تست کرونا به عمل آوردند تا در صورت مثبت بودن تست (PCR) ضمن اطلاع به خود شخص و واحد مربوطه، اقدامات درمانی لازم صورت پذیرد. وی در ادامه بیان داشت: اطمینان و مراقبت از سلامتی کارکنان، قطع زنجیره بیماری و تشخیص بیماران مبتلا از جمله اهداف این طرح محسوب می‌شود كه با اجرای آن، همکارانی که دچار این بیماری شده اند شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.
نادر فتاحی می افزاید: بر اساس تاکید مدیرعامل این شرکت و در راستای حفظ سلامت همكاران و همچنین حفظ پایداری تولیدپزشکان مستقر در مناطق عملیاتی به صورت دوره ای و بطور مستمر اقدام به صدور معرفی نامه تست (PCR) جهت کارکنان شاغل می نمایند تا با هماهنگی های انجام شده به مراکز بهداشتی درمانی روستاها و شهرهای همجوار اماکن و تأسیسات (قصرشیرین در منطقه عملیاتی نفت شهر، چوار در منطقه عملیاتی تنگ بیجار و…) یا مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه نمایند. لازم به ذکر است، طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» که به نام مبارک شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده است با هدف شکستن زنجیزه انتقال کووید۱۹ با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت و با تمرکز بر پیشگیری از کرونا، به کمک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 در کشور در حال اجرا است.

بازدید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از پروژه های گنبد کاووس
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت : با توجه به وسعت زیاد شهرستان گنبد کاووس ، طرح های اجرایی با نگاه ویژه ای برداشت و اجرا می گردد که این طح ها با رویکرد تقویت زیرساخت های این منطقه است.
به گزارش کائنات، علی اکبر نصیری  در حاشیه بازدید از پروژه های گنبد اظهار داشت :تاکنون در رابطه با رفع ضعف ولتاژ ،توسعه فیدر و تامین برق پایدار برای مشترکین اقدامات اساسی در این شهرستان انجام شده که بازهم نیاز به توجه بیشتر به این منطقه است.وی افزود: مورد دیگری که دلیل اصلی مراجعات مردم شرق استان بخصوص گنبد کاووس با اینجانب در دیدار ملاقات عمومی مطرح می کنند مربوط به حریم خطوط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف برق است که از سالیان قبل وجود داشته که جهت رفع حریم نیازمند اعتبار چند ده میلیاردی است .نصیری اضافه کرد : نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی می توانند بیش از پیش در جهت پیگیری و تخصیص اعتبارات زیرساختی برای استان نقش مهمی را ایفا کنند که در واقع با تخصیص این اعتبارات کمک بزرگی به مردم استان خواهد شد.در ادامه نماینده مردم گنبد کاووس در خانه ملت گفت : صنعت برق یک صنعت پیشرو و یکی از زیرساخت های اصلی بشمار می آید که انصافا تا کنون اقدامات خوبی انجام شده که جای تشکر دارد. امانقلیچ شادمهر اضافه کرد :صنعت برق جزوء سرفصل های اصلی گام دوم انقلاب و توسعه در بخش برنامه و بودجه بوده که نگاه ویژه ایی به نقاط محروم دارد.وی افزود :گنبد کاووس بعنوان دومین شهر استان نیازمند توجه ویژه بوده و حتی شرایط لازم جهت تبدیل شدن به دو مدیریت توزیع نیروی برق استان تحت عنوان شمال گنبد و جنوب گنبد را دارد که با این اقدام اکثر مشکلات مردم رفع می گردد.شایان ذکر است که معاون بهره برداری ،معاون مشترکین ،مدیر دفتر حراست و مدیر دفتر روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان را در این بازدید همراهی نمودند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه