روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي - شماره 3824

شهردار باغستان خبر داد:

اجرای طرح جامع ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی

 حسن رنجبر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات مذکور اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در مناطق شهری و صنعتی پس از وقوع بارش‌ها و نزولات آسمانی موضوع روان آب‌ها و آبگرفتگی معابر است که با توجه به تغییرات اقلیمی نیاز به اتخاذ پارادایم‌های جدید مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌ها به ویژه هدایت آب‌های سطحی ضروری است.
به گزارش کائنات، شهردار باغستان خاطرنشان کرد: البته پروژه‌های نیمه‌تمام و حفاری‌های ادارات خدمات رسان نیز موجب تجمع آب در حفاری‌ها شده و این امر علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان در زمینه هدایت آبهای سطحی موجب نارضایتی شهروندان نیز شده است.
حسن  رنجبر با اشاره پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در ۲ سال اخیر گفت: پس از برگزاری جلسات بررسی و کارشناسی و صدور دستور پیگیری ویژه این موضوع از سوی معاونت خدمات شهری، نقاط آبگیر سطح محلات باغستان شناسایی و بر اساس اولویت در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اهتمام شهرداری بر رفع تمامی نقاط آبگیر به منظور کاهش مشکلات شهروندان در مواقع بارش و فصل سرما ادامه داد: در همین راستا طی دو سال اخیر اقدامات فنی و عمرانی زیادی در نقاط مربوطه همچون اجرای جدولگذاری، اجرای شبکه لوله‌گذاری، اجرای کانال بتنی، اصلاح هندسی وحفر چاه آغاز شد.
شهردار باغستان با اشاره به پروژه شاخص هدایت آب‌های سطحی در محور اصلی و جنب شرکت ایران یاسا اضافه کرد: این مشکل که در محور اصلی شهر باغستان از گذشته شهروندان را در زمان بارش آزار داده و عبور و مرور وسایل نقلیه را با مشکل مواجه می‌ساخت با مطالعات صورت گرفته و احداث کانال بتنی به طول ۸۰ متر جهت هدایت آب‌های سطحی مرتفع شد.
رنجبر با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد رفع نقاط آبگیر و هدایت آب‌های سطحی در معابر و محلات مختلف شهر باغستان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه تعویض جدوال مستهلک قدیمی و اصلاح هندسی معابر به منظور افزایش ظرفیت انتقال آب بود که در محلات اصلی و فرعی نصیرآباد، خادم آباد، صادقیه، باباسلمان و دهمویز طی سال گذشته و جاری بر اساس اولویت بندی صورت گرفته اجرایی شد.
شهردار باغستان با اشاره برخی دیگر از پروژه‌های شاخص این حوزه خاطرنشان کرد: پروژه لوله‌گذاری و جدولگذاری خیابان وصال شیرازی محله باباسلمان، پروژه جدولگذاری خیابان آزادگان محله نصیرآباد، پروژه رفع نقاط آبگیر خیابان میرکی تا حدفاصل باباسلمان نیز از جمله مواردی بود که طی سال جاری توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی به منظور هدایت آب‌های سطحی اجرایی شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه