روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر - شماره 3791

دیدار و سرکشی شهردار، رئیس شورای شهر و مدیران شهرداری از خانواده معظم شهید قد بکلویی، به مناسبت هفته بسیج

 به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، مهندس شفیعی شهردار اراک به اتفاق سورانه رئیس شورای اسلامی شهر، حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و فدوی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام رضا(ع) شهرداری اراک، با خانواده شهید عبداله قدبک لویی دیدار نمودند.
به گزارش کائنات، این دیدارها، از خانواده شهدا و جانبازان شاغل در شهرداری انجام می گردد که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان هفته بسیج ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است این دیدار به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، صرفا در جلوی درب منزل آن شهید بزرگوار صورت گرفت.

جذب بيش از سه هزار و 600 مشترك جدید گاز در شهرستان رودسر
 محمد رجب پناهي رئيس اداره گاز شهرستان رودسر با اشاره به خدمات گسترده ارائه شده توسط آن اداره به مردم شریف شهرستان اظهار داشت: از ابتداي سال 98 تاكنون با اجراي بيش از 82 كيلومتر شبكه گاز و نصب بالغ بريك هزار انشعاب گاز، بيش از 3 هزار و 600 متقاضي گاز بهره مند از نعمت گاز طبيعي شده اند.رئيس اداره گاز شهرستان رودسر همچنین بهینه سازی هیتر ایستگاه های شهرستان رودسر، رینگ کردن کلیه ایستگاه های شهرستان، انجام عملیات مانیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار با همکاری واحد اندازه گیری، حذف 4 مورد شیر حوضچه ای باقیمانده وتبدیل آنها به ساقه بلند، نصب کابینت برای مشترکین دوپوندی و رنگ آمیزی خرپاها وایستگاه های صنایع را از مهم ترین اقدامات آن اداره در یک سال و نیم گذشته عنوان کرد.وی در خصوص پیمان های فعال در اداره گاز شهرستان رودسر عنوان کرد: ‌دراین شهرستان مجموعاً 12 پیمان در زمینه های گازرسانی به روستاها، نصب انشعابات، اجرای شبکه حفره خالی، تعمیرات، خدمات امداد و خودروهای امداد، گازبانی، خدمات اداری، خودروهای استیجاری، مشاور خدمات شبکه و انشعاب و اورهال هیترها مشغول به فعالیت می باشند که به صورت مستمر توسط ناظرین منتخب و همچنین بازرسی های فصلی مورد ارزیابی قرارمی گیرند.وی ادامه داد: همچنین جهت ارتقای سطح آمادگی پرسنل امداد و تعمیرات به صورت منظم با همکاری امور HSE مانورهایی درسطح شهرستان برگزار می گردد که از جمله آن می توان به اجرای مانورهای خروج اضطراری ادارات رودسر و چابکسر، رانش زمین درواجارگاه، افت فشار در کلاچای، سیل و شکستن خرپا در رحیم آباد و همچنین خارج کردن ایستگاه های واجارگاه و سياهكلرود از مدار و استفاده از ايستگاه هاي تحت پوشش این دو ایستگاه اشاره کرد.رئیس اداره گاز رودسر در خاتمه در خصوص توجه آن اداره به مقوله آموزش کارکنان بیان کرد: برای کلیه پرسنل تعمیراتی، امدادگران و گازبانان کلاس های مرتبط با شرح وظایف بصورت مستمر توسط کارشناسان برگزار می گردد و همچنین واحد آموزش نیز در راستای شرح وظایف پرسنل کلاس های دوره ای متناسب با شغل آنان برگزار می نماید.

در مرحله سوم پویش ایران همدل؛
10 هزار سبد غذایی در میان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد قم توزیع شد
 مدیرکل کمیته امداد استان قم از آغاز توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی در بین خانواده های تحت حمایت این نهاد در قم خبر داد.
به گزارش کائنات، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به استقبال خوب مردم و خیران از مراحل اول و دوم پویش ایران همدل گفت: مرحله سوم این پویش همزمان با میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) در استان قم آغاز شد.
وی با بیان اینکه در این مرحله از پویش ایران همدل ۱۰ هزار سبد غذایی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع می شود گفت: اقلام غذایی و معیشتی مددجویان، درب منازل آنها و از طریق فروشگاه های طرف قرارداد بین نیازمندان توزیع شد.
وی افزود: این سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات است که ارزش هر سبد غذایی سه میلیون ریال است.
مدیر کل کمیته امداد استان قم با دعوت از مردم و خیران برای مشارکت در این امر خداپسندانه گفت: نیکوکاران و خیران می توانند با واریز وجوهات خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ با عنوان کمک های مؤمنانه در مرحله سوم پویش ایران همدل شرکت کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور:
70 شرکت فعال اقتصادی هرمزگان مالیات خود را در استانی دیگر می‌پردازند
 معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: مشابه پالایشگاه نفت ستاره در حال حاضر محل فعالیت ۷۰ شرکت در هرمزگان است که مالیات خود را در سایر استان ‌ها و تهران پرداخت می‌کنند و در تلاشیم این موضوع را نیز حل و فصل کنیم.
احمد مرادی در نشست مشترک با معاون سازمان امور مالیاتی کشور و شورای دستگاه‌های وزارت امور اقتصادی هرمزگان که پیرو طرح سوالش از وزیر امور اقتصادی و دارایی، برگزار شد، با اشاره به بند دال تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ و قانون بودجه سال‌های قبل از آن تصریح کرد: استان هرمزگان هیچ چیزی بیش از حق قانونی خودش از درآمدهایی که برای کشور ایجاد می کند نمی خواهد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس در خصوص عقب ماندگی استان در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به موجب سال ها عدم اجرای قانون، اظهار کرد: نمونه آن نیمه کاره ماندن احداث بیمارستان کودکان است که اگر سهم هرمزگان از مازاد درآمد های استانی پرداخت شده بود امروز شاهد توقف ساخت این بیمارستان و سایر پروژه های درمانی و آموزشی مشابه نبودیم.
مرادی افزود: شرکت‌ هایی که محل فعالیت آن‌ها در استان بوده و در استان دیگری مالیات پرداخت می‌کنند باید در محل فعالیت مالیات بپردازند که نزدیک به ۷۰ شرکت در هرمزگان مشمول این موضوع می‌شوند.
وی همچنین درخصوص مالیات اصناف و بازاریان گفت: شیوع بیماری کرونا ضرر مالی بسیاری به بخش خصوصی و کسبه و اتحادیه های مختلف در هرمزگان وارد کرده است، از طرف دیگر اصناف و بازاریان هرمزگان بیشترین همکاری را با ستاد مدیریت کرونا داشته اند و و علی رغم آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا، ساعت منع تردد و قرنطینه مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونای استان را به خوبی اجرا کردند اما مسائلی همچون مالیات های در نظرگرفته شده برای اصناف دغدغه این قشر را دو چندان کرده است لذا در خواست دارم وزارت امور اقتصاد و دارایی با استفاده از اختیارات خودشان در مرکز برای این موضوع چاره اندیشی کنند تا بیش از این شاهد استرس و نگرانی کسبه هرمزگانی نباشیم.
مرادی همچنین در حمایت از پزشکان اظهار کرد: این قشر جزء معتمدین هستن و باید به تقاضای آنان و دغدغه هایی که دارند توجه شود.
برزگر، مدیرکل پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: پیرو طرح سوال دکتر مرادی از وزیر اقتصاد و جلسات متعددی که در این خصوص با ایشان داشتیم به همراه معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به بندرعباس سفر نمودیم تا در همین راستا نشستی با مدیران استانی و نمایندگان اصناف و فعالین اقتصادی برگزار نمائیم و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر این پیگیری ها را ادامه خواهیم داد.
مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به طرح سوال احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این نماینده مجلس در خصوص عدم پرداخت مالیات پالایشگاه نفت ستاره  خلیج فارس به استان هرمزگان از وزیر اقتصاد سوال کردند که موضوع در سازمان امور مالیاتی کشور در حال رسیدگی است و طبق قانون عواید مالیات وصول شده را به هرمزگان باز می گردانیم.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: مشابه پالایشگاه نفت ستاره در حال حاضر محل فعالیت ۷۰ شرکت در هرمزگان است که مالیات خود را در سایر استان ‌ها و تهران پرداخت می‌کنند و در تلاشیم این موضوع را نیز حل و فصل کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه