روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر - شماره 3791

مدیر کل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران:

بیش از 2 هزار کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها انجام شده است

 مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تاکنون و با هدف ایجاد بستر لازم برای عبور جریان‌های سیلابی ۲۲۰۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه‌ها صورت گرفته است.
سیف الله آقا بیگی افزود: علاوه بر لایروبی رودخانه ها اقدام لازم برای رفع موانع عبور سیلاب در سطح رودخانه ها انجام شده است. وی ادامه داد: همچنین ساماندهی لازم در بازه های آسیب پذیر رودخانه‌ها صورت گرفته و هرجا مانعی برای عبور سیلاب وجود داشته اقدام شده است. آقابیگی گفت: هشدارهای لازم به دستگاه های متولی امر داده شده تا نسبت به فراهم کردن شرایط ایمن برای عبور جریان های سیلابی اقدام کنند.
*مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: مردم با توجه به میزان بارش های پیش بینی شده از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها به جد خودداری کنند. وی همچنین به مجاورین و ساکنان اطراف رودخانه ها توصیه اکید کرد مراقبت لازم را به عمل آورده و تدابیر و تمهیدات ایمنی را در نظر بگیرند.
*ظرفیت لازم در مخازن سدها ایجاد شده است
آقابیگی ادامه داد: پیش بینی های لازم برای جای دادن سیلاب در مخازن سدها اندیشیده شده و حجم قابل توجهی از مخازن برای این منظور در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان ساخت: بسیاری از رودخانه ها دارای سد نیستند بنابراین اقدامات لازم برای عبور ایمن سیلاب در آنها صورت گرفته است. وی افزود: براساس پیش بینی های هفته گذشته که اکنون حتمی شده اند در بخش های زیادی از کشور به خصوص در مناطق جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و غرب شاهد ریزش باران های شدید خواهیم بود. آقابیگی گفت: بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان هم در حوضه آبریز و هم جلگه خوزستان، اصفهان و لرستان قابل توجه خواهند بود و نیاز است در این مناطق مراقبت های حداکثری اعمال شود. مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم همکاری همه دستگاه ها برای مدیریت بهتر جریان های سیلابی تاکید کرد و افزود: امید است با همراهی خوب مردم بتوان این بارش ها را با کمترین میزان خسارت پشت سر نهاد.

مدیرعامل شرکت متن عنوان کرد؛
واحد پیش‌ساخته فرآورش نفت غرب کارون؛ منشأ راهبردی جدید در صنعت نفت
 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: احداث نخستین واحد پیش‌ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون، به شکل‌گیری راهبرد و سیاستی جدید در صنعت نفت منتهی شد و امیدواریم در این قالب، شاهد احداث و بهره‌برداری از واحدهای پرشماری از این دست باشیم.
به گزارش کائنات به نقل از شانا، تورج دهقانی در آیین بهره‌برداری رسمی از نخستین واحد پیش‌ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون که از طریق ویدئوکنفرانس با فرمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری انجام شد، با بیان این مطلب افزود: در منطقه غرب کارون حدود ۷۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی در زیر زمین وجود دارد که بیشتر آن ذخایر مشترک است و هر تلاشی برای تسریع برداشت از این منابع گامی رو به جلو به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه با بهره‌مندی از تجارب سال‌های گذشته، می‌توان با روش‌هایی بدیع، حرکت در مسیر توسعه میدان‌ها به‌ویژه میدان‌های مشترک را شتاب بخشید، گفت: یکی از این روش‌ها احداث واحد پیش‌ساخته سریع‌الاحداث فرآورش نفت با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه است که برای نخستین بار در میدان آزادگان جنوبی ساخته شده است و قابلیت توسعه تا ۸۰ هزار بشکه را دارد. این واحد در قالب دو ردیف ۲۵ هزار بشکه‌ای فعالیت می‌کند و توسط ۳۵ حلقه چاه آزادگان جنوبی تغذیه می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه