روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر - شماره 3790
تیتر خبرها

ضدعفونی و گندزدایی مستمر ناوگان اتوبوسرانی درون شهری همدان

 مهندس رحیم الوندی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان ضمن بازدید از نحوه ضد عفونی اتوبوسهای شهر همدان گفت: با گذشت چند ماه از ورود بیماری منحوس کرونا به کشور، و از ضد عفونی و گند زدایی مستمر ناوگان حمل و نقل درون شهری همدان خبر داد.
به گزارش کائنات، این بازدید که با حضور مدیران اجرایی سازمان و جناب مهندس ربانی مهر رییس کمیته اطلاع رسانی مبارزه با کرونای استانداری همدان صورت گرفت؛ الوندی با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی و آغاز گسترش بیماری کرونا ضدعفونی اتوبوسهای شهری در دستور کار قرار گرفت.
ایشان تصریح کرد: معاونت اتوبوسرانی همدان  از اوایل گسترش این بیماری بدون تعطیلی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کار خدمات رسانی خود به شهروندان ادامه دادند.  
وی ادامه داد: به همین منظور از همان ابتدا نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد معاونت اتوبوسرانی در مواجهه با بیماری کرونا، انجام شد و ضدعفونی درون خودروهای عمومی شهری به طور مستمر در دستور کار قرار گرفت.
در این گفتگو و بازدید مهندس بابک اسدی مدیر اتوبوسرانی شهرداری همدان: گفت این اتوبوس های درون شهری همدان که با رعایت فاصله فیزیکی فعالیت خود را ادامه می دهند، هر شب در محل پارکینگ اتوبوسرانی و  روزها چند نوبت در محل مبدا اتوبوسها در سطح شهر صبح و عصر ضدعفونی و گندزدایی میشوند. اسدی تاکید کرد: با اشاره به اینکه جهت حفظ سلامتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی  استفاده از ماسک باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه، الزام استفاده از ماسک برای راننده و مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری همدان الزامی و این معاونت نیز نسبت به رعایت این دستورالعمل اهتمام ورزیدهداست. وی افزود: مشاهده هرگونه تخطی از قانون رعایت دستورالعمل های بهداشت  توسط بازرسین سازمان بطور جدی تذکر داده خواهد شد.

شرکت گاز آذربایجان‌غربی حائز رتبه برتر استانی طرح تابش امید شد
 شرکت گاز آذربایجان غربی در طرح تابش امید که با موضوع انعکاس دستاورد دستگاه‌های اجرایی استان در دولت تدبیر و امید برگزار شد، حائز رتبه برتر در میان تمامی دستگاه‌های اجرایی شد.
به گزارش کائنات، شرکت گاز آذربایجان غربی دستاوردی دیگر را به کارنامه درخشان خود در سال‌های اخیر اضافه و بر‌اساس ارزیابی‌های علمی صورت گرفته، به عنوان دستگاه برتر معرفی و محمد صبوری رئیس روابط عمومی این شرکت، از سوی استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان روابط عمومی برتر استان در جشنواره تابش امید مورد تقدیر قرار گرفت.طرح "تابش امید" امسال برای نخستین بار و با تاکید محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی، به منظور "انعکاس دستاوردهای چشمگیر و تبیین اقدامات شاخص انجام گرفته دولت در هفت سال گذشته از طریق جهاد اطلاع‌رسانی" در بین روابط عمومی‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید.هدف از برگزاری این طرح انعکاس حرفه‌ای دستاوردهای دولت تدبیر و امید با شیوه‌های خلاقانه، اقناعی و مخاطب‌پسند و همچنین تبیین و تشریح خدمات چشمگیر و شاخص دولت تدبیر و امید برای مردم بود.در داوری این طرح آیتم‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به  تهیه و تولید کلیپ و تیزرهای اطلاع‌رسانی، فضاسازی و تبلیغات شهری، موشن گرافی، تولید محتوا، انتشار کتابچه و همچنین اینفوگرافی عملکرد اشاره کرد.گفتنی است؛ طی این جشنواره 44 کلیپ، 71 کتابچه، 129 مورد تبلیغات شهری و 67 موشن گرافی از سوی دستگاه‌های مختلف استان تهیه و منتشر شده بود. شایان ذکر است؛ علاوه بر روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی به عنوان روابط عمومی برتر، روابط عمومی های ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز حائز رتبه برتر شدند.

دیدار مدیرعامل شرکت عمران اندیشه با مسئولان ناحیه مقاومت بسیج شهر جدید اندیشه
 درچهارمین  روز از هفته بسیج دکتر مهدی مسلم خانی رئیس هیأت مدیره و  مدیر عامل و تنی چند از همکاران بسیجی شرکت عمران شهر جدید اندیشه با حضور درسپاه ناحیه مقاومت بسیج اندیشه با جناب سرهنگ زرگر دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش کائنات، در این دیدار دکتر مسلم خانی بسیج را حاصل بصیرت ، دور اندیشی و هوشمندی رهبر و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دانست وافزود اکنون پس از گذشت 40سال نتایج آن به خوبی درک می‌شود. وی خاطر نشان ساخت بسیج با پیروزی انقلاب یک نهال نو پا بود اما امروز شجره طبیه و درخت تناور و پرثمری شده که شکوفه‌های بهاری آن را در بیداری اسلامی جهان اسلام به درستی می‌توان به تماشا نشست. وی ارتباط دو سویه برقرار شده بین شرکت عمران و بسیج را مایه خرسندی دانست و خواستار ارتباط و همکاری بیشتر بین این دو دستگاه خدمت رسان شد. در خاتمه نیزمدیر عامل شرکت عمران فرارسیدن هفته بسیج را به تمامی بسیجیان مخلص، به ویژه فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج و مردم فهیم و ولایت مدار ایران عزیز و همکاران شرکت عمران شهر جدید اندیشه تبریک گفت .  

لزوم پیگیری اختصاص اعتبار برای اجرای طرحهای باز آفرینی شهری
 سید محمد احمدی شهردار رشت با ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان دیدار و در موضوعات مختلف شهری به گفتگو پرداختند.در این جلسه رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین، توجه به بافت فرسوده شهری در قالب ستاد بازآفرینی و پروژه های مرتبط با این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.احمدی در این جلسه توسعه شهر را نیازمند تعامل و همکاری اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام‌ مهندسی و شهرداری به‌ عنوان سه رکن اصلی دانست و گفت: بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازهای شهری هزینه های جبران ناپذیری برای شهرداری خواهد داشت.وی تاکید کرد: باید همه در کنار هم با بهره گیری از ظرفیت ها و منابع ملی به تعالی رشت کمک کنیم.بر اساس این گزارش، مقرر شد، پروژه های تعیین شده که اعتبار آن از محل ستاد بازآفرینی تامین و ابلاغ می‌شود با جدیت بیشتر پیگیری شود تا با حداکثر بهره مندی از این اعتبارات، نقاط شناسایی شده در محدوده بازآفرینی از نظر سطح کیفی خدمات شهری ارتقاء یابند.استفاده مطلوب از سهمیه قیر در نظر گرفته شده و روکش آسفالت خیابان‌ها، جمع آوری آبهای سطحی، اجرای دیوارهای حفاظتی و سایر مباحث مربوط به حوزه بازآفرینی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اوقاف قم خبر داد:
تعطیلی اماکن مذهبی قم تا پایان زمان محدودیت‌ها
 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اماکن مذهبی اعم از بقاع متبرکه و مساجد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.
به گزارش کائنات، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به آغاز محدودیت‌های گسترده در سطح کشور با هدف جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری اظهار کرد: یکی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیلی مکان‌های تجمع بود که شامل اماکن مذهبی مانند امامزادگان و مساجد نیز می‌شود.
وی افزود: بر این اساس درب تمام بقاع متبرکه استان قم نیز به روی زائران بسته شده و تعطیلی موقت این اماکن، تا اطلاع ثانوی ستاد برقرار خواهد بود.
معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و نماز جماعت در بقاع متبرکه و مساجد حتی در فضای باز هم ممنوع شده است گفت: این محدودیت‌ها بر اساس تقسیم‌بندی شهرهای کشور به مناطق قرمز، نارنجی و زرد صورت گرفته و با توجه به قرار داشتن قم در فهرست شهرهای قرمز، تعطیلی بقاع متبرکه و مساجد اجرایی شده است.
گفتنی است عملیات عمرانی در بقاع متبرکه ادامه داشته و مرمت و ساخت و سازهای برنامه‌ریزی شده طبق زمان‌بندی اولیه صورت می‌گیرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه