روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر - شماره 3790
تیتر خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد:

پیشگامی مازندران در اجرای طرح های مقابله با کرونا

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اجرای طرح محله محور با عنوان سردار شهید سلیمانی برای مهار کرونا در استان خبر داد و گفت: مازندران در اجرای بسیاری از طرح ها پیشگام بوده است.
به گزارش کائنات، سید عباس موسوی در نشست خبری با محوریت تأثیر اعمال محدودیت‌ها و اجرای طرح محله محور سردار شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا، گفت:  طرح شهید سلیمانی دو بخش دارد که هلال احمر متولی یکی از بخش‌ها است که درآن میزان شناسایی افراد بیمار گسترش پیدا می‌کند و مبتلایان غیر از بیماران سرپایی و بستری شناسایی می‌شوند.
وی افزود: در این طرح شناسایی افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند به چند نفر افزایش پیدا می‌کند و اجازه نمی‌دهیم بیماری منتقل دهند افراد را گسترش تست.
موسوی با بیان اینکه در طرح سردار سلیمانی بسیج نیز همکاری دارد، ادامه داد: بیماران که ایزوله و قرنطینه می‌شوند نیازمند خرید مایحتاج زندگی هستند که در این طرح بسیج ورود پیدا کرده و کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.
پیش بینی مراکز قرنطینه‌ای موقت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مراکز نگهداری بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان‌ها ندارند اشاره کرد و افزود: اگر افرادی که نیاز به بستری ندارند و در خانه نمی‌توانند قرنطینه باشند یکسری مکان‌هایی تهیه کنند که این افراد ۱۴ روز را در آن سپری کنند.
وی ادامه داد: در دور اول از نقاهتگاه‌ها مورد استقبال قرار نگرفتند که یکی از برنامه‌های ما این است در طرح جدید مراکزی مثل هتل‌ها که مثل محیط زندگی فرد باشد در نظر گرفته می‌شود.
موسوی به اجرای طرح ممنوعیت به ورود شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب را مسافران می‌بینند زیرا امکانات حفاظتی در سفرها بسیار کم است ولی با اعلام ممنوعیت شاهد افزایش سفر قبل از اجرای طرح می‌باشیم که این مسئله باید فرهنگسازی شود.
پیشگامی مازندران در اجرای طرح‌های کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استان در اجرای بسیاری از طرح‌ها پیشگام بوده و پیشنهادات خود را برای اجرا در کشور مطرح کردیم، ادامه داد: در استان مازندران از تجمعاتی که می‌توانست ریسک ایجاد کند کم کردیم.
وی به همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از آموزش‌ها غیر حضوری برگزار می‌شود که آموزش و پرورش همکاری کردند.
وی با تاکید بر جلوگیری از خروج غیر ضروری سالمندان، افزود: باید افراد بیمار از سالمندان جدا شوند و برای کنترل بیماری باید جلوی دورهمی های خانوادگی گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه