روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان - شماره 3785

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی:

دستگاه قضایی در اجرای قانون به موارد ترک فعل ورود می کند

 آذربایجان شرقی - فلاح: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: حقوق بیت المال، دولت و اشخاص در همه حال باید حفظ شود و در این خصوص دستگاه قضایی در راستای نظارت بر اجرای قانون جامع حدنگار جدی بوده و به موارد ترک فعل از سوی دستگاه های اجرایی ورود خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ما در آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در رابطه با جلوگیری از تصرف در اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی با بیان اینکه بخش عمده ی از پرونده های مطرح در دادسرا و محاکم قضایی مربوط به اختلاقات ناشی از مالکیت و تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال است، اظهار داشت: تنها راه پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی و سو استفاده افرادی که ید طولانی در زمین خواری دارند اجرای درست قانون جامع حدنگار و تثبیت مالکیت اشخاص و دولت است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با همه توان برای حفظ حقوق و منافع عمومی از اجرای قانون جامع حدنگار حمایت می کند، تاکید کرد: به منظور تسریع در اجرای این قانون همه دستگاه های اجرایی ضمن تعامل با یکدیگر موظف به اجرای قانون جامع حدنگار هستند.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: به منظور اجرای قانون حدنگار در استان طی شش ماهه نخست سال جاری 17 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که از این میزان 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش منابع طبیعی از 2 میلیون  722 هزار هکتار  51 درصد تثبیت و  23 درصد جانمایی شده است.
خلیل الهی بیان کرد: در امور اراضی 20 درصد جانمایی صورت گرفته و در هر شهرستان یک روستا برای اجرای قانون جامع حدنگاری انتخاب شده است.
وی تاکید کرد: در همه حال حقوق بیت المال، دولت و اشخاص باید حفظ شود و در خصوص دستگاه قضایی در نظارت بر اجرای این قانون جدی بوده و به موارد ترک فعل از سوی دستگاه های اجرایی ورود خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با پدیده زمین خواری، حذف دلال بازی و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی بهترین راه اجرای قانون جامع حدنگاری است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه