روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

واکنش به خبر مجوز نگرفتن برنامه جدید فردوسی‌پور

رویایی‌رویی نابرابر «ساترا» با «عادل»

 در پی انتشار اخباری درباره صادر نشدن مجوز برنامه «۹۹»، علی سعد سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
علی سعد سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این باره در توییتر نوشت: «‏درباره خبری که روز گذشته یک رسانه خبری منتشر کرده بود چند نکته را برای ایجاد شفافیت عرض می کنم:
۱.رویکرد ساترا حمایت از رسانه های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی بر روی آنهاست. تعداد ۱۵۰ مجوز صادره دردو سال اخیر، موجب شده طیف متنوعی از رسانه ها به طور قانونی مشغول به فعالیت باشند.
‏۲.در اولین جلسه شورای موافقت کلی انتشار که ۹ مهر برگزار شد، به هر سه درخواست برنامه های ارائه شده از سوی رسانه های صوت و تصویر، پروانه انتشار اعطا شد. مجوز به برنامه های همرفیق، واسخندیش و دیرین دیرین که پیش بینی می شود اقبال مخاطبان را به خود جلب کنند، در این جلسه تصمیم گیری شد.
‏۳. شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملا موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.
‏۴. حیطه مسولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت.
‏۵. اصل پایه‌ای حرکت ساترا، حمایت از رسانه‌ها و محتوای داخلی در کنار شفافیت و قاعده‌مندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسولیتی خود، به اعلان شفاف دلایل تصمیمات، متعهد است.»
* مگر برنامه عادل چه بود؟
عادل فردوسی‌پور که پیش از این خبر ساخت برنامه جدیدش تحت عنوان 99 به همراه تصویر مجوز ساختش در رسانه‌ها منتشر شد، این روزها در حال آماده کردن مقدمات ساخت این برنامه بود.
عادل فردوسی‌پور آخرین بار در برنامه 90 روی آنتن زنده رفت، قرار بود که به انتظار هواداران خود پایان بدهد و باز هم اجرای یک برنامه را بر عهده بگیرد، این برنامه با شروع فصل جدید فوتبالی و حوالی آبان ماه منتشر می‌شود. بعد از تعطیل شدن برنامه 90 فردوسی‌پور ویژه برنامه ال‌کلاسیکو را برای وی‌او‌دی‌ها ساخت اما اجرای آن را بر عهده نگرفت، 99 اولین اجرای فردوسی‌پور پس از 90 محسوب می‌شود. عادل فعلا مجوز ساخت 15 قسمت را در دست دارد و قرار است این برنامه با ترفند زنده نمایی از وی‌او‌دی‌ها منتشر شود. البته که فردوسی‌پور درخواست پخش زنده اینترنتی این برنامه را به ساترا هم داده بود.
99 قرار است نودی نو باشد که با آیتم های متفاوت و خاص خودش به بررسی فوتبال ایران بپردازد. عادل همچنین قصد دارد که برای این برنامه سایت و اپلیکیشن هم راه اندازی کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه