روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر - شماره 3764

مناقشه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در تهران؛

طرف مردم ، دولت یا هیچکدام؟

 شیوع ویروس کرونا بر زندگی عادی مردم تاثیر بسزایی داشته است تا جایی که محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده و این موضوع به خصوص در حمل و نقل عمومی در شهرها بیش از پیش محسوس است چراکه بعضی از رانندگان امروز با بحران روبرو شده‌اند، هرچند مدیران شهری به شدت برای مقابله با شیوع این بیماری تلاش می‌کنند. این روزها با وجود اینکه واکنش‌ها نسبت به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تهران در بیشتر موارد مردمی بوده، شهردار تهران امروز دولت را در این زمینه خطاب قرار داد و به نظر می‌رسد از این طریق به دنبال مساعدت مالی دولت به شهرداری تهران باشد.
* شهردار تهران :دولت از افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌ها جلوگیری نکند
حناچی درباره اقدام شهرداری با توجه به موضع منفی در قبال افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی، بیان کرد: شهرداری‌ها در تمام شهرهای بزرگ دنیا در شرایط کرونا مورد حمایت قرار گرفتند و انتظار ما این است که اگر حمایتی از ما نمی‌کنند، از افزایش کرایه‌ها جلوگیری نکنند.
موضوع یک فوریت افزایش کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت در جلسه گذشته شورای شهر تهران تصویب شد که این موضوع در فضای مجازی مورد انتقاد کاربران و شهروندان قرار گرفت.پس از آن «محمدعلیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا توییت کرد که این موضوع فعلا در کمیسیون مربوطه در حال پیگیری بوده و افزایش کرایه‌ها اعمال نشده است.
* رئیس شورای شهر تهران:افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ اتوبوس و مترو تهران رد شد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد رد لایحه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی توضیح داد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم موافقت کمیسیون حمل و نقل با لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو نیز گفت: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل بررسی شد و رای نیاورد. چرا که دولت یک بخشنامه دارد که در آن تاکید کرده است افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ ممنوع است و سازمان تعزیرات نیز به این موضوع حساس است و اگر بیشتر از این نرخ افزایش داشته باشیم حتما هیات تطبیق آن را رد می‌کند.
به گفته وی، البته درآمد حاصل از این لایحه نیز مشکلی از ما رفع نمی‌کرد چراکه ما ۲۰۰ میلیارد تومان کسری داریم و این لایحه در حالت حداکثری ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان آورده داشت و از آن جایی که بازتاب بدی هم در جامعه داشت، قرار شد که ضمن رد این لایحه مجدد در صحن علنی از دولت بخواهیم که یارانه خود را پرداخت کند.
وی با بیان این که البته دولت هم دنبال تامین منابع است، در خصوص دستاوردهای بسته محرک اقتصادی گفت: اگر می‌بینید که تا الان کار شهر را پوشش داده و حقوق‌ها را پرداخت کردیم به دلیل اثرگذاری بسته محرک است. اما دقت داشته باشید که ما در تامین بودجه غیرنقد مشکل داریم و ۱۰ هزار میلیارد تومان باید از طریق بودجه غیرنقد تامین می‌شد که طی ۷ ماه گذشته آورده‌ای نداشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه