روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر - شماره 3763

کمک ۸۲۱ میلیون تومانی به دانش آموزان تحت حمایت قمی

 معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم از واریز ۸۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی در پایان شهریورماه به حساب دانش آموزان تحت حمایت و تداوم فعالیت های فرهنگی و آموزشی این نهاد در پیام رسان های داخلی خبر داد.
سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری حضوری برنامه های آموزشی و فرهنگی گفت: کمیته امداد استان قم از همان روزهای نخست شیوع این بیماری، در فروردین ماه امسال، برنامه های آموزشی خود را به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال همزمان با اوج شیوع بیماری کرونا، دو کانال به نام های سربازان ولایت و بانوان فاطمی با هدف آموزش و آگاه سازی و ارتقای دانش و بینش اسلامی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در پیام رسان داخلی ایتا ایجاد شد گفت: هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر در این کانال ها عضو هستند و از خدمات فرهنگی مجازی بهره مند می شوند.
صالحی با بیان اینکه امسال مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری این نهاد نیز از طریق فضای مجازی برگزار شده است گفت: جشنواره باران وحی از جمله همین مسابقات است که در بیش از ۱۲ رشته قرآنی و هنری به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: ۱۰۵ مددجوی داوطلب قمی با ارسال آثار خود در فضای مجازی به رقابت با سایر استان ها پرداختند که ۱۶ نفر از آنها به مسابقات کشوری راه یافتند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم، آموزش های مجازی نوعروسان و نودامادهای تحت حمایت را خاطرنشان و عنوان کرد: این آموزش ها که در زمینه های اعتقادی، مهارتی و همسرداری برگزار می شود در قالب پیوست فرهنگی کمک هزینه ازدواج، طی ۶ ماه گذشته به ۵۸۲ نوعروس و نوداماد ارائه شد.
وی ضرورت استفاده از لپ تاپ برای دانشجویان نیازمند را در محدودیت های آموزشی بیماری کرونا عنوان و اظهار کرد: به ۴۰ نفر از دانشجویان واجد شرایط رشته فنی و مهندسی نیز تسهیلات قرض الحسنه ۸ میلیون تومانی برای تهیه لپ تاپ پرداخت شد.
صالحی با بیان اینکه فعالیت های کانون تابستانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برای ۳۰۰ دانش آموز در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت برگزار شد گفت: در پایان شهریورماه و در آستانه سال تحصیلی جدید نیز ۸۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به حساب سه هزار و ۲۸۵ دانش آموز با سرانه هر نفر ۲۵۰ هزار تومان واریز شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه