روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر - شماره 3752

رئيس جديد شبکه دامپزشكي شهرستان خمين معرفي شد

طی مراسمی با حضور احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین، دکتر محسن شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی و نجاری بخشدار مرکزی خمین رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان خمین معرفی شد.
در این مراسم  ضمن تقدیر از دکتر علی اصغر حمزه لو رئیس پیشین شبکه دامپزشکی شهرستان، دکتر محمد رضا جوانمرد بعنوان رئیس جدید این شبکه معرفی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:
تمدید 9 هزار کارت هوشمند
​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از تمدید ۹ هزار کارت هوشمند و صدور ۴ هزار و ۴۰۵ کارت هوشمند خبر داد.
به گزارش کائنات، مهندس فریبرز کرمی با بیان اینکه داشتن کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای محسوب می شود افزود: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می رود که امکان ذخیره سازی اطلاعات، امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می کند.
مهندس کرمی افزود : از ابتدای سالجار تاکنون ۹ هزار کارت هوشمند تمدید شده است که این تعداد شامل ۸ هزار و ۷۸۴ مورد مربوط به رانندگان حمل و نقل کالا و ۲۱۶ مورد برای رانندگان وانت باری بوده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه سال جاری ۳ هزار و ۶۴۳ کارت هوشمند برای ناوگان وانت بار در استان کرمانشاه صادر شده است. وی همچنین تعداد کارت هوشمند صادر شده ناوگان باری ۸۷ عدد و کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا را ۴۷۷ مورد و رانندگان وانت باری را ۱۹۸ مورد عنوان کرد.  مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا نیز بیان داشت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۴۴۰۵کارت هوشمند صادر شده است.  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی تمدید اعتبار کارت هوشمند رانندگان به صورت غیرحضوری امکان پذیر است و رانندگان می توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.SMARTCARD.RMTO.IR نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام کنند.​

افزایش کیفیت آب برای 2450مشترک آب شهربندرانزلی
 در راستای شستشوی برنامه ریزی شده شبکه های آب شهر، با توجه به اطلاع رسانی مناسب به مشترکین از طریق رسانه های مجازی، نسبت به شستشوی شبکه توزیع آب از میدان جهانگانی تا سه راهی پرستار بطول تقریبی 3 کیلومتر اقدام شد که این امر موجب بهبود کیفیت آب شرب حدود 2450 مشترک شده است .وی در ادامه افزود : شستشوی شبانه شبکه توزیع براساس برنامه زمانبندی شده با هدف ارتقاء کیفی آب شرب و توزیع آب سالم و همچنین کاهش کدورت و بالارفتن میزان کلر باقیمانده انجام گردید و بر اساس زون بندی انجام شده شستشوی شبانه شبکه توزیع آب در سطح شهر در الویت برنامه زمانبندی امور قراردارد و تمامی مراحل آن تحت نظارت دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب بندر انزلی انجام می گردد.

شرکت توزیع نیروی برق استان قم:
شبكه‌های برق روستایی استان بهینه‌سازی می‌شود
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از آغاز بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی استان از ابتدای شهریور ماه خبر داد.
مهندس "مهدی آهنین‌پنجه" در نشستی که با حضور امیرآبادی رئیس مجمع نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و به منظور بررسی مشکلات آب و برق استان برگزار شد در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت شرکت توزیع برق در راستای افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه شهر و بخش‌های استان و اجرای طرح‌های جهادی گفت: همه این اقدامات منجر به عبور از پیک‌بار تابستان امسال بدون اعمال خاموشی شد. وی با اشاره به انجام بهینه‌سازی شبکه روستای کاج از بخش قمرود و روستاهای صرم، خورآباد و سیرو از توابع بخش کهک به صورت طرح جهادی اظهار داشت: تمامی شبکه برق روستای وشنوه نیز به طول ۶ کیلومتر به صورت کابل خودنگهدار بهینه‌سازی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از آغاز بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی از ابتدای شهریورماه خبر داد و یادآور شد: در همین راستا جا به جایی و تعویض پایه‌های فرسوده روستای فردو نیز در دست اقدام قرار دارد.
آهنین‌پنجه به تلاش‌های صورت گرفته به منظور رفع ضعف ولتاژ و نوسان برق بعضی از مناطق روستایی از جمله کهک پیش از پیک‌بار تابستان سال آینده خاطرنشان کرد: قرار است برای رفع این مشکل به همت برق منطقه‌ای تهران، پست سیار احداث و راه‌اندازی شود. رئیس مجمع نمایندگان قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش برق استان، خواستار برکناری تیرها و شبکه‌های فرسوده و بهینه‌سازی آن شد. مهندس احمد امیرآبادی با اشاره به مشکلات برق شهرک‌های صنعتی، بر ضرورت تشکیل جلسه‌ای مشترک با صاحبان صنایع استان، مدیران شهرک‌های صنعتی و مدیران عامل توزیع برق قم و برق منطقه‌ای تهران در هفته آینده برای حل مشکلات تأمین برق این شهرک‌ها تأکید کرد.

تصفیه خانه فاضلاب بیرجند چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تاکید کرد.
سیدکمال‌الدین میرجعفریان، در بازدید از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند که با هدف بررسی روند اجرای پروژه صورت گرفت، ایجاد تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی برشمرد.
وی تصریح کرد: پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند به مدار استفاده برگردد و به تأمین آب صنعت و کشاورزی کمک کند.مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و خط انتقال تصفیه خانه از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو اجرایی شده، خط انتقال این پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه خانه فاضلاب نیز با ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات است. این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی همچنین در بازدید از پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیرجند بر تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند تأکید کرد.میرجعفریان خاطرنشان کرد: این بازدید در راستای جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی درخصوص توسعه زیرساخت‌های شمال شهر بیرجند انجام شده است.وی ضمن بررسی روند اجرای پروژه، از توجه ویژه استاندار به رفع نیازهای منطقه شمال شهر بیرجند گفت و ادامه داد: این پروژه زیرساختی مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات شمال شهر را مرتفع می‌کند.میرجعفریان یادآور شد: اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و اتصال واحدهای مسکونی به شبکه از مطالبات مردم منطقه است که در برنامه‌های اجرایی استان و دستگاه متولی قرار دارد.
حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: با توجه به اولویت‌های تعیین شده توسط معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بیرجند در خصوص آسفالت معابر خاکی شهر، اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و بهبود شرایط در مسیرهای خاکی منطقه مهرشهر در اولویت اجرا قرار گرفته است.وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر چهار پیمانکار اجرایی در منطقه مهرشهر فعال هستند، بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی اولویت‌های تعیین شده، شبکه فاضلاب مهرشهر تا پایان آبان ماه اجرا خواهد شد.وی اظهار کرد: حجم شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیش از ۶۴ کیلومتر است که تا کنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ۲۷ کیلومتر آن باقی مانده است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: با قراردادهای منعقده و پیش بینی اعتبار ۲۳۶ میلیارد ریالی، اتمام شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق باقی مانده مهرشهر در دستور کار این شرکت قرار دارد و به طور جدی دنبال می‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه